9500 start niet meer op

Ehhh.

Nu schiet me te binnen dat je voor dit soort zaken, wel altijd moet zorgen dat je PC 100 % beschikbaar is voor het programmeren van de box.

Dat wil zeggen dat je je virusscanner en je screensaver tijdelijk uit moet schakelen.

En zo ook andere zaken die je dan even niet nodig hebt.

Je kunt dan ook tijdelijk de internet verbinding onderbreken.

Had je dat al geprobeerd ?

 
met dank voor jullie suggesties zal ik de komende dagen nog een poging doen.

Een W98 pc kan ik in mijn omgeving niet meer vinden, maar ik weet genoeg van computers en windows XP om te weten dat de driver die ik gevonden heb in principe goed werkt. Stond op forum http://forum.dxtv.de

Mijn aanpassing voor BD32win wil ik ook nog wel even opschrijven als daar belangstelling voor is.

Maar ik ben bang dat idd het geheugen brak is, want waarom werkte de box met de originele firmware anders opeens niet meer?

Wordt vervolgd.

 
Nou, wie weet wie je met jouw aanpassing nog kunt helpen.

Dus als je de moeite wil nemen, dan graag.

 
Ja naar die aanpassing ben ik ook wel nieuwsgierig mede gezien ik zelf nog nooit een aanpassing daaraan heb hoeven maken. Maarja, volgens mij heb ik ook nooit een Nokia met XP geflashed.;)

 
Hoe BD32Win te gebruiken met Windows XP

1. Download "TranxBDM fur Windows 2000 XP" via de link

http://forum.dxtv.de/wbb/info_db.php?action=downcount&fileid=2&subkatid=2&dfilename=TranxBDM%20f%FCr%20Windows%202K+XP&noheader=0

Dit bestand heet 3992_TranxBDM.rar

2. Unzip dit bestand in een directory met de naam C:/TranxBDM

3. Download BD32Win en zet deze file in dezelfde directory C:/TranxBDM

4. Zoek in de directory TranxBDM naar het bestand StartBDM (dit is een snelkoppeling), rechtsklik erop en kies eigenschappen

5. Klik op de tab link en zoek het veld Doel

In dit veld staat de tekst C:\TranxBDM\AllowIo.exe C:\TranxBDM\tranx16.exe /a

Vervang het tekstdeel tranx16.exe door de naam van het bd32 bestand, bd32win.exe

Er moet nu dus staan

C:\TranxBDM\AllowIo.exe C:\TranxBDM\bd32win.exe /a

Verander verder niets!

Klik OK

Met een dubbelklik op StartBDM wordt BD32Win gestart, met alle rechten voor communicatie via de printerpoort.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 17:45 uur ----------

Na nog een poging geef ik het nu op.

Het geheugen is niet te flashen.

Heb er wel weer het een en ander van geleerd.

Heb nu ook een BDM-interface in de aanbieding, zal hem op de juiste plaats in forum aanbieden. En eventueel een MM9500 voor reserveonderdelen, maar dan moet ik hem vanuit Spanje eerst naar Nederland krijgen. Wachten op familie/vriend die wat ruimte in de koffer over heeft op de terugvlucht.

Bedankt voor reacties en suggesties.

Ate

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan