Aanschaf Dreambox

• Topic starter gerritspencer
  • Startdatum
G

gerritspencer

Hallo,

Op dit moment heb ik een Xtreme en eigenlijk wil ik wel overstappen op de Dreambox.
Welke uitvoering van de Dreambox is aan te bevelen. En wat zijn de voordelen dan t.o.v. de Xtreme??
En welke software heb je er nog bij nodig om de Dreambox lekker te laten draaien.
Is er een speciale site voor de Dreambox?

Ben benieuwd.

Gerrit

om met je laatste vraag te beginnen: er zijn meerdere sites. Een goede site, waar je dus veel info kunt vinden is http://dreambox.sjerom.com. Ook de FAQ even raadplegen.

Wat is een goede raad/tip voor de aanschaffing van een dreambox? Da;s moeilijk omdat het enerzijds persoonlijk is en anderzijds er een nieuw model op komst is.

Persoonlijk vanwege wensen, budget e.d.

Het laatste model van de dreambox is de 7025 maar wij adviseren je die NIET te kopen. Je kunt dan beter een 7020 kopen. De reden is dat de 7025 over een andere enigma beschikt en er nog het e.e.a. aan mankeert. Dit wordt mede ingegeven doordat er niet veel images voor gemaakt zijn. Voor de oudere modellen de 7000 en 7020 zijn veel meer images beschikbaar, zijn alle kinderziekten zo goed als verholpen en die zijn dus helemaal getest, uitgekleed. Veel ervaringen en hulp te vinden op het internet.

Het laatste wat we hebben gehoord is dat in het 2e kwartaal de lang verwachte dreambox 8000 uitkomt. Nadeel hiervan is de prijs (nieuwste modellen zijn in het begin altijd duurder) en het feit dat er nog geen software voor is zoals images e.d. Maar die software zal zodra de 8000 uit is vrij snel beschikbaar zijn omdat een zeer groot aantal mensen uitkijken naar de 8000. De 8000 heeft net zoals de 7025 een twin tuner.

Zo dit is voorlopig wel voldoende al beseffen we dat de uiteindelijke keus niet eenvoudig is. Wacht even af en kijk wat anderen hier schrijven.

Hallo gerritspencer.

Leuk dat je een dreambox wilt kopen.

Maar stel al je vragen, over een dreambox in het dreambox forum.

MVG Sat4ever.

Een 7020 of een 8000
7020 de opvolger van de 7000 en diens mogelijkheden.
7020 veel goedkoper.
8000 twintuner en hdtv.
8000 nog niet leverbaar en wordt waarschijnlijk verkocht rond de 800 ? 900 euro.
Grt. Jacob.

Adviesprijs DM8000:

766 - 799.

Ja dat wordt een mooie ontvanger die 8000 ik kijk er ook naar uit.

Maar voorlopig zou ik ook gaan voor de 7020 als ik nu een ontvanger zou gaan kopen netzoals speelman25 al vertelde kost een stuk minder als de 8000.

Bedankt voor de info.
Ga er zoveel mogelijk over lezen

Gerrit

Dream 8000 HDTV, ik dacht dat dat niet het geval was!
Maar ik kan me vergissen ..............

Technodad;174016 zei:
Dream 8000 HDTV, ik dacht dat dat niet het geval was!
HD ready op zijn minst toch... of zitten wij er nu naast.

Vermoedelijk heeft Dream Multimedia een behoorlijk probleem ze hebben geen licentie om HDMI te gebruiken op de 8000 dus rechtstreeks kijken via de HDMI kabel kan niet.

Nu zal er wel een oplossing komen via een omweggetje kijken maar bij veel mensen heeft de 8000 dan al afgedaan als HD ontvanger.

als die geen hdmi heeft of er niet voor geschikt is, dan moeten we nog eens goed nadenken of we er wel 700 euro voor over hebben...pfff...

Beste gerrit spencer

Het ligt er aan wat je met de dreambox van plan bent
Wil je diep gaan in de materie van de dreambox
Opnemen en afspelen een must dan is de 7020 te overwegen of volg waar de geleerden hierboven het allemaal over hebben

IS het aleen om TV te kijken en af en toe gebruik maken van de mogelijkheid keys op te halen oid dan is het overwegen waard om een DM500 aan te schaffen Ook card sharen behoort hiermee tot de mogelijkheden

Lekker goedkoop voor nog geen 200 euro heb je er al een en functioneert prima
Ook met deze kun je opnemen als je deze opneemt in je huis netwerk en je harde schijf van je computer hiervoor beschikbaar stelt

Ook bestaat de mogelijkheid als je in je netwerk een externe HD met UTP aansluit deze via het netwerk op te nemen en weer te geven zonder dat je PC hoeft aan te staan.

Een externe netwerk case heb je al rond de 60 euro en als je ergens nog een HD hebt liggen zou dit een optie kunnen zijn.

De voordelen t.ov van een Xtreme zijn duidelijk
- Sharen
-Eenvoudig "keys" ophalen
De Xtreme is verouderd en wordt bijna niet meer opgewaardeerd er komt hiervoor nauwelijks nog EMU firmware voor uit.

Meestal wordt de Dreambox "werkend geleverd" en er is een hoop te downloaden

Let wel dat de DM 500 beperkt is met geheugen zodat je niet veel plugins kunt herbergen. Maar dat had ik al uitgelegd in wat de je bedoelingen zijn.

en vergeet niet dat er een speciale kaart van CD.bij moet om hd te ontvangen kaartje kost ong. 200euri. gr. Vmax

Vmax;174091 zei:
en vergeet niet dat er een speciale kaart van CD.bij moet om hd te ontvangen kaartje kost ong. 200euri. gr. Vmax

Nu maak je denk ik een foutje CD heeft geen HD uitzendingen en dit jaar ook geen plannen om er mee te starten dus ook geen kaart.

Je bent in de war met het Belgische Euro 1080 HD daar kun je een abo kaart afsluiten tot 2010 en die kost dat zo ongeveer.

daar start CD namelijk straks ook mee vandaar dat ik het vermelde.gr.Vmax

Vmax;174109 zei:
daar start CD namelijk straks ook mee vandaar dat ik het vermelde.gr.Vmax

Het heeft met de aanschaf van een Dreambox niets te maken maar Vmax waar komt jou info vandaan???

Er zijn GEEN HD zenders in het CD pakket en komen er dit jaar ook niet en wat noem je straks??
De website van CD vul daar maar HDTV in.

http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=305

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan