2 maal Nokia dbox2

N

nightfox

Wie kan me verder helpen! Ik heb 2 nokia boxen staan met een ruDream image waarvan er 1 prima werkt. De tweede heb ik zelf in debug gezet en daar de image in gezet van de box die al goed werkte. Nu wil de door mij aangepaste box alleen maar teletekst, de EPG en het geluid stotterend van de kanalen weergeven. Ik krijg dus geen beeld. Ik ben al maanden op zoek naar een opsossing.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen ik ben inmiddels de wanhoop nabij!!!!
 
zijn het allebei intel boxjes,
of is er eentje met de AMD aan boord ??

hoe is het signaal ?

groeten max
 
De boxen zijn precies gelijk aan elkaar. ik heb laatst ook de tuner van de werkende box over gezet in die van mij maar ook dan doet hij alles behalve beeld en geluid. de SNR van beide boxen zit rond de 94 %
 
zijn het toevallig AMD boxen ??
als je een AMD box in debugmode zet moet
je de 2 pinnetjes verbinden om het schrijfslot uit te schakelen.
heb je toen toevallig de achterplaat geraakt en een vonkje gezien
of een knettertje gehoord ?

grtz ben
 
Het zijn alletwee 2xi boxen en voor zover ik weet is het debuggen goed gegaan ik heb er al aardig wat images op geprobeerd en dat gaat allemaal goed en de box werkt verder ook naar behoren alleen hoor ik af en toe een beetje geluid en heb ik geen beeld.
 
mmmm,
2xintel,

kan je ff meten wat voor spanning je hebt op de ts11 ?

dit is een transistor die, als je je dbox2 met het display
naar je toe hebt staan, rechts voor op je printplaat zit.
net achter de afschermplaat.
 
De ts11 (even opgezocht en dat zou een BC369 pnp moeten zijn toch?) heeft dus als je hem bekijkt zoals u zegt de basis rechts de collector in het midden en de emitter links. Dan meet ik van BC 0,688V van BE 0,731V en van EC 0,045V
Lijkt er dus op dat daar iets niet goed gaat of wel?
 
is inderdaad niet helemaal fris,
gewoon vervangen en hopen dat dit het euvel was

is een bc369

laat ff horen of het al dan niet gelukt is

succes ben
 
Ik heb de transistor vervangen en helaas geen verbetering.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan