aankoop dreambox

luca

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
73
Aan iedereen de beste wensen voor 2005
speciaal aan BT (British Telecom ,vanwege zijn aandelen :biggrin: )

nu de vraag (ik heb nog niet gezocht) ik wil een DBox 7000s of een andere box aanschaffen ,

is dit een aanrader of is een andere ontvanger beter heb al eens rondgekeken maar raak er ,niet wijs uit de een heeft voor en de andere nadelen
Dit ter vervanging van mijn 9800s en 9200

bedankt

De Dreambox is een ontvanger waar je even moet leren hoe het in elkaar zit. Heb je de opbouw van de menu's door dan is het een fijne ontvanger om mee te werken.

Het is vooral een hobby ontvanger waarvoor een berg aan software beschikbaar is op het internet. Een beetje computer kennis is er wel nodig om het zaakje goed aan het draaien te krijgen. Maar er zijn diverse site's waar dat goed wordt uitgelegd.

Hee die Luca.

Ook de beste wensen van mij!

Pet123 heeft de zaak uitstekend omschreven.
De 9800 en de 9200 zijn eigen "vaste" ontvangers waarvan de 9200 een redelijk hobbygehalte nog heeft vanwege de DVB2000 mogelijkheden.

De Dreambox is daar al totaal niet meer mee te vergelijken eigenlijk. Het is veel meer een hobbydoos dan de 9200 maar er zijn ook voldoende stabiele images te vinden als je er niet te veel mee knutselen wilt.

Er komen nog een paar ontvangers aan zoals de Triple Dragon, maar die zitten nog eigenlijk in de kinderschoenen dus om echt te weten hoe fijn die werken en stabiel ze zijn zou je wat moeten wachten.

Zoals Pet al zei, zijn is er voor de Dream genoeg support te vinden, ook in het Nederlands. Bij Fun heb je een sectie waar je ermee terecht kunt, hier bij Duck ook en dan heb je nog een site met Nederlandstalige uitleg, Sjerom.
Dus wat dat betreft hoef je niet bang te zijn, zeker jij niet, aangezien je ook wel wat verstand hebt van pc's, zal het voor jou zelfs nog iets makkelijker zijn dan voor anderen.

De Dream is wel gebaseerd op linux, maar het meeste kun je gewoon vanuit windows doen naar je Dream met allerlei tooltjes, en zelfs een ftp programma, of Total Commander want daar zit ook ftp in.

Ha die luca

Ook van mij nog ff de beste wensen.

Dreambox is zekers een leuk apparaat, met een leuk hobbygehalte en goede support. Heb m hier ook aal een poos staan, en ik ben nog steeds niet uitgespeeld:).
Mocht je nog wat willen weten, je weet me te vinden.

cya

sjonnie5

of zou in mijn geval een Ucas receiver beter zijn , want de vrouw moet er ook mee overweg kunnen

bedankt iedereen voor de info

@luca ook de beste wensen
ik heb de dreambox 7000s en de humax5400
ik merk dat de vrouw steeds meer de dreambox gebruikt
gewoon in het gebruik is hij niet moeilijker dan de humax
de software er in zetten is ook niet echt moeilijk bij de humax hangt hij hier ook al aan de pc dit is de toekomst
ik heb een schik met de dreambox dat is te gek gewoon
nog met dank aan BT aan rader geen spijt van
gr dalton

Het beste wat ik aan deze box vind is de netwerkkaart , waarmee (denk ik ) ik deze kan aansturen-upgraden rechtstreeks vanop mijn laptop(draadloos) of heb ik het verkeerd voor
via een netwerk moet dat toch lukken denk ik (ik ben weeral aan het zagen)

@Luca: Maak je geen zorgen. Je kunt de settingslijsten zo instellen dat ze uitzien zoals bij de Humax, of bijna zoals bij de Nokia 9200/9500 (zo heb ik ze ook staan).
Een Ucas receiver heeft ook weer nieuwe opties voor de lijsten en de bediening dus moet je het evengoed leren.

In principe zitten er op de Dream a/b ook gewoon de pijltjestoetsen en een OK/Enter knop, net als bij tegenwoordig bijna elke satontvanger.
Ik ben er zeker van dat je vrouw daar ook wel mee overweg kan, het is effe kijken misschien een dag maar dan lukt het wel.

Indien je niet zeker bent van je zaak wil ik je best uitnodigen om, in gezelschap van je vrouw, hier bij mij thuis eens te komen kijken (in jouw geval maak ik een uitzondering, doe ik niet bij iedereen).
Dan kun je gewoon zelf zien hoe het er uit zien en kan de vrouw eens zien wat ze van de a/b en de bediening vind.

Wees niet bang dat de rest van de familie er niet mee overweg kan.
Mijn dochter van 9 zapt net zo makkelijk door de settings lijst als met een phillips,pioneer,humax en noem maar op.

Idd de hele boel is via lan te bereiken cq te updaten, wlan (wireless lan) werkt volgens mij nog niet 100% maar zit er aan te komen ( weet dat niet zeker misschien dat anderen hierover meer licht kunnen laten schijnen ik zie wel van allerlei plugins verschijnen).

Laat je niet afschrikken de DB is echt een perfecte (hobby-)doos en je bent van allerlei cams en kaarten verlost als je een beetje geduldig bent.

Het LAN werkt 100%, wireless misschien nog niet helemaal 100% maar ook dat komt nog wel.
Goh... had ik zelfs nog vergeten te noemen, heb hier ook een dochter van 8 en zij weet ook feillos Veronica/Foxkids, Nickelodeon en Cartoon Network te vinden dus goed punt aangehaald Guardian!:)

BT bedankt voor de invitatie :cool: waarvoor dank
ik heb zo'n idee als ik hem met utp aan mijn router verbind , ik wel via de laptop (draadloos) erop zal raken zonder problemen
dit is toch een normaal netwerkje , en die UTP ligt er al drie jaar zonder gebruikt te zijn
met het mac-adres van de netwerkkaart kan je wonderen verrichten

ik heb al een en ander opgezocht en op verschillende Franse Engelse en Nederlandse boards mijn licht opgestoken enkel de software moet ik nog opzoeken om in die machine te laden

Aan de andere posters hier ook mijn dank voor de hulp
dit zal weer een full-time hobby worden :biggrin: :biggrin:

Luca,

Ik denk dat Black Tiger bedoelt dat als jij de uitnodiging afslaat omdat je er waarchijnlijk zelf wel uitkomt, je dan ook gewoon je vrouw wel even langs mag sturen ;)

Hmmz... volgens mij beginnen een aantal lieden me hier een beetje al te goed te kennen. :biggrin:

Originally posted by Black Tiger
Hmmz... volgens mij beginnen een aantal lieden me hier een beetje al te goed te kennen. :biggrin:

je draait ook al lang genoeg mee , zodanig dat je een zekere "reputatie" begint te krijgen :biggrin:

natuurlijk was ik hier in Belgie weer te laat om aan die droombox te raken (uitverkocht) , dus even aan een collega-satfreek gevraagd of ie niks wist bij hem in de buurt , het zal misschien iets langer duren eer we die box hebben maar we zijn met twee (hij wil er ook een)dus de prijs gaat misschien iets naar beneden dan
de soft enz heb ik ondertussen reeds op mijn PC staan allsook settingslijst .......... moet kunnen ,nog eenpoos geduld
volgende week weet ik misschieniets meer

Anders misschien een ritje naar de buren:biggrin::biggrin:, weet niet hoever je van de grens afzit.
Maar ik weet zeker dat je het een leuke kast zult gaan vinden;)

van de grens is het niet ver 15km
maar Dan zit ik op een eiland Zeeuws vlaanderen genaamd
Wil ik naar de bewoonde wereld ,Dan is het wel een stukje rijden :biggrin:

Ja dat klopt, want Maastricht ligt daar een behoorlijk stukje vanaf. :biggrin::biggrin::biggrin:

Originally posted by Black Tiger
Ja dat klopt, want Maastricht ligt daar een behoorlijk stukje vanaf. :biggrin::biggrin::biggrin:

da's die stad van sex drugs en rock-and- roll nu komen daar nog schotels bij ook :biggrin: :biggrin:

gene zever nu ; bij bvb CS wat is het dataverbruik wat je hebt bij je I-net provider , want ik zit hier behoorlijk beperkt in up-en-download (ik heb ook nog andere dingen draaiende en een dochter van 16) als je begrijpt wat ik bedoel
in het amerikaans "if you know what I am saying"

cardsharing in het algemeen vraagt weinig van je dataverbruik. alleen sommige cardspiders kunnen tot ca. 10Gb per maand vragen.....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan