8515 en VP20

M

MTB

Hallo,

Ik heb al een tijdje een 8515 met 24c64 en 3 voudige switch in de bak liggen van ome Willem. Nu, in mijn vakantie, wil ik dit ding toch eens aan de praat krijgen. Om te proggen gebruik ik een VP20, deze moet Atmel aan kunnen.

Bij VP20 moeten de twee jumpers in de ATmel stand, krijg echter al tijdens het erasen in iedere stand van de switches, die volgens mij tijdens het proggen op aan moeten staan, een foutmelding AVR device error $ACF520000. Alle standen van de dipswitches gebruikt.

Bij ICprog kan ik wel erasen maar tijdens het proggen gaat het fout (bij de verify)

Staan de instellingen van de hardware goed ?

Ik heb nu JDM progger geselecteerd, maar de rest van de instellingen hierbij is ABracadabra voor mij.

GW's en MOSC gaan met de VP20 perfect.

Wie heeft ervaringen met dit soort kaartjes ?

 
Het zou inderdaad met een vp20 geen probleem moeten zijn. Ik heb er (eindelijk) ook eentje aangeschaft, en er ook direct zo'n funwafertje bij genomen. als de jumpers in de atmelstand staan (allemaal naar het kaartslot toe) zou alles goed moeten gaan.

Ik gebruik bij voorkeur chipcat23 (k. k. de w. d.) en icprog. tot nu toe geen problemen ervaren.

wat je aan problemen hoort is geen goede voeding op de vp-20, of snelle pc's.

Ik zet ongeveer 15vdc op de vp20, en met een P333celeron gaat alles prima.

Als ik op een sneller systeem overschakel (AMD1.3Ghz) werkt het inderdaad niet. de ene na de andere error.

operating system = win98SE.

er moet op internet software te vinden zijn die de cache van je processor uitschakelt, en je pc drastisch kan vertragen.

probeer dat eens.

Peter.

K. k. de w. d. = kind kan de was doen

 
Het is inderdaad geen probleem, mits je kaartje maar goed is. Voor chipcat is het alleen noodzakelijk om de flash en de interne eeprom samen te voegen. Dit doe ik met IC-prog1.04. Hierna is de procedure hetzelfde als voor goldwafertjes alleen beide bruggetjes in Atmel stand

MTB

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan