6210 heeft in de spoelbak gelegen.

A

apkay

nokia 6210,wat te doen heeft in de spoelbak gelegen.

na uitlekken en drogen met een feun,heefd ie het nog 1 dag

gedaan.

nu is tie toot :sad:

zou die nog te reden zijn?

apkay.

 
Vergeet het maar , ik heb er ook zoéén liggen , heeft een spoelbeurt ook niet overleefd. :sad:

 
hallo apkay

als een toestel in het water is gevallen dan

kan je hem het beste direct uitelkaar draaien en

droog spuiten met stikstof of perslucht.

laatje hem drogen zonder hem uitelkaar te halen

dan krijg je vervuilling tussen de componenten

( wit en blauwe uislag ) om dit weg te krijgen

kan je het volgende proberen haal de toestel volledig uitelkaar

en spoel hem weer af onder de kraan nu moet je met een nagel

borstel de de conponenten waarvan de solderings zijn aangetast

afspoelen en borstellen.

droog de toestel weer met stikstof of perslucht.

als je geluk hebt dan werkt hij weer.

wat nog wel kan gebeuren is dat de telefoon een melding geeft dat hij niet kan laden dit gaat vaak na een dag weer over.

als je toestel het op dit moment niet meer aan wil kijk even wat de spanning van je batterij is het kan zijn dat deze leeg is en de telefoon de batterij niet meer kan laden maar als je hem extern laad nog wel weer functioneerd.

mocht dit niet werken dan ben ik bang dat het einde verhaal is voor je telefoon.

gr.ronald

 
je heb helemaal gelijk

ben 1 uurtje bezig geweest (op jou manier)

en hij toet ut weer. :)

bedankt

apkay.

 
Als je nu weer zoiets hebt, haal het toestel dan uit elkaar en spuit dan videospray op de print.

Spray lekker royaal en dep dan met een stukje keukenpapier het overtollige vocht weg.

Niet teveel vegen want dan blijven er pluisjes achter tussen de componenten.

Laat het geheel drogen, zet alles weer in elkaar en je hebt voor 98% kans dat het geheel weer als vanouds werkt.

Videospray bestaat voor een groot gedeelte uit alcohol wat makkelijk vermengt met water.

Door royaal te sprayen spoel je als het ware het vocht uit je toestel vandaan en houd je uiteindelijk alleen de alcohol (met wat andere ingrediënten) over die je makkelijk wegveegt.

Als het goed is is je toestel na ongeveer een minuut weer helemaal droog.

Blijft er een doffe laag achter dan is dat niet erg en heb je waarschijnlijk te lang gewacht met het weg deppen van het overtollige alcohol uit de spuitbus.

Wacht niet te lang met schoonspuiten omdat anders de print aangetast word en het toestel onherstelbaar beschadigd raakt.

 
hi d.r.z. zou een vocht-verdrijver ,zoals gebruikt word voor bougiekabels en verdelerkap , ook iets kunnen zijn ? en dan bedoel ik niet die plasticspray.

gr trust

 
Beter gewoon alcohol gebruiken. ik heb geen ervaring met dat middel maar vaak hebben dat soort middelen wat aggresieve bestanddelen en dan is het middel vaak al erger dan de kwaal.

Kijk svp ook uit met statische electriciteit. Vaak onderschat maar ik heb al heel wat electronica op deze manier de geest zien geven. Gewoon de tips van hierboven volgen . .

Het is werkelijk verbazingwekkend wat je soms nog kunt doen met natgeworden apparatuur. Goed schoonhouden en oppassen voor de witte aanslag.

 
na inmiddels 5 uur in de kroeg gezeten,

en div maalen deze nokia gebruikt te hebbe.

hij werkt nog steeds,dus deze gaat weer retour klant.

bedankt apkay.

 
@Trust,

Ik zou geen bougie-vochtverdrijvers gebruiken omdat deze meer op oliebasis zijn en/of basis van siliconen.

Dit soort sprayen laat meestal een vettige waterafstotende laag achter.

Misschien als je van plan bent om je telefoon mee onder de douche te nemen is het een aardige oplossing, maar zou toch iets op basis van alcohol nemen. (ook voor de inwendige mens trouwens) :biggrin:

Plastic spray is ook een aardig middel om je telefoon tegen vocht te beschermen maar als het vocht er stiekum in slaagt om ergens via een klein onbeschermt stukje print door te dringen dan is het einde toestel!

Plastic spray kun je namelijk niet zo snel meer wegvegen om het vocht te verdrijven.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan