8000hd

B

BiG_G

Olla,

Mijn Droomdoos is de eerste versie en ben eigenlijk aan het twijfelen of ik de nieuwste smaak wil hebben.
Ik zat dan te denken aan een dual tuner. Echter, ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt.
Als ik de droomdoos beneden heb staan en ik gebruik de 2de tuner voor een slaapkamer, hoe zap ik dan naar een ander net als ik in die slaapkamer ben.

Of dient die dual tuner daar niet voor?

G
 
BiG_G;190068 zei:
Of dient die dual tuner daar niet voor?
G

Dual Tuner is toch echt meer om 1 zender te kijken en op de andere op te nemen..
Koop net als ik 1 dreambox 500 erbij... kosten nu ook niet zoveel meer!
 
@BiG_G: idd is een ontvanger met twin tuner een ontvanger die in plaats van 1 er 2 tuners in heeft zitten. Zoals KweetNiet al aangaf dient het er voor om een zender op te nemen, terwijl je door gebruik te maken van de 2e tuner naar een andere zender kunt kijken.

Heb je 1 tuner dan kun je ook opnemen en ook naar een andere zender kijken, maar dan alleen naar zenders die op dezelfde frequente, dezelfde transponder en dezelfde polarisatie hebben. Je bent in zo'n geval met 1 tuner dus veel en veel minder flexibel als je opneemt.

Een 2e ontvanger er bij, voor b.v. de slaapkamer, is een optie die beter bij jou past, als we naar je bericht kijken. Echter, het beste kun je dan een aparte kabel trekken van je schotel naar die 2e ontvanger (je lnb moet dan wel geschikt zijn om meerdere kabels aan te kunnen sluiten, zoals b.v. een dual lnb). Je kunt ook van de andere ontvanger (in je woonkamer) een kabel 'doorlussen', maar dan ben je ook beperkt. Heb je echter geen vaste schotel(s) maar alleen een draaibare dan gaat dit verhaal niet helemaal op, want als je in de woonkamer naar zender 1 kijkt, kun je niet je schotel naar een andere satelliet draaien voor de ontanger in je slaapkamer.
 
Ik heb een wavefrontier. Wat is dan de beperking die ik heb als ik doorlus vanaf mijn droomdoos beneden?
Je kan met een 500 toch ook delen? Ik heb natuurlijk geen zin om een 2de abo af te nemen van 40 euri van Anaalplus.

Iig bedankt voor de uitleg
 
Je kaart is zonder problemen te delen. Maar er zijn beperkingen als je de ontvanger van de slaapkamer aansluit op de LNB out van je ontvanger in de woonkamer. Staat de ontvanger in de woonkamer standby dan zijn alle satellieten beschikbaar op de ontvanger op je slaapkamer. Staat de ontvanger in de woonkamer aan dan zal op de LNB out waarop je ontvanger van de slaapkamer zit aangesloten alleen het signaal beschikbaar zijn waarop je ontvanger in de woonkamer staat op afgestemd. (Voor de Nederlandse kanalen op Astra 19 oost zou dit geen probleem zijn omdat deze allemaal in de zelfde band zitten)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan