aankoop advies gevraagd

Q

quazar

Wie kan mij een goed advies geven voor de aankoop van een digitaal satallietsysteem met de evt. benodigde kaarten e.d.

Ik wil graag zo veel mogelijk Spaanstalige en Nederlandse stations ontvangen (Astra en Hotbird?).

Mijn oog was op de Humax 5400 gevallen... Maar wat heb ik nog meer nodig en hoe kom ik daar goedkoop aan?

 
Zorg er in ieder geval voor dat je een seca tuner koopt, en geen irdeto. Zowel Ta*illa als Ca*a*l Digi*taal zenden met dit systeem.

Zelf heb ik voor de seca-ontvangs een Phillips, een originele Ca*al D*g*taal-doos dus, maar ben hier niet zo tevreden over.

 
Ik heb hiervoor een Humax 5100 + een Aston Cam. Is iets goedkoper dan de 5400 maar heeft de ird*to niet, alleen 2* ci. Heb dit gekocht omdat er verteld werd dat de 5400 wel eens problemen had om te kiezen tussen S*c* en ird*to en daarop vastliep. Nadeel is dat er nu een allcam patch is waarmee je met de 5400 ook naar de duitse kanalen kunt kijken.

Sebas

 
Hoi

Ik heb hier zelf een philips 5816 een triax 64 cm schotel.

Deze kijkdozen werken uit de kunst als je alleen naar de Astro OF de Hotbird wilt kijken. Ook het voordeel van dit setje is dat het relatief goedkoop in aanschaf is. Voor 999,- heb je al een complete set met kabels. Als je een beetje handig bent kun je doormiddel van bijv. een goldkaart naar alle Italiaanse en nederlandse kanalen kijken op de Astra. Let wel de Philips 5816 is een simpele Recieves met niets extra. Er zitten maar 999 kanalen op, dit geeft dus al een probleem als je naar meer dan 1 sateliet gaat kijken. Verder heeft hij alleen maar een seca slot en een pay per view slot. Als je dus een uitgebrijde ontvanger wilt met alles er op en er aan moet je zeker GEEN philips 5816 kopen, maar als je een simpele reciever wilt kopen die makkelijk handelbaar en goed koop in aanschaf wilt hebben werkt deze reciever goed.

suc6

Remco

 
een Humax 5400 kost +/- 1000 piek

een seca cam +/- 400 piek

goldcard +/- 60 piek

en een programmer tussen de 100 en 300 piek

en die humax 5400 is een best kassie :)

 
Als je geen Premiere World wil zien is een philips Seca ontvanger toch een betere keuze.

Voor 1000 gulden heb je er eentje compleet met schotel en lnb, wat wil je nog meer?

Stukken goedkoper als een 5400 als je verder toch niet zo geinteresseerd bent in irdeto zenders.

 
Je hebt gelijk Tiger,

Maaar je loopt een dikke kans om, net als ik, na de kennismaking met satelliet tv op de standaard seca-doos meer en beter te willen.

(probeer bv maar eens om de kanalen een beetje op orde te krijgen op een standaard-doos)

Dan koop je alsnog een hummie en is de f 1000,- weggegooid geld.

 
Voorgaande post is nu precies de reden waarom ik die 5100 in huis gehaald heb.

Sebas

 
Hierom is mijn Echostar gedegradeerd tot beperkte zapdoos op de kamer van mijn dochter. Wij hebben geen kabel meer (UPC dat zegt genoeg).

Ik wilde specifiek een secadoos hebben. Hier heb ik behoorlijke spijt van gekregen.

Alleen als de ontvanger op een nederlandse zender staat is een zaplijst op te vragen. Staat hij op een FTA zender, moet je eerst naar een nederlandse zender om de zaplijst op het scherm te kunnen toveren.

Wil je niet te veel dan gaat deze ontvanger best.

Wil je naar bv twee satellieten kijken, kan het met een diseq switch. Alleen bij deze onvanger wordt het signaal zo zwak dat je snel blokvorming krijgt en sommige zenders gewoon niet te ontvangen zijn. Een 12V uitgang zit er niet op. Voor zover ik weet is de software voor deze ontvangers hetzelfde ondanks het merk.

Op mijn humax 5400 staan drie schotels via een diseq switch. Dit werkt perfect. Ik heb op de astra bij blue channel een signaalsterkte van 100% en quality van 100%.

Schotel van 80 cm met 2 koppen voor astra en hotbird. Astra staat via multiswitch op meerdere ontvangers.

Dirk

 
In het kort

Humax 5400 + - met aston en Twee Gold kaartjes 1250 Gulden

Steeds nieuwe sofw voor te vinden

en de saplijst staat netjes op orde.

Micronik 1200 Met uitlezing op display zeer snel

Met MaM 600 + seca en Irdeto en meer plaats voor

onderhand Viacc of crypto.

met twee Gold K prijs + - 1300

En als je dan tog al 1000 Gulden wil uit geven leg er

Dan 300 bovenop en je kan dan ook nog PW kijken.

:biggrin: :biggrin:

SLY

 
Hierom is mijn Echostar gedegradeerd tot beperkte zapdoos

wat mankeerd er aan een echostar heb zelf een 3000 ad en ben dik tevreden

 
Ik had altijd een echostar 3000IP en die voldeed altijd

prima. Toen heb ik een humax5400 aangeschaft maar heb hem 2 weken gehad,ik vond het maar niks oa problemen met irdeto en liep ook vaak vast.

Heb nu een nieuwe Echostar 3000Ip viaccess en wederom voldoet deze prima.

Voordelen zijn directe motorbesturing bovendien kun je de analoge kanalen ook ontvangen.

Ik heb een irdeto 4.60 SE + aston 1.05 en ontvand 24 satelieten van 68.5 E tot 43.0 W

Maar ja de een vind dit en de andere dat

Maar dit moest ik even kwijt

Groeten en veel succes met de sathobby

 
Het gaat niet om het merk Echostar, deze kan best goed zijn. Ik heb daar geen ervaring mee. Maar als je de beste ontvanger voorziet van deze software wordt het een rampenbak.

Dirk

 
als je interesse alleen uitgaat naar spanje en nl heb je voldoende aan een seca box en een goldcard + programmer.

beide zenden uit in seca

wil je meer uit je doos halen zoals premiere dan moetje ook iredeto kunnen decoderen en is een receiver met de mogelijkheid een CAM te plaatsen het beste

wil je alleen nl en sp koop een secadoos, ik heb een pioneer die prima dienst doet

wil je meer dan de himax 5400 ci heb ik ook en werkt ook prima maar is wel iets gecomliceerder

suc6

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan