Aanbod vast contract Engie voor 1 jaar ingaande augustus.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.525
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Engie biedt mij een vast contract aan tegen 38.7ct per kWh voor 1 jaar .

Wat vinden jullie moet ik dat bod aangaan of gokken dat prijs zal dalen. ?

Ik heb nu een variabel contract.

Mss wel interessant met het oog op eventuele de komende extra kosten zonnepanelen.
 
Laatst bewerkt:
HuidigNieuw
Eneco HollandseWind & Zon Variabel Vrij
per kWh enkel€ 0,35280€ 0,37269
Vaste leveringskosten stroom
per maand€ 5,99€ 5,99
Goed nieuws, de prijzen op de energiemarkt zijn de laatste tijd verder gedaald. Deze daling zie je vanaf 01-09-2023 terug in je nieuwe variabele leveringstarieven voor het adres

Ik blijf variabel. Kan een dure gok zijn !?
 
Niet heel bijzonder die prijs, die boden ze me in juni ook al aan per 1 juli bij United Consumers.
Variabel blijven kan een dure gok zijn, maar kan ook heel gunstig uitpakken, het is een zeker risico.

Vandebron heeft wel een interessanter contract voor 3 jaar. Gas is nog wel wat duur met € 1,37496 per m³ maar leveringstarief is maar 6 euro p/m.
Elektriciteit: € 0,36188 per kWh (normaal) en € 0,32260 per kWh (dal). Leveringskosten ook 6 euro per maand.
Met name leuk als je geen zonnepanelen hebt i.v.m. extra kosten.

Mega is wat goedkoper met daltarief en met gas maar hogere leveringskosten.

Ik wacht nog even af en blijf ook nog even variabel.
 
Matrix kijk eens bij gaslicht.com.
Ik heb er nog nooit gekeken maar daar staat alles op een rijtje om een keuze te maken.
Ik vind het ook stevig aan de prijs. En denk echt dat dit gaat dalen.
 
Kijk bij meerdere sites. Bij Gaslicht.com was ik deze keer duurder uit dan bij Independer dus daar zou ik zeker ook eens vergelijken.
Overigens met de goedkoopste zaten ze wel hetzelfde, alleen dat is zo'n onbekende naam en daar heb ik geen vertrouwen in. Zo gauw zo eentje over de kop gaat door bijv. te goedkope contracten ben je jouw geld kwijt.
 
Zo gauw zo eentje over de kop gaat door bijv. te goedkope contracten ben je jouw geld kwijt.
Eigenlijk is dat krom.
Bij een faillissement komt de belasting als eerste dan pas de rest.
Maar in dit soort gevallen heb je als burger weer niet de optie om per maand te kunnen afrekenen.
Als die optie er wel was bestond het geld kwijt probleem eigenlijk niet.
 
Ik heb van Essent ook al een aanbod gehad maar ik begin er niet aan.

Wij zijn hier sinds de hogere prijzen aan het spelen met gas en elektra.

Vorig jaar waren we net te laat en we hebben 1 maand boven het plafond gezeten. Maar ondanks dat kregen we toch nog geld terug.

Nu hebben we op 21 mei een nieuw tegoed gehad tot eind van dit jaar,
en daar ben ik mee bezig.
We zitten nu nog steeds dankzij de zonnepanelen boven het tegoed,
stroom verbruiken als de zon schijnt!

Ik probeer een buffer op te bouwen voor de koudere maanden.

We hebben nog gas, maar daar letten we erg goed op wat we verbruiken, is het te warm of te koud dan schakelen wij de airco in.v
 
Nieuw aanbod contract 1 jaar , 32,2 ct/kwh
Gaat de goede kant op.
 
LoL, ja inderdaad. Laatst was er nog iets van op Netwerk of Eenvandaag. Zat zo'n econoom en ze spraken met de mensen van independer en gaslicht.com de twee grootste vergelijkingssites.
Ze zeiden alleen dat het de goede kant op ging, maar dat bij de minste geringste kleinigheid de gasprijs weer de lucht in vloog. Laatst kleinigheid ergens in Afrika, hups gasprijs weer gelijk 20 cent omhoog of zo. Is inmiddels al weer terug gezakt maar hij is heel gevoelig.
Wel schijnen we hier in Nederland alle benodigde opslag voor de winter al vol te hebben of minstens 85% dus wat dat betreft zit het wel snor.

Wie langer wacht loopt een risico maar kan ook geluk hebben zeiden ze. Dus tja... we gaan het zien.

Ik hoorde wel net op TV dat er volgend jaar voor de minimal geen energietoeslag meer komt in elk geval. Zou niet in de begroting zijn opgenomen. Ze zouden iets anders bedenken. Nou dan ben ik eens benieuwd wat dat zal moeten zijn.
 
In ieder geval een stuk goedkoper dan wat we nu betalen.
Alsof de duivel ermee speelt. Kreeg net bericht van de nieuwe (iets lagere) tarieven per 1 oktober.
Normaaltarief (per kWh) € 0,39978
Daltarief (per kWh) € 0,37126
Gas € 1,37504

Deze tarieven zijn wel incl. alle heffingen en b.t.w. uiteraard. Maar in elk geval weer iets lager dan nu.
 
Misschien voelen ze de bui hangen. , omdat er geen energie compensatie wordt uitgedeeld kan het zijn dat de energiebedrijven gedwongen gaan worden hun tariefen aan te passen ruim onder plafond.

Wel vreemd dat ze mij om de week een reminder sturen en nu een nieuw jaarcontract aanbieden. Dat hebben ze ruim 40 jaar nooit gedaan.

Was ooit 21 ct en zou normaliter nu 24ct kunnen zijn, jaarcontract 32 ct
Hmmm ik twijfel en wacht nog een paar weken.

Mijn variabel nu is 83€ pmnd en zou naar 69€ vast gaan.
Die 83 is te hoog want in overzicht zou ik ruim 550€ terug ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd wel een vast contract gehad dus kreeg niet vaak een aanbod. Heb er eentje in juni gehad toen de tarieven per 1 juli verlaagd zouden worden.
En nu dus wel deze prijsverlaging per 1 oktober maar geen nieuw contract aanbod, misschien is dat hetzelfde gebleven, geen idee.

Ohja voor zonnepanelers (niet zijnde ondergetekende), de teruggaveprijs zou voor mij 8 cent zijn geweest.
 
Normaaltarief (per kWh) € 0,39978
Daltarief (per kWh) € 0,37126
Als je zonnepanelen hebt dan zou ik dat dag en nachttarief afschaffen. In de zomer is dat namelijk een enorm nadeel omdat de teruglevering in het daltarief vaak niets oplevert.
 
in het daltarief vaak niets oplevert.
Levert vooral in het weekend het daltarief op dus 2ct minder dan dagtarief.
En je betaald dacht ik meer vastrecht voor nachttarief.
Maar hetis niet lonend om dag/nachttarief aan te houden .
Ik heb dat destijds idd op advies installateur zonnepanelen direct gewijzigd.

Nu registreert de slimme meter wel wat er snachts en overdag verbruikt wordt maar deze worden opgeteld als zijnde dagtarief .
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Mag je die niet zelf aanleggen?
 
Misschien wel, maar ik ben niet gek.
Ik heb er sowieso het geld niet voor, en als de bouwvereniging dan iets aan het dak wil gaan doen of wellicht gaan renoveren, moet ik ze er zelf afhalen en er weer op laten leggen. Kost ook weer handen vol geld.
Er gaat een gerucht dat ze in 2024 de boel zouden renoveren, althans daken en dan zouden misschien zonnepanelen er ook op komen, dus ik wacht wel af.
 
Mocht deze renovatie een "langetermijnzaak" worden en je wilt zonnepanelen, dan kunnen wij wel wat regelen ;)
Tegen de tijd stuur je maar een PM. :)
 
Misschien wel, maar ik ben niet gek.
Ik heb er sowieso het geld niet voor, en als de bouwvereniging dan iets aan het dak wil gaan doen of wellicht gaan renoveren, moet ik ze er zelf afhalen en er weer op laten leggen. Kost ook weer handen vol geld.
Er gaat een gerucht dat ze in 2024 de boel zouden renoveren, althans daken en dan zouden misschien zonnepanelen er ook op komen, dus ik wacht wel af.
Hier gelijk BT, alleen starten ze hier in oktober met de werkzaamheden
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan