250 Euro boete voor radarverklikker

B

Billly

DEN HAAG (ANP) - Vanaf 1 januari loopt de eigenaar van een radarverklikker het risico op een boete van 250 euro. De controle op deze apparaten die automobilisten waarschuwen voor snelheidscontroles zal vanaf dat moment worden meegenomen in de reguliere politiecontroles.

Dat heeft het ministerie van Verkeer en Waterstaat dinsdag gemeld. Het verbod beperkt zich tot radarverklikkers, maar het ministerie werkt al aan een ruimer verbod. Daarin zullen ook apparaten worden meegenomen die met laserstralen de meetapparatuur van de politie verstoren.

Achtereenvolgende ministers van Verkeer en Justitie hebben jaren gewerkt aan een verbod op apparaten die automobilisten waarschuwen voor snelheidscontroles.

Tegenstanders geloven niet dat het verbod al per 1 januari ingaat en voorspellen een proefproces als dat wel zo is. Zij wijzen op een artikel uit het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens waarin staat dat iedereen het recht heeft om radiosignalen op te vangen. Dat is precies wat de radardetectoren doen. De apparaten zijn al geruime tijd verboden in Belgi?, Frankrijk en Zwitserland.

ow,,

met mijn nokia telefoon kan ik ook een instelling doen zodat hij reageerd op radarverklikkers dus dat mag dan waarschijnelijk ook niet meer.
jammer

Dat met die Nokia is een hoax, oftewel een onzingerucht wat ooit eens de wereld in geholpen is.

dan zou k maar niet te hard rijden met die nokia
anders gaat ie piepen als ie er voorbij is

't is wel shit nieuws heb m'n hele stalen ros vol zitten
maar een ding kenne ze nooit verbieden en dat is info
morpheus legt alle vaste camera punten vast met de bijbehorende snelheid in een chippie
werkt via gps system toppie
updaten via de foon

oja twee dingen kunnen ze niet verbieden
als ik thuis kom gaat het hek open :):)
en de broek van de buuf zakt af
laser shield he he he he

iedereen rijd te hard
allemaal willen we
de techniek gaat vooruit
maar de snelheid is gekoppelt aan de politiek
erg traag dus daar hebben ze nog een p1 in het bolletje

Vandaag is het weer eens zover: het Openbaar Ministerie kondigt weer eens een detectorverbod aan.
Maar maakt u zich geen zorgen, deze tandenloze hond gromt wel vaker.
Maar veel meer dan uit zijn bek stinken lukt hem niet.

Iedere ouder weet het: je moet consequent zijn tegen je kinderen, anders verspeel je je geloofwaardigheid.
Dreig je met straf, dan moet je die straf ook geven, zo niet lacht je kind je de volgende keer uit.
Onze overheid is niet in de wieg gelegd voor opvoeder.
Dat merk je niet alleen aan de verloederende samenleving, ook het paniekerige zwabberbeleid rondom radardetectoren
getuigt daarvan.
Zo'n twee keer per jaar kondigt de overheid met veel bombarie een verbod op van alles en nog wat aan.
De ene keer is het lasershield taboe, dan blijkt het in hoger beroep toch weer legaal.
Dan gaat de detector in de ban, maar vlak voordat het verbod ingaat, blijkt het toch weer niet haalbaar.
En zo zwabberen we al jaren heen en weer, ondertussen keurig legaal genietend van onze detectie-apparatuur.

Zijn ze gek daar in Den Haag? Ja en nee.
Ja, omdat ze gek worden van het feit dat zelfs bejaarden zich massaal wapenen tegen die onzinnige boetes, waardoor
de staatskas vele tientallen miljoenen aan snelheidsbelasting misloopt.
Nee, omdat de overheid met al die nep-verboden het gebruik van en de handel in detectoren flink heeft weten te ontwrichten.
Wie goed thuis is in de materie, maakt zich weinig zorgen.
Maar de grote massa ziet steeds vaker af van een detector.
En die grote massa brengt het grote geld binnen.

En daar wordt rekening mee gehouden.
Want de politie zal de controle op de aanwezigheid meenemen in de reguliere controles.
Dat wil dus zeggen dat eenieder met een zogenaamde raamplakker de pineut is.
En dat zijn doorgaans de keurige weggebruikers, die met enige regelmaat minimale boetes ontvangen.
Want de echte doorrijders, die mensen waarvan justitie beweert dat ze bovenaan het verlanglijstje staan, die zijn
allang voorzien van een ingebouwde detector en ontspringen dus de dans.

Let wel: bovenstaand gaat uit van het onwaarschijnlijke geval dat het verbod doorgaat.
En ?ls dat gebeurt, komt er meteen een proefproces, hetgeen met laserapparatuur ook succesvol is gebleken.
Het Europese Hof kan niet anders dan detectoren legaal verklaren, wegens ons recht op vrije informatievergaring.

Conclusie: laat je niet gek maken.
Met een inbouwdetector heb je al helemaal geen probleem, raamplakkers moet je eventueel na 1 januari gewoon even in
de kast leggen.
Want het lijkt me sterk dat een verbod de lente haalt.

Bron: de Tuftuf club

Ik kan aardig in je betoog meekomen alleen is een radardetector een specifiek apparaat met het oogmerk de opsporing van een vooringenomen strafbaarheid (is aannemelijk te maken) te bemoeilijken. Daar kan een EU staat weldegelijk gericht tegen optreden. De federale overheid (Brussel) kan over zulke specifieke dingen geen besluit nemen omdat ze daartoe niet is bevoegd. Als de fabrikant een FM radio inbouwt o.i.d. kan je weer aannemelijk maken dat je het apparaat hebt gekocht omdat het zo?n mooie radio is. Tja, dat ie begint te piepen bij een radarcontrole wist je ook niet toen je hem kocht, toch?. Op dat moment kan je weer terug vallen op het verdrag van Rome (vrije nieuwsgaring) en is je vooruitplakradio helemaal legaal. :biggrin:

Dus een apparaat als een zo?n Stinger in de huidige hoedanigheid zal geen lang leven meer hebben in onze staat. Maar zoals aangegeven zal het met wat kleine aanpassingen snel weer in de winkels te krijgen zijn na een verbod. :cool:

Originally posted by nl0raf
Ik kan aardig in je betoog meekomen alleen is een radardetector een specifiek apparaat met het oogmerk de opsporing van een vooringenomen strafbaarheid (is aannemelijk te maken) te bemoeilijken. Daar kan een EU staat weldegelijk gericht tegen optreden. De federale overheid (Brussel) kan over zulke specifieke dingen geen besluit nemen omdat ze daartoe niet is bevoegd. Als de fabrikant een FM radio inbouwt o.i.d. kan je weer aannemelijk maken dat je het apparaat hebt gekocht omdat het zo?n mooie radio is. Tja, dat ie begint te piepen bij een radarcontrole wist je ook niet toen je hem kocht, toch?. Op dat moment kan je weer terug vallen op het verdrag van Rome (vrije nieuwsgaring) en is je vooruitplakradio helemaal legaal. :biggrin:

Dus een apparaat als een zo?n Stinger in de huidige hoedanigheid zal geen lang leven meer hebben in onze staat. Maar zoals aangegeven zal het met wat kleine aanpassingen snel weer in de winkels te krijgen zijn na een verbod. :cool:

Volgens mij kunnen ze zo'n detector allerminst verbieden op grond van vrije nieuwsgaring. Als dat wel kon, hadden ze hem allang verboden. Want het laatste onzin verhaal was dat de detector geen standaard uitrusting was en daarom verboden kon worden. Dan kan een autoradio dus ook niet meer, want die wordt bijna altijd naderhand ingebouwd en is dus ook niet standaard. Ik moet dus nog zien dat ie inderdaad verboden gaat worden.

Ze kunnen niet verbieden.
Want de signalen zijn radio-signalen. En die zijn vrij te ontvangen in Nederland.
Dus die Politie kan ons niets maken. En het is nog niet door het europees parlement goed gekeurd.

LACHEN DIT
LOL

Spirit

Originally posted by peppi
dan zou k maar niet te hard rijden met die nokia
anders gaat ie piepen als ie er voorbij is

hihih nee dat zal ik maar niet doen dan,
ik had al zoiets van hij piept nooit en maar bekeuringen krijgen *lol* groetjessssssssssssssssssssss

Rechten van de mens (verdrag van rome 1902)

De Europese Commissie wil de eindgebruikers -dat zijn met andere woorden de particulieren- met deze mededeling er in de eerste plaats aan herinneren dat vrij verkeer van goederen en diensten een basisprincipe is dat in de wetgeving van de lidstaten staat ingeschreven. Dit recht staat eveneens in artikel 10 ? 1 van de Europese Conventie van de Rechten van de Mens. Het bewuste artikel slaat terug op de inhoud, de transmissiemiddelen en de ontvangst van informatie. Het artikel vermeldt in het bijzonder de vrijheid van ontvangst van tv-programma?s door middel van schotelantennes of andere technieken.
(radar detector, is ook een apparaat die radio signalen ontvangt, en dit weer geeft in de vorm van geluid en licht signaaltjes!)

http://members.lycos.nl/antidetector/RADAR.HTM

http://www.geocities.com/dutchscannerlinks/FLITS.HTM

Gr Fred.

(radar detector, is ook een apparaat die radio signalen ontvangt, en dit weer geeft in de vorm van geluid en licht signaaltjes!)

En dat is net een iets te simplistische weergave van het apparaat in juridisch opzicht. Je omschrijft correct de technische werking maar vergeet het doel waarvoor het wordt gebruikt wat uiteraard strafbaar is. Als het apparaat inderdaad uitvoering kan brengen aan het verdrag van Rome (de vrijheid om nieuws te vergaren en niet het recht om uitzendingen te ontvangen) is er niks strafbaars aan, ook als hij begint te piepen in de buurt van een flitser.

Voorbeeld, het is niet verboden om een honkbalknuppel in de auto te hebben als je naar honkbaltraining gaat. Ligt dat ding in je auto ?voor het geval dat? is het doel strafbaar en zal deze bij een controle in beslag genomen worden. Moraal van het verhaal, stop die knuppel in een sporttas :biggrin:

Te hard rijden is een misdaad op zich.

Nee niet gelijk beginnen te schreeuwen , wet is wet en daar heb je je aan te houden of je het er nu mee eens bent of niet.

En met zo'n detector probeer je de wet te omzeilen en dus ga ik ervan uit dat diegene die zo'n detector in bezit heeft een notoire te hardrijder is.

Ik vind dat die persoon er dan wel echt om vraagt om per direct zijn rijbewijs kwijt te raken.

Grote onzin wordt er zo meteen geschreeuwd.

Oke misschien wel.

Maar stel dat een handige zuiper in staat is de blaastest te omzeilen, moet je dat dan ook aksepteren.

Nee te hard rijders moeten gigantisch zwaar aangepakt worden.

Even de wet erbij halen dan:
de vrijheid van ontvangst van tv-programma?s door middel van schotelantennes of andere technieken.

Let vooral op dat laatste woordje "of andere technieken". Daarmee heb je dus een vrijbrief voor het hacken van satellietsignalen.
Deze Europese regel is dus in strijd met artikel 326 uit het wetboek van strafrecht, want daarop hebben ze dus al handelaren aangepakt.

Tevens is het een Europese regel, en zoals je weet is het ook in een aantal andere landen van Europa verboden om zo'n ding in je auto te hebben.

Dus in beide gevallen, op ons satellietgebied en op radargebied, druist deze afspraak in c.q. staat haaks op nieuwe en/of andere afspraken/wetten.

De vraag is dus niet zo vlug of ze het nu al dan niet gaan verbieden, maar eerder wie er zin, en vooral geld heeft, om het bji het Europese hof aan te gaan vechten.
En gezien onze hobby, zou ik het dan persoonlijk leuker vinden als iemand met geld zou opstaan, en artikel 326 WvS zou gaan aanvechten bij het Europese gerechtshof, net omdat dit soort wetten in strijd is met het verdrag van Rome.:)

peppi is zo'n hardrijder
ik hou mij ook netjes aan de regel 45 km te hard
en als de situatie het toelaat dan gaat het over 3 cijfers te hard
ga nou niet bl?ren asso die pep en denk eerst even na
bv duitsland,de vooruitgang in techniek,de verbeterde wegen
en de contradictie van de dalende max snelheid en de staatskas

dan nog ff dit
de werking van de radar controle
het is een veld wat gericht wordt deze wordt meestal van je af gericht ivm detectors
je ontvangt dan de reflectie op andere opjecten
kom je in dat veld wordt de snelheid gemeten simpel

maar nu wordt het leuk
de computer die eraan hangt meet je drie of vier keer
zit er dan geen noemenswaardig verschil in de gemeten snelheden
dan geeft ie de opdracht aan de camera om te flitsen
dus: 130km/128km/131km/133km/FLITS pech
maar nu 190km/180km/175km150km/cancel:):)

dus vol in de ankers als je iets ziet
ook al denk je dat het te laat is
dus niet kleven op hoge snelheden
geventileerde schijven abs spec. banden en blokken
en geen reflectie's van de radar

en nu mij gedrag vertalen naar met en zonder detector rijden
met detector meer oog voor de weg en verkeer ruimschoots remmen
zonder detector veel in de berm kijken plotseling vol in de remmen
de wet: achteropkomend verkeer altijd fout

dan nog even dit voor de knullen
BOVEN DE 200KM STAAT ALLES STIL
??N AUTO DIE EEN BEWEGING MAAKT
EN HET IS OVER
DE MENTALITEIT STINKT HIER IN NEDERLAND
HINDEREN BESTAAT HIER NIET
RIJ SAFE EN VEILIG
DAAR HELPT EEN DETECTOR NIET BIJ

Als je je aan de regels en snelheid houdt hoef je niet als een angsthaas in de bermen te turen en kun je 1000% (Cruijff) aandacht schenken aan veilig rijden.
Dus heb je ook geen detector nodig.

En aan wie is het te beoordelen "als de situatie het toelaat!!!!"

Misdaad loont niet

Als die spullen binnenkort in Nederland verboden worden, dan zullen ze wel goedkoop te krijgen zijn zeker ? :)

Gesteld dat ik er nu ??ntje wil kopen, welke moet ik dan kopen ? Wat moet dat kosten ? Waar moet ik hem kopen ? En hoe goed kan die verstopt worden, want hier in Belgie is dat al lang verboden...

CU
Red

Originally posted by the matrix
Te hard rijden is een misdaad op zich.

Ik vind 't nogal wat om iemand die 121 rijdt, waar maar 120 is toegestaan, een misdadiger te noemen.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan