8535 Jupiter 2 kaart + options board

M

marciemarc

Ik zie hier geen postings van gebruikers van de jupiter 2 kaart. Ik heb dit speeltje deze week binnengekregen van Visoduck. Maar ik vind er maar weinig info over. Ik heb de kaart werkend voor seca en krijg dan op het options board direct de operational keys zichtbaar, da's mooi dus.

Maar voor Irdeto zie ik alleen wat reclame voor de makers van de files, maar hier geen keys op het display.

Verder is er de mogelijkheid om deze kaart combinatie als een season2 te gebruiken. Ik heb de laptop eens aangesloten, en met walbanger (1.03, moet ook nog eens de nieuwe proberen) zie ik wel wat interactie, maar het beeld valt me constant weg. Af en toe komt het weer terug, maar ook met windecrypt heb ik nog geen beeld gekregen. Zodra ik de pc aansluit valt eigenlijk direct het beeld weg. Ik zal nog wat moeten uitzoeken.

Is er iemand die wat beginnersinfo kan geven over dit setje? Zo niet zal ik hier geregeld mijn bevindingen posten. Ik krijg dat ding wel aan de praat, maar tips zijn welkom. Enige info is te vinden op het board van visoduck zelf...

(@ mods: Jullie mogen misschien de naam van dit boardgedeelte aanpassen 8515/8535)

 
Hoi,

ik heb exact de zelfde problemen, seca oke, irdeto loop bij mij zelfs de heleboel vast, ea. met Hummie 5400, dus ik ben ook in voor wat meer info over deze card.

Er moeten toch meer mensen het zelfde probleem hebben.

En inderdaad loggen loopt ook hier niet, gooit gelijk hum op blauw scherm.

Ik wacht met spanning af :)

 
Vorderingen tot dusver met bovengeboemde set:

- Goede files voor Jupiter2 zijn te vinden op SoldierX

- Dit is voor het eerst dat ik een autoupdate Irdeto kaart heb, alleen geldige PMK is voldoende.

- De jumpers in het optionboard zijn belangrijk: Voor Seca jumper 2 gebruiken (geteld van rechts, de zijde van de aansluitingen, naar links) Dan werkt walbanger met aston 1.05 op 11520 baud in de Humax, als emulator en krijg je dus beeld als de juiste keys in wb zijn ingevoerd. Als je bij seca geen jumper plaatst krijg je de keys die op de kaart staan in het display zichtbaar. Tot zover werkt dus alles op Seca.

- Voor Irdeto werkt het display als de jumper op plaats 3 is gezet (je krijgt alle info, datum, prov id, ch id, key#, en PK). In deze stand werkt hij tevens als logger, maar dan valt het beeld wel steeds uit, bij de MM9500. Loggen doe je dan op 9600 baud, hierbij werkt dus niet de emulatie stand. Als je de jumper op plaats 2 zet, geeft het display wel aan dat hiermee de emulatie season 1 aangeschakeld is, maar ik heb het nog niet aan de praat gekregen met de MM9500.

Volgende test wordt dus met een Irdeto CI in de Humax, kijken of dat beter wil lopen.

 
Hier weer enkele nieuwe bevindingen van het bovengenoemde setje:

Ik heb de secafiles van soldierx op de jupiter2 kaart gezet. Dan de jumper op positie 2, zoals hierboven beschreven. Nu werkt de jupi2+optionboard als emulator/season logger.

Dat had ik al gezegd, maar nu komt het... als je met deze secafiles op de kaart het geheel in de mm9500 stopt, kun je walbanger perfect gebruiken om irdeto te laten decoderen. De seca-data worden dus niet gebruikt van de kaart, maar wel de emulatie mode die in deze file is verwerkt, en die werkt dus universeel. Met de MM9500 in irdeto kun je de settings het best op 9600 baud zetten. Perfecte autoupdates voor alle kanalen. ORF ZEEtv Pinkplus noem maar op. Met de Nokia werkt alles.

Daarna heb ik geprobeerd met een IrdetoEuroCI in een humax 5300. Dat werkt ook goed, maar natuurlijk geen premiere. Ook gewoon op 9600 baud. Alleen vreemd is dat ORF niet werkt in de humax.

In de Aston1.05 werkt ook alles perfect, maar dan op 11520 baud.

 
Ok, en dan natuurlijk ook nog viaccess emulatie...

Dat werkt goed met walbanger 3.53, ook met de bovengenoemde secafiles in de emulatiestand (jumper 2 plaatsen).

Wat je hierbij moet weten is dat in de settings de decodertype op viasat moet staan, en dat de baudrate alleen op 10472 werkt, zowel voor een Humax 5300 (ingebouwd viaccess) alsook voor de BlackLabel Viacces module. In de nieuwste Viaccess RedLabel (1.02) doet het setje helemaal niets. Misschien dat ie het wel doet in de oudere RedLabel maar die heb ik niet kunnen testen. Wat me opviel is dat de baudrate hier heel belangrijk is. Terwijl dat bij Irdeto en Seca niet zo belangrijk is.

Ik ben nu toch wel erg blij met dit optionboard, alhoewel ik de display niet meer gebruik, maar hem eigenlijk gewoon als een dure season interface dienst laat doen. Maar toch, als je eens niet de hele nacht de PC wilt laten aanstaan kun je 's morgens gewoon de keys aflezen van het display (alleen moet je dan wel goeie complete PPUA's hebben natuurlijk)

Voorlopig het einde van deze uitleg, meer opmerkingen of vragen altijd welkom in dit topic.

 
ben sinds vorige week ook in het bezit van een mastercrd, een jupiter2 kaartje + optionboard.

ik kan de kaart beschrijven met duckmaster105,

zowel irdeto als seca geven geen problemen.

maar het optionboard krijg ik niet aan de gang. ik heb alles keurig aangesloten, en op het moment dat ik de voeding aansluit verschijnen er 2 geblokte balken in beeld. als ik hem op de kaart aansluit heb ik allen nog maar zwat beeld. ik heb verschillende jumpersettings uitgeprobeerd.

zie ik iets over het hoofd, of zou het optionsboard naar de knoppen zijn.

getest op:

nokia9600 aston103

nokia9800 aston105/ irdeto 4.7

have fun

 
Het is belangrijk dat je de juiste file op de jupiter2 zet, om het optionboard aan de gang te krijgen. Voorheen kon je die vinden op soldierx, maar aangezien hij gestopt is met zijn site, denk ik dat je de files van x-sat.da.ru eens moet proberen. Zoals ik gezegd heb moet je de secafiles gebruiken, en dan zonder jumper krijg je direct de keys te zien op het optionboard. Voor Irdeto moet je weer speciale Irdeto Jupiter2 files gebruiken, en dan jumper 3 plaatsen, dan werkt het optionboard.

Wil je emuleren/loggen, gebruik dan de secafiles, dan moet je jumper 2 plaatsen. Dat is vanaf de zijde van de aansluitingen geteld (van rechts naar links dus) de tweede. Dan zie je niets meer op het optionboard, maar werkt de combinatie als een season 1 perfect met walbanger zowel voor Irdeto(9600) als Seca(11520) en ook Viaccess(10472,viasat). Als je geen juiste files kunt vinden wil ik ze wel versturen, maar doe dan geen reply, alleen een PM volstaat.

 
@marciemarc, bedankt

ok het optionboard werkt nu, het is gelukt door de stekker van de ontvanger er een keer uit te halen.

emuleren werkt nog niet bij mij, maar dat zal ook wel goed komen.

wat mij opvalt als je op het net informatie leest over het proggen van een jp2 kaartje met een mastercrd, is dat er een een aantal verschillende programma's gebruikt worden.

mij is het gelukt met duckmaster1.05. je kunt hiermee de atmel beschrijven. ook kun je met duckmaster de crdfile schrijven, en zelfs bewerken. is er een reden waarom je andere progjes moet gebruiken, of is dit een voorkeur van de gebruiker?

have fun

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan