6072 alles zwart met een blauw balkje

R

RichardVinke

Hallo,

6 weken geleden heb ik een vriend 'geholpen' met het programmeren van Zibi met Emu 8 in zijn Philips.

Maar na een tijdje ging alles zwart. Toen heb ik het nog een keer overgedaan, en alles deed het weer.

Maar nu is tie weer zwart (met dat kleine blauwe balkje bovenin)

Hij woont niet direct in de buurt, dus dat is ook nog lastig.

Weet iemand een oplossing?
 
Heb je het programmeren met een OS-link gedaan of serieel?

Ik doe het via de OS-link, zet eerst alles op CLR zodat de blocks (behalve nr.18) eerst worden gewist. Dan alles op PGM en de 18 blocks nog een keertje overpompen, en natuurlijk is een juiste bijpassende eeprom ook erg belangrijk.
 
+ D 1 1 voor emu
+ D 1 2 voor de canal digitaal kaart

bert
 
Hij zegt, dat de frequenties niet meer kloppen. Maar ik zal dit eerst doorbellen.

Ik heb het gedaan met een seriele kabel, achter een ups. Met FlashCvt 2.0.0. Met vinkje 'Schrijven controleren' aan.

Kan ik de flash ook clearen met FlashCvt?

Bedankt voor de reaktie



(Humax is dan toch fijner....., maar ja, die ken ik)
 
Hallo,

De '+ D 1 1/2' helpen niet.

De frequenties staan verkeerd. Dit was niet, maar nu lijken de frequenties niet meer te kloppen. Kan dit zomaar?

Uiteraard probeert hij deze te wijzigen, maar de cursor vliegt hier over heen. Hij kan dus de frequenties niet wijzigen. Zit er nog een soort van 'HOLD' knopje op?

Weet iemand nog raad?
 
Hoi.
Als je het eerste stuk van de fw neemt (tot adres 7FFFF) das de kanalenlijst (of flash512k) en die samen met de eprom weer in de deco zet is hij weer als na een verse fw flash. Dat gaat allemaal met flashcvt, en het duurt niet zolang als een hele fw flash. Om alle transponders en kanalen met de hand en ab te doen kost ook heel veel tijd, zoals je wel zult begrijpen.
Grtoetjes.
 
Hi Kilroy

Dit had ik al een keer eerder gedaan. Maar ook na de tweede keer viel hij na enkele dagen zwart.

Ik zal hem dus dit kunstje ook moeten leren.

Maar nu kan hij met de AB zelfs geen frequenties instellen. Deze zijn 'grijs' en de cursor gaat er over heen.

Weet iemand daar een oplossing voor? Een 'bijna' verborgen instelling misschien?
 
Nou, ik snap niet hoe hij hem plat krijgt (poes met ab gespeeld?). Ik krijg dat hier niet klaar, maar ik gebruik dan ook geen zibi versie. Van die zibi versies kan ik dan ook weinig zeggen. De verschijnselen die je beschrijft kan ik ook niet plaatsen. Enige remedie lijkt me een versie die niet 'plat' te krijgen is, anders moet je hem inderdaad wat kunstjes gaan leren.
Groetjes.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan