5400Z zelf gepatched !

Kom Kom jongens laat je niet gek maken...

Op de jp250/255 connector zit GEEN! jtag, het zijn adres en datalijnen met +5v GND en Chip enable lijntje.

Verder zal deze connector gewoon blijven aangezien Humax deze connector zelf! nodig heeft voor service en/of reparatie...

Gr FranX

 
Ik heb nog nooit een humax van binnen gezien, maar als ik het goed heb zit de software in een chippie gebakken (eeprom of eprom, flashable).

Als er geen connector in zit, haal je deze chippies er toch gewoon uit (gewoon een simpel soldeer hulpstuk maken) en programmeer je ze, dan chippie weer in de ontvanger en je kunt met de seriele poort weer updaten.

lijkt me handig toch?? of kan dit niet?

Matrix

 
Kunnen we het inmiddels nog altijd niet zelf?

Ik begrijp, zoals ik ook al in mijn commentaar in Nieuws en Info zei, dat de handel er een leuke cent uit probeert te maken.

Gisteren een klantje hier gehad, die kon ze gepatched kopen voor fl. 1250,-.

Ze worden dacht ik normaliter verkocht voor 1150 dus da's 100 piek voor te patchen, begint al leuk te worden.

Het lijkt er dus op dat meerdere handelaren hier al het truukje van weten.

En ik weet inmiddels ook wat die krengen inkoop kosten en dat is vrijwel niet duurder dan de gewone Humax 5400, zit geloof ik 2 of 3 tientjes verschil in.

Anyway, een goede vriend van me verkoopt ook satellietgebeuren en heeft zich er op mijn advies maar eens eentje aangeschaft dus ik sta te popelen om hem te patchen.

Overigens heb ik van hem ook onrustbarend nieuws gehoord wat ik even in Nieuws en Info zal plaatsen.

 
nou naar mijn weten kosten ze exact hetzelfde inkoop. alleen is dus de boootloader vernieuwd,zodat het op het moment nog niet mogelijk is om deze te wijzigen. ik vraag me eigenlijk af waar die handelelaren de nowhow van hebben om die dingen te patchen. misschien een aardige hobby`ist.

 
Uit ervaring weet ik dat importeurs van japanse apparatuur vaak van de fabrikant himself een handleiding meekrijgt om het één en ander te modificeren en eventueel om te programmeren. :)

Waarschijnlijk zal er bij Humax geen hobbyist aan gesleuteld hebben.

 
Op de humax site staat nu een compleet pakketje om e.e.a. zelf te doen. Ik heb geen humax maar toch leuk om te lezen ;-)

Nu nog een DIY pakketje voor de seca dozen (philips bijv).. (flashen via jtag).. wie?

 
Waar precies Satslope? Ik heb eens op humaxdigital.com gekeken maar daar kan ik het niet vinden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan