3 X Dream-500 naast elkaar:Afstandbedieningen

marie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
36
Kan iemand mij adviseren,hoe ik de afstandbedieningen van diverse dreamboxen 500 kabel,(die bij elkaar staan),zo in kan stellen,dat iedere box zijn eigen a.b. heeft?

Het betreft hier een brandweer kazerne,met een konsole met vele monitoren.

Er staan 3 dreamboxen onder elkaar,maar ze hebben nog niet uitgedoktert,hoe ze iedere box apart kunnen instellen.

Ik heb wat bij "zoeken" geprobeerd te vinden,maar tevergeefs...

Bedankt bij voorbaat,gr.George

Ik meen ooit iets gehoord of gelezen te hebben van een truukje me de afstandsbediening, maar kan het niet meer terugvinden.

Er bestaat ook een plugin genaamd dbswitch, daarmee kun je de ontvangers nummers geven. Bij het bedienen van de ene wordt wel de bedieningsmogelijkheid van de anderen uitgeschakeld, dus tegelijk apart bedienen gaat niet, wel stuk voor stuk.

Hallo B.T.,

bedankt voor je reaktie.De oplossing is het nog niet,maar ik weet nu,dat ik verder moet zoeken op db-switch.

Als ik morgen weet,wat voor DB 500 het precies is,zal ik op de Dreambox site een vraag plaatsen.Vr.gr.George

Het maakt niet zoveel uit of het een DM500-S of DM500-C is, dbswitch is speciaal voor de DM500 toestellen gemaakt.

Maar als dit niet de oplossing is, is het dan de bedoeling dat ze tegelijk bediend moeten kunnen worden? Want dan zul je de vraag bij Dreambox moeten neerleggen inderdaad, voor zover mij bekend is dat niet mogelijk.

@B.T.:

Wat ik zoeven gegoocheld heb aan "db switch" bij "Ihaveadream etc." zie ik,dat er wel een verschil is,voor enigma 1 of 2,en een enkele andere voor de 7000 series...

Ik denk,dat de bedoeling is,dat iedere box met eigen ab bediend kan worden.Anders zitten ze op 3 monitoren dezelfde natuurfilm te gluren...

Gr.George

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar was ik al bang voor.:)

Ben benieuwd of je er iets voor gevonden krijgt, mocht het zijn horen we het graag, succes alvast!

Het schijnt,dat deze boxen met een "touch screen" geinstalleerd worden,en dat wordt door een deskundige gedaan.

Is wetenschap,die pas achteraf bekend werd....

De dreams en de monitoren zijn door iemand anders geplaatst.

Nogmaals dank voor info,gr.George

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan