aankoop dreambox 7000 ja/nee

A

alf

mijn hyundai staat op het punt het te begeven.

nu denk ik erover om een dreambox 7000 aan te schaffen.

ik vind het hobbyen met zo,n deco wel leuk,maar de laatste tijd staat het stil ,mijn laptop heeft alleen maar usb uitgangen en geen orginele compoorten.

heeft iemand ervaring met de dreambox en programmeren met usb uitgangen.

en kunnen jullie me vertellen of hij ook op een varend schip werkt???

ikheb namelijk een eerdere versie xtreem gehad en daar pakte hij na de brug het beeld niet meer op { uit en weer aanzetten was probleem welvoorbij, maar vond ik teveel werk }

latere versie werkt perfect {penta 1.11 }

bvd alf

 
Communicatie met je dreambox gaat heel goed met het netwerk, dus daar ben je al een heel eind mee geholpen.

De dreambox experts kunnen je daarover wellicht een stuk uitgebreider vertellen.

Er zijn meer schepen met een vergelijkbare installatie waar een dreambox aan boord staat (en ook Dbox2 overigens).

Of dat specifieke problemen oplevert weet ik niet, maar ik denk dat ik dat wel zou weten als dat het geval zou zijn ;)

Houd er wel rekening mee dat je dreambox graag wat meer aandacht van je wil, dan wat zappen met de afstandbediening, maar ik denk dat dat bij jullie wel goed komt.

 
Een compoort is wel aan te bevelen.

Voor netwerk kan je eventueel een z.g. netwerkadapter gebruiken van usb naar utp. Ikzelf gebruik af en toe een Dynalink L100U. Deze gaat van usb naar utp met 100mb.

Ik ben alleen bang dat je het probleem wat bij het passeren van een brug optreedt, niet kwijt bent met de dreambox.

Mijn ervaring is, dat vooral bij de Nederlandse zenders het beeld niet terug komt na een onderbreking in het signaal. Het beeld blijft dan gewoon stil staan. Het maakt niet uit met welke image ik draai.

Een keer heen en weer zappen is voldoende om weer beeld te krijgen.

 
De meeste moderne laptops hebben een ingebouwde NIC zo niet zijn er pcmcia kaartjes voor te krijgen. Alle normale handelingen zoals het inzetten van een Image en Settings etc. kunnen het eenvoudig via een netwerkverbinding. Als je het netwerk bovendien aan internet hebt hangen, kan de dreambox zelf updates ophalen. Een Compoort aan de laptop is echter wel handig voor een Dreambox. Als de boel echt vast loopt, zal je de image er toch via de Compoort in moeten zetten omdat je dan geen verbinding meer kan maken via het netwerk. Veel laptops hebben inderdaad geen Compoort meer, maar er zijn adapters van USB naar Compoort te krijgen. Zoals MAS3 al zei, een Dreambox is meer dan een gewone satelliet ontvanger en vergt toch wat extra tijd en moeite en veel lezen op het net. Ergo bezint eer gij begint en koop geen dreambox voordat je zeker weet dat je er wat mee kan. Je ziet genoeg berichten als "Ik heb een dreambox, maar ik kom niet verder". Als je er die tijd en moeite aan wil besteden is het een heel mooie machine waar veel mee kan. Ik heb er zelf twee en ik heb er absoluut geen spijt van.

 
In diverse computerwinkels kun je zo'n converter kopen van USB naar RS232 of wel serieel. Ik heb dat ook en werkt voortreffelijk.

K.

 
Ik lees een opmerking dat je eerder een Xtreme hebt gehad die na het passeren van een brug het beeld niet meer "oppikte", dat is met de dreambox zeer zeker het geval, die locked nagenoeg nooit opnieuw nadat hij het beeld (lees signaal) kwijt is geweest.

In dat geval is de dream een slechte keus, ik persoonlijk vind het als kijkdoos zowiezo een slechte keuze maar ja, het gaat hier toch om de hobby en niet om het kijken? ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan