500s dood

vister1

Jr. Member
Lid sinds
22 sep 2002
Berichten
84
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
59
er moet een nieuwen bootloader in nu heb ik dit in het verleden
gedaan met een cas programma in de 5600 als het goed is moet dat kunnen met het zelde programma maar de stekkers komen niet over een als ik de stekker passent maak gaat dat dan of moet ik een echten jtag hebben
 
Je hebt inderdaad een Jtag nodig en het kabeltje tussen de Jtag en pc moet erg kort zijn.
 
hallo sonja mag ik ju iets vragen ben een nieuw lid pas maar heb dus een 500+ geflast dacht ik zelf en wat dan werkt niet mee rood en groen blijven knipperen steed en mijn afstand bediening werkt helemaal niet meer heb dus ook geen beeld nu hoorde ik van jtag mijn hoop dus maar mijn vraag is waar leen je die of koop jehm ?? zou je mij willen helpen hier mee zou ik erg warderen kom niet verder zo toch oke?
ik woon dus in hoogvliet zou je mij willen terug mailen en het uit leggen sonja zou je zeer erkenteluk zijn hier voor alvast bedankt piet
 
Enige tijd terug heb ik te kennen gegeven dat ik me niet meer thuis voelde op deze site.
Ook heb ik gevraagd om mijn account te wissen en dat is dus nog steeds niet gebeurd.
Daar ik niet meer actief op deze site wil zijn ga ik ook helaas niet in op jou verzoek.
Er zijn hier wel de nodige technicie die eventueel jou wel willen helpen.

iedereen verder veel succes

Groeten van uit het zonnige zuiden, SONJA
 
piet van de bree;202339 zei:
hallo sonja mag ik ju iets vragen ben een nieuw lid pas maar heb dus een 500+ geflast dacht ik zelf en wat dan werkt niet mee rood en groen blijven knipperen steed en mijn afstand bediening werkt helemaal niet meer heb dus ook geen beeld nu hoorde ik van jtag mijn hoop dus maar mijn vraag is waar leen je die of koop jehm ?? zou je mij willen helpen hier mee zou ik erg warderen kom niet verder zo toch oke?
ik woon dus in hoogvliet zou je mij willen terug mailen en het uit leggen sonja zou je zeer erkenteluk zijn hier voor alvast bedankt piet

Ik heb hem besteld in duitsland.(ebay)
incl.verzend kosten 29,00 euro
 
Janblues;202344 zei:
Ik heb hem besteld in duitsland.(ebay)
incl.verzend kosten 29,00 euro

heey harstikke fijn ga ik kijken hoor heb hem nodig oke
fijn dat je reageerde
 
SONJA;202343 zei:
Enige tijd terug heb ik te kennen gegeven dat ik me niet meer thuis voelde op deze site.
Ook heb ik gevraagd om mijn account te wissen en dat is dus nog steeds niet gebeurd.
Daar ik niet meer actief op deze site wil zijn ga ik ook helaas niet in op jou verzoek.
Er zijn hier wel de nodige technicie die eventueel jou wel willen helpen.

iedereen verder veel succes

Groeten van uit het zonnige zuiden, SONJA

hi sonja je zag al ben net lid hier dus het spijt me wist er niks van oke grtjes
 
Janblues;202344 zei:
Ik heb hem besteld in duitsland.(ebay)
incl.verzend kosten 29,00 euro

hi jan heel fijn heb het gevonden nu weet ik niet welke ik nodig heb staat er niet duideluk bij okelijkt mij niet dat je hem zelf moet solderen ook help me even nog bedankt al van jan
groetjes piet een nieuwe leek?
 
Het is niet zo ??nvoudig als het lijkt hoor bij de 500 versie.
Je moet hem er in solderen met een heel klein als het kan een temperatuur geregelde
soldeerbout.
Voor je het weet ben je de soldeer eilandjes kwijt en dan ook de box.
Als je de jtag hebt moet je er wel software voor hebben.
Bij het aansluiten aan je pc zit ook nog een addertje onder het gras.
De lengte tussen de jtag en de pc is erg belangrijk.

groetjes SONJA
 
oke dank je wel sonja dat je toch even reageeerd hoor dank nu weet ik welke ik nodig heb ook de losse dus je bent toch een dame weer dank je
 
piet van de bree;202348 zei:
hi jan heel fijn heb het gevonden nu weet ik niet welke ik nodig heb staat er niet duideluk bij okelijkt mij niet dat je hem zelf moet solderen ook help me even nog bedankt al van jan
groetjes piet een nieuwe leek?

Ik heb hem kant en klaar gekocht.
 
Wat bedoel je met kant en klaar.
In de 500 versie zit geen connector alleen soldeer eilandjes waar je de lint van de jtag op kan solderen.
Voor de 5620 en de 7000 zitten er connectoren op het moederboard.
Je zou kunnen proberen om de connctor die aan het lintje zit op de soldeer eilandjes te drukken maar dat zal niet meevallen.
Zorg er voor als je een lintje hebt dat deze niet te lang is +/- 10 centimeter
Het programmatje die je er voor nodig hebt staat misschien hier wel op de site.
De software kan je wel van mij krijgen eventueel het programmatje ook wel.

Gr. SONJA
 
Ik denk dat hij een kant en klare Jtag bedoeld.

Ook heb ik gevraagd om mijn account te wissen en dat is dus nog steeds niet gebeurd.
Daar ik niet meer actief op deze site wil zijn ga ik ook helaas niet in op jou verzoek.
Als we dat gedaan hadden, had je nu al die reply's niet meer kunnen schrijven.;)
Accounts wissen doen we niet handmatig, die worden automatisch gewist als iemand langer dan 1 jaar niet meer inlogt. Zo heb je altijd nog wat bedenktijd.
 
Beste black tiger, ik zal vanaf nu dan ook op jou advies niet meer reageren.
Bij de mail zal ik dan duck als ongewenst plaatsen.

Groeten SONJA
 
@piet van de bree:
Heb je ook al eens geprobeerd serieel (dreamup) te flashen?
Spanning eraf flash starten en spanning erop.
Dat wil ook wel eens helpen als hij "hangt".

Grtz.
 
hoi kilroy ja heb ik tot in de treuren geprobeerd die van mij doed echt niks meer en toch is het een echte hoor heb 34 in het derde serie staan toch ff bedankt voor jou tip grtjes piet
 
Hi Piet,

Maakt de box wel contact met dreamup? Anders zou je eens een andere versie van dreamup moeten proberen. Gebruik hier zelf voor de 500 versie dreamup V1.0.2.8.
Vervolgens draai ik eerst een erase image voor de dm500 om hem helemaal leeg te maken.
En dan pas zet ik het nieuwe image erop.

B.
 
Ik bedoel met een seriele comkabel (nulmodem) naar de dream.
En eerst de spanning eraf, dreamup upstarten flash kiezen,
en spanning erop als hij vraagt.
Het duurt wel een tijd voor hij over is.

Grtz.
 
hoi sonja sorry je wild messchien niet meer ff nog je hebt er verstand van merk ik zou ik de soft ware van jou mogen heb de jtag albesteld BVD oke hoop dat je me help dank je wel vast?
 
hallo boets alles goed daar oke nou ik krijg totaal geen reactie van dreamup oke heel jammer ik heb versie 1334 onder ander maar helaas ik krijg geen contact hoor dank je voor je reatie boets word er gek van die box hahhaah
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan