2 tv's aan 1 decoder?

Chrisjan

Sr. Member
Lid sinds
10 dec 2002
Berichten
339
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
81
Ik heb een satelietdecoder in de living staan voor mijn ene TV en heb een tweedeTV in de keuken...hoe kan ik nu via dezelfde decoder beeld krijgen op mijn tweede TV in de keuken?...Maw kan men 2 TV's aansluiten aan I decoder?...of hoe op te lossen zonder een tweede decoder te moeten kopen.....?
1000 X thanks
 
Chrisjan;203633 zei:
Maw kan men 2 TV's aansluiten aan I decoder?...of hoe op te lossen zonder een tweede decoder te moeten kopen.....?
1000 X thanks

Volgens mij geef je zelf het antwoord al
 
Waarschijnlijk wil chrisjan in de keuken dezelfde zender bekijken als in de living, anders is inderdaad een tweede ontvanger een must.

Als ik gelijk heb dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Als je satellietontvanger een zogenaamde modulator heeft kan je een coaxkabel op de RF-uit aansluiten en die naar de antenne-ingang van de tv in de keuken. De tv in de keuken dan "ouderwets" op een analoog kanaal afstemmen (vaak is dit standaard kanaal 36). Misschien ligt die coax-kabel er zelfs al/nog?

2. Op de scart-uitgang van de satellietontvanger een zg. video-zender aansluiten en in de keuken de bijbehorende ontvanger op de scart. De sponsor van deze site levert o.a. die van Marmitek.
Via die combinatie kan je vaak ook nog het signaal van de afstandsbediening terug sturen zodat je je satellietontvanger vanuit de keuken kan bedienen.
 
Ik las even verder en zag dat je een Dreambox 8000 hebt, dus kan je twee verschillende kanalen tegelijk ontvangen, ik heb geen ervaring met de DM8000 dus weet ik niet of het kan, maar misschien kan je ??n zender op de DVI weergeven (die op de TV in de living zit) en een andere zender (via de tweede tuner) op de scart, die dan dus weer via de eerder genoemde video-zender op de tv in de keuken zit?

Andere optie is streamen van de DM8000 naar bijv. een laptop die je dan weer op de tv in de keuken aansluit, maar weet daarvan ook niet of je dat onafhankelijk van het weergegeven signaal in de living kan doen.

Ben wel benieuwd of de tweede tuner in de DM8000 dit kan, danwel dat-ie alleen maar bedoeld is om programma's op te nemen (terwijl je een andere bekijkt).
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan