9500 frequentie probleem

F

fooks

Ik kom met mijn ontvanger niet boven de 12.324 hierboven geeft hij op de signaalbank aan geen signaal.C+ kan ik op dit moment dus niet ontvangen

Indien ik nu een FTA kanaal inschakel op een hogere frequentie b.v. tw1 op 12.692 en dan terug schakel naar C+ werkt het wel goed en heeft C+ ook signaal.

Heeft iemand dit al een meegemaakt ?????????

 
Vertel bij dit soort vragen ook even hoe de rest van de installatie eruit ziet.

Vooral de software versie die in de ontvanger zit is interessant om te weten.

Heeft de installatie wel goed gewerkt voorheen of heb je hem net (opnieuw) aangesloten?

Welke kabel gebruik je en hoeveel daarvan?

Met andere woorden: het kan aan zoveel liggen dat het met de door jou gegeven informatie moeilijk is om je vraag te beantwoorden.

Het is wel vreemd dat je eerst naar een FTA kanaal moet om te kunnen beginnen.

 
Het is algemeen bekend, dat de MM9500 problemen heeft met hoge frequenties. Een oplossing zou kunnen zijn, dat je een satslope tussen je ontvanger en de schotel plaatst, waardoor de sterke lagere frequenties, de hogere niet meer slecht beinvloeden. Je zou er eens eentje moeten kunnen lenen om te kijken of dat helpt. De frequentie van C+ en Ned1,2,3 is bij mij ook regelmatig een beetje blokkerig als ik geen satslope gebruik. Dat je TW1 wel krijgt en C+ niet kan liggen aan het feit, dat door het vervormde signaal, de kaart niet meer vrijschakeld. Maar om het op te lossen is het wel belangrijk, dat je zoals MAS3 zegt, dat je verteld hoe jouw installatie eruit ziet.

 
Hier nog wat meer info

De softwareversie is v 1.79.6 niet de nieuwste maar werkt goed.

Ik heb de ontvanger ook op een andere installatie geprobeerd bij een kennis, precies hetzelfde probleem, geen verandering cq verbetering

Wat ik ook nog ben vergeten te vertellen is, voordat ik dan ontvangst op tw1 krijg de ontvanger enige tijd (+/- 20 min) aan moet staan. Een thermisch probleem ?

 
Waarschijnlijk heb je een ontvanger met een wat ouder type tuner erin.

Het type kun je door de luchtsleufjes in het deksel zien.

Waarschijnlijk staat daar NDT1006 (A).

In dat geval is het vrijwel zeker dat je een satslope nodig hebt.

Dat is zoals cluyveduycker al zei een speciaal versterkertje.

Deze zet je het best direct na de LNB in de leiding.

Het is wel van belang dat je een goede coax gebruikt, bijvoorbeeld een H125.

Deze kabel is goed, goed verkrijgbaar en niet extreem duur.

Als je een oude grijze coax kabel gebruikt die je vroeger ook aan de analoge ontvanger had, dan is deze zeker niet goed.

Als je menu 6 drukt op je nokia, dan krijg je dat singaal balkje te zien.

Verander eens wat aan je installatie en kijk dan of dat balkje beter wordt.

Vergelijk dat wel met verschillende transponders want anders weet je niet zeker of het goed gaat.

Er zijn wat versies die niet lekker werken bij het zappen.

Probeer daarom ook eens onder menu 8 3 de cam te resetten (2) en daarna de cam te initialiseren(3).

Als dat laatste werkt, dan is het toch verstandig om er een nieuwere versie in te zetten.

Ik gebruik 1814.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan