7025 start niet door

J

jeeper2

ik ben sinds kort in het bezit van een 7025+ maar ik krijg hem niet aan de praat.

Ik heb er de nieuwste gemini opgezet, kreeg er naderhand wat problemen mee. Ik heb dan maar het boeltje opnieuw geflasht.

Helaas wil die nu niet meer opstarten, de tandwieltjes op het scherm blijven draaien, de afstandbediening levert geen enkele reactie.

Is er iemand die mij kan helpen deze terug aan de praat te krijgen?

Oeioei, daar moet je DCC ook niet voor gebruiken, dit is de procedure om een DM7025 te flashen:

De 7025 heeft een netschakelaar achterop. Zet deze uit, dus op 0.

Schakel met diezelfde knop de Dreambox weer in en houd gelijkertijd de knop links onder(down) ingedrukt aan de voorzijde v.d. de Dream.

Houdt deze knop net zolang vast tot er in je display van je Dream onder in beeld DHCP..... verschijnt, blijf hem vasthouden want enkele seconden later verschijnt erboven je toegewezen IP.

Neem dit IP over en type deze in je browser, enter , en Voila....!

Er verschijnen dan een aantal opties, en onder in beeld staat je firmware upgrade, klik daarop en kies vervolgens je firmware die je er op wilt zetten.

Na het openen hiervan gaat de rest vanzelf, wacht wel geduldig tot alles is doorlopen.

Op het moment van flashen lijkt de voortgang even een pauze te hebben, en lijkt het alsof ie al klaar is, dat is hij echter pas als het gemeld word.

Heb je al eens geprobeerd een origineel image terug er op te zetten? Normaliter wil dat bij de Dreamboxen wel eens helpen, indien ze niet wensen te booten van andere firmware. Dan zet je er originele firmware op om te zienof hij daarmee dan wel wenst op te starten, dus dat zou je eens kunnen proberen.

Let goed op, want het zou best kunnen zijn dat je een Gemini voor de 7025 er op hebt gezet ik weet niet of die ook goed op de 7025+ versies draaien.

Overigens welkom op Satellite Fun.

Ik heb voor het gemak je even geholpen, aangezien jij meer een probleem hebt, heb ik er een aparte thread van gemaakt. Die waar je de vraag stelde gaat over ervaringen met de 7025.

Maar da's verder niet erg hoor.:)

dat is nu net het probleem, ik krijg die met dcc er niet in. Ik kan gewoon de knop execute niet aanklikken

je zou wel eens gelijk kunnen hebben, ik heb deze hier gehaald; http://www.luxsat.eu/dreambox/index.htm

Daar is er geen melding van een 7025+

Ik heb eigenlijk ook geen image gevonden voor een plus.

Overigens bedankt voor de move en de hulp

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan