3 Leds knipperen in humax 5400

K

kuntwaljot

hoi ,

Ik heb een probleem met mijn Humax IRCI5400. Ik was bezig met het blokkeren van zenders in het menu kinderslot.

Nu heb ik de humax een paar keer aan en uitgeschakelt en nu start die wel op, op de tv zie je blauwescherm loader ver 2.08, maar er blijven 3 leds knipperen. De humax reageert niet op de afstandbediening . Ik heb verschillende keren de aan en uit knop bedient op de achterkant van de apparaat geen resultaat. Wie kan mij misschien zeggen wat hier aan de hand is en wat ik moet doen. Ben een leek op het gebied van humax.

Oef, deze ken ik nog niet. Het zou kunnen zijn dat de firmware zich verslikt heeft is mijn eerst gedachte, maar het kan ook iets ergers zijn.

Heb je al geprobeerd de firmware er eens opnieuw in te zetten?

Bedankt voor de snelle reactie, maar ik ben een beginnende Humax fan. Ik weet dus ook niet hoe ik die firmware er op moet krijgen .Misschien kan dat ook nog uitgelegd worden ? bij voorbaat dank.

In principe is dat niet zo moeilijk. Wat je nodig hebt is een seriele nullmodemkabel, deze verbindt je met de compoort van je pc en met de Humax.

Volg dan de volgende procedure:

1.) Plaats de firmware in een willekeurige directory op je pc.

2.) Schakel de Humax middels de standby knop (of a/b) op standby.

3.) Start Humax Uploader en stel onderin de compoort in waarop je hem hebt aangesloten (com1 of com2) op je pc. Snelheid kun je op 115200 laten staan.

4.) Klik op "Open HDF File" en selecteer het firmware bestand.

Bij een josje firmware geeft hij een waarschuwingsvenstertje, dat kun je negeren, gewoon op OK klikken.

5.) Klik nu onderaan op de knop "Upload [pc->stb]"

Je ziet nu een venstertje waarin staat "waiting for Humax connection".

6.) Schakel nu de Humax aan met de afstandsbediening of de knop. De verbinding word dan tot stand gebracht en de firmware word er in geladen, dit kan enige tijd duren en soms lijkt het alsof hij hetzelfde doet als eerder al gedaan is, doch dat lijkt slechts zo. Gewoon afwachten totdat het helemaal klaar is.

7.) De software zal vanzelf aangeven dat de procedure klaar is en dan zul je weer de Humax op standby moeten zetten. Het programmatje kun je nu ook wegklikken.

Zet daarna je Humax weer aan, en ziedaar, de nieuwe firmware staat er op.

Mocht dat niet lukken kan het ook zijn dat je hem even van de stroom moet halen en een aantal seconden later weer in steken.

Dat is de procedure om nieuwe firmware op een Humax te zetten.

De Humax Uploader heb ik net voor je in onze Downloadsectie geplaatst, daar kun je hem vandaan halen, staat onder Humax->utilities.

Eventueel kun je daar ook FormulaV3 downloaden, dat is een programma om o.a. settingslijsten op je Humax te plaatsen.

Dit is een duidelijke instruktie, ga het eens proberen. resultaat zal ik hier vermelden .

In ieder geval hartelijk bedankt.

Als je de mogelijkheid om een nieuwe zaplijst er in te kunnen zetten met je PC, is dit al voldoende in de meeste gevallen.

Mijn ervaring is dat je genoeg plaatsten open moet laten in de zaplijst.

Wanneer er een alternatieve firmware in staat is je geheugen een beetje te krap geworden.

De TV en radio zenders bij elkaar moeten ruim onder de 4000 blijven.

Het gebeurt mij meerdere malen dat na het inscannen van nieuwe zenders de drie puntjes verschijnen na het opnieuw aanzetten van de ontvanger.

Hij reageert dan nergens meer op. Ook het uit en aanzetten met de schakelaar helpt niet.

Ik zet dan de laatste zaplijst er weer in en de ontvanger waarna hij dan gewoon doorstart.

Vermoedelijk is na het muteren van het kinderslot de geheugengrens overschreden.

Na de drie dolle dagen heb ik even tijd gekregen.

Op een of andere manier stond er geen zaplijst meer in de humax.

Ik heb de zaplijst er weer ingezet en de humax werkt weer.

bedankt voor de tips.

Kijk aan, geweldig. Mooi dat het weer werkt en dat je ook een fijne carnaval hebt gehad.:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan