Aanslagen Parijs???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
775
Punten
113
Leeftijd
60
Ik mag het misschien niet zeggen, en zal het wel verkeerd zeggen...

Nuke'm!!!

Mijn jongste zat pasgeleden nog in zo'n stadion bij een concert, ik moet er niet aan denken...

Zeker mag dit gezegd worden , denk dat er vele zo denken.
En wij maar grenzen open maken ,en afwachten wanneer het hier gebeurt.
Maar ze bewaken wel de vluchtelings plaatsen. en eigen mensen??????

Eigen mensen kun je niet bewaken, het kan overal gebeuren. En het is vrijwel nooit dat er zo kort na een aanslag nog eens eentje gedaan wordt.
Het is wel vaak zo dat er represailles van rechts komen dus de stap is feitelijk logisch.
De daders zijn ook geen vluchtelingen bij mijn weten.

Dat gezegd hebbende moet er veel meer controle komen op vluchtelingen en ze niet zomaar los laten lopen. Mensen die klagen dat ze geen TV hebben in de opvang zijn geen echte vluchtelingen en behoren het land uit gezet te worden. Echte vluchtelingen zijn blij met alle eten en onderdak wat ze krijgen.

Nuke em? Makkelijker gezegd dan gedaan, je vernietigt de ene groep en de volgende staat weer op. Veelal door acties of als resultaat van politieke leiders of dictators. Dat ga je niet weg krijgen zolang halve zolen in regeringen nog door andere regeringen gesteund worden.
Zonder geopolitieke verandering en het elkaar gunnen en meewerken met elkaar i.p.v. lust naar macht is er geen vrede mogelijk.

Ja BT, het is afschuwelijk wat er is gebeurd en mijn diepe medeleven met de nabestaanden!
Het is gewoon met geen woorden te omschrijven.

Wat is er in Godsnaam tegen te doen.
Die kerels vermoorden iedereen die tegen hun is, verkrachten vrouwen en verkopen ze als slaaf.
Dit alles uit naam van de Islam, alleen staat nergens iets dergelijks in de Islam geschreven.
Diegene die het Kalifaat heeft uitgeroepen is de hoofdschuldige maar dat zovelen blindelings volgen is niet te begrijpen.

Via de "sociale media" en internet wordt alles razendsnel verspreid en wordt er gecommuniceerd dus dat is ook niet te voorkomen.
Kortom er is weinig tegen te doen behalve dat de veiligheids diensten doen waarvoor ze betaald worden.

Grtz.

Wat is er in Godsnaam tegen te doen.
Als dat iemand wist waren we al lang van het probleem af. Helaas is hier niets tegen te doen.
Dit zal altijd blijven bestaan zolang er mensen zijn die op macht uit zijn, ongeacht of dat uit oogpunt van verrijking is of uit oogpunt van een of ander doorgeslagen interpretatie die zij hebben van een geloof.

We kunnen ons hier erg druk over maken en het klopt ook dat dit niet met Islam te maken heeft maar dat de naam er voor misbruikt wordt. Hopelijk evolueren die gasten ook nog. Want laten we niet vergeten dat wij zelf ook ge?volueerd zijn. Denk maar eens wat er allemaal in naam van het Christendom uitgespookt is. Die zijn ook vervolgd maar toen zij de macht hadden ging het andersom.
Oke dat is honderden jaren geleden. Maar niet elk geloof evalueert even snel. Kijk maar naar het Jodendom. Altijd vervolgt geworden, hebben op een gegeven moment ten koste van anderen een eigen staat (en dus macht) gekregen en wat zie je nu? Ze doen hetzelfde als waar ze zelf altijd slachtoffer van zijn geweest en zijn zelf nu een bezettingsmacht en moeten daar dus ook weer de gevolgen van dragen.
Premier Rabin was op een goede weg en door wie werd hij vermoord? Juist, door een extremistische Jood. Dus alweer een geloofsmoord, terwijl de meeste Joden dat ook niet goedkeurden en dat ook niet in de Bijbel staat. En dat is nog vrij recent.

Klaarblijkelijk is de regio midden-oosten dus nog niet zover ge?volueerd als wij en hanteren daarom ook nog allerlei zaken die wij vanuit ons geloof, of als je niet gelovig bent onze overtuiging, al jaren achter ons gelaten hebben.
Het zal nog wel de nodige eeuwen duren..... en er is niets tegen te doen.

Dit zijn hele moeilijke discussies omdat, denk ik zelf, er niet zo snel een vredige oplossing voorhanden is. In die regio is er inderdaad te veel gebeurd en het verleden gum je niet zo maar uit hoewel dat de beste oplossing zou zijn. Wereldwijd moet nu iedereen een duidelijk tegengeluid laten horen omdat terrorisme het nog nooit gewonnen heeft.

Het moet zo niet doorgaan! Oefenwedstrijden worden nu zelfs al afgelast. :mad: 

Paniek zaaien, is dat wat ze willen?

Dit gaat voorlopig nog wel even door freggel1.

Ik zou daarom nu niet in de schoenen willen staan van diegene die nu de belangrijke beslissingen moeten nemen om de veiligheid van al die mensen te waarborgen laat staan diegene die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van al die mensen op straat en die alles moeten onderzoeken wat er ook maar beweegt en misschien niet deugt. Liever een loos alarm dan een succesvolle aanslag met de nodige slachtoffers.

Vergeet niet dat die oefenwedstrijd ook bedoeld was om een statement te maken, daarom zouden er ook de nodige hoge pieten zijn waaronder 2 van onze eigen ministers en zag je ook de Franse kleuren in het stadion.
Ideaal voor een aanslag dus. Paniek zaaien lukt natuurlijk enorm goed zo kort na een aanslag. Maar het kan ook zeer wel gegrond zijn geweest en dat de terroristen de boel ook afgeblazen hebben toen ze de enorme politiemacht bij 't stadion zag.
Toch moet je als overheid dan toch geen risico's lopen als de dreiging inderdaad substantieel is. En in dit geval lijkt het er toch op als de tip van een goede informant kwam, in elk geval via de Franse veiligheidsdienst.

Ik ben het helemaal met Parabolica eens. Ik zou nu ook niet in de schoenen van de beslissers willen staan want je kunt het nooit goed doen.
Is er niets te vinden zoals gisteren, zijn mensen pissed en ben je aan het overdrijven. Doe je niets en gebeurt er iets, vraagt iedereen zich af waarom je niet je verantwoordelijkheid genomen hebt en de zaak afgelast als er toch een dreiging bestond.
Erg moeilijk. Dus inderdaad dan toch maar liever loos alarm (maar was het wel een loos alarm??) dan een succesvolle aanslag.

Ja BT het is zeer moeilijk beslissen.
Vergeet niet dat nog tot zondag iedereen de wedstrijd wilde laten vervallen.
Het Duitse team heeft nog de hele nacht terplaatse moeten blijven en de Duitse trainer zei nog in interviews dat die wedstrijd moest vervallen omdat het hem en zijn mannen zo had aangegrepen.
Pas later was men gaan besluiten om hem toch door te laten gaan.
Ook in Belgie is de wedstrijd Belgie-Spanje niet doorgegaan.

Frankrijk heeft de aanval ingezet op de IS en veel landen zijn gevolgd ondanks het feit dat de USA al lang bombardementen op IS uitvoert.
Maar IS lijkt maar niet uit te schakelen maar dat heeft een reden.

Die IS heeft al erg lang ongelimiteerde middelen met de illegale oliehandel vanuit Noord-Irak naar Turkije dat ze ook beschermt.
Dat is niet een heel groot gebied van zand maar ligt vol met rijke oliebronnen.
Dat levert ze miljarden op en zelfs miljoenen per dag.
Daarnaast gaat er een continue stroom wapens en ander spul van Turkije naar dat Noord-Irak en die convooien worden begeleid en beschermd door de Turkse geheime dienst.
Ook van en naar Syrie gaat het op dezelfde manier met olie en wapens en mensen.
Daarnaast heft IS belastingen in plaatsen die ze hebben bezet, verkoopt alles wat verhandelbaar is berooft banken en heeft voor miljarden aan militair spul uit de USA buitgemaakt.

Probeer maar eens de logistiek en infrastructuur te vernietigen die ze hebben opgebouwd.
En waar IS verdreven wordt maken ze alles met de grond gelijk.

Grtz.

Ik ben het ook met jou eens BT ook al moeten wij laten zien dat angst ons niet thuis houdt en ons niet laten onderdrukken door barbaren.

Ik zie het zelf ook niet echt als een 'gevoel van angst' om die wedstrijd af te gelasten, maar eerder een beslissing met een flinke dosis wijsheid om hem niet door te laten gaan zeker als er een dreiging is. Niemand zal het wensen dat die wedstrijd de boeken in gaat als een geslaagde terreurdaad, op de terroristen na dan.

Gezien het feit dat het stadion wel uitverkocht was toont al aan dat er van angst geen sprake was. Maar stel dat als er wel veel slachtoffers gemaakt zouden kunnen worden na een succesvolle aanslag, dan wordt dit nogmaals als een grote overwinning beschouwt door die terroristen, ik gun ze dat niet.

Wat er nu is gebeurd maakt duidelijk dat Europa alert is en iets doet met dreigingen van buiten af. En als er geen slachtoffers meer vallen is dat een overwinning voor diegene die terroristische aanslagen moeten voorkomen omdat families niet uit elkaar worden gereten door terroristisch geweld. In een open maatschappij zoals wij die hebben valt dat absoluut niet mee om het gevaar van aanslagen te verminderen.

Laten ze de komende tijd maar eerst zoveel mogelijk verdachten en mogelijke terroristen oppakken die aanslagen aan het voorbereiden zijn. Dit kost tijd maar het lijkt mij voorlopig een goede oplossing die de veiligheid enigszins zal vergroten.

Tja Kilroy als men zou weten de toevoer af te snijden en wapen leveranties te boycotten zou het ook al een stuk sneller zijn afgelopen.

Net als Parabolica vind ik ook dat er geen sprake was van een angstbesluit maar wijs besluit en dat de tickets wel bewezen hebben dat we ons er niet onder willen laten krijgen als bevolking.

Konden we maar eens fatsoenlijk de vinger er achter krijgen waardoor mensen radicaliseren, dan kun je hun probleem al in 't begin proberen op te lossen en zo radicalisering voorkomen. Daarmee ontneem je dan gelijk de basis van een nieuwe aanwas van dit soort terroristen.
In Nederland gaat dat in elk geval al een stuk beter als in Belgi? en zeker Frankrijk, die wel met harde had kunnen regeren, maar geen oren en ogen in de omgevingen hebben waar het om gaat en die ze aan hun lot over laten. Dat is nooit goed.
Dat zie je ook in Nederland, de bevolking wordt te zeer kapot bezuinigt en dan ontstaat een enorme ontevredenheid die je ergens op moet los laten. En dan krijg je al heel snel dat een partij met populistische uitspraken zonder oplossingen (zoals de PVV) snel erg groot kan worden.
Dat biedt echter geen oplossingen.

Ja dat populistische gedoe heb je helemaal niets aan en het is niet meer als naar beneden trappen naar iets dat men nog lager acht.
In Nederland hadden we de kolonies in Oost-Indie en West-Indie waarvan wat migratie is geweest.
In Belgie was het de kolonie Congo waaruit veel volk kwam maar dat is de laatste jaren een grote puinhoop.
Frankrijk had diverse kolonies in Afrika waar veel volk van is overgekomen.
Die had Afrika zoon beetje verdeeld tussen Engeland en Portugal wat later die oorlogen opleverde.

Die leider van de IS die zich "al-Baghdadi" noemt blijkt maar een middelmatig mannetje te zijn dat uit een midden klasse gezin kwam.
Waar hij opgroeide had hij moeite om de middelbare school te doen, meer als een zesjes man en in Baghdad studeerde hij 4 jaar godsdienst wat daar de islam is waarin hij niet bijzonder goed was en wat grotendeels teksten vanbuiten leren was.
Daarna voegde hij al-Baghdadi aan zijn naam toe omdat hij daar wettelijk recht toe had vanwege zijn studie.
In 2004 heeft hij in een Amerikaanse gevangenis gezeten en de mensen die hij daar trof werden zijn latere maten in IS.
In Irak kregen mensen die in een Amerikaanse gevangenis hadden gezeten automatisch veel achting.
Hij werd steeds strenger en ging de Islam teksten uitvlooien om rechtvaardigingen te vinden voor de doodstraf en de strijd tegen het Westen.
En toen riep hij zich ineens uit tot leider van het kalifaat, een vreemde zaak.
Hij staat nu dus als eerste op de afschietlijst van de Amerikanen.

Overigens is het nu een godsdienst oorlog geworden tussen soennieten en sjiieten.

Grtz.

De oorlog tussen soennieten en sjiieten is al jaren aan de gang. Saddam hield dat nog een beetje uit elkaar maar die begonnen zich meteen al weer te bestrijden toen Saddam verdwenen was.
De leiders van de IS zijn ook oude gezellen van Saddam van de Ba'at partij dus het ontstaan daarvan is inderdaad rechtstreeks af te leiden aan de onrechtmatige inval in Irak. Daar had de VS beter de boel gewoon de boel kunnen laten.
Ben benieuwd of er in die regio nog iets goeds van gaat komen.

Het is echt onvoorstelbaar wat die IS aanricht en honderd keer erger als Hitler en dat was op tv te zien.
In plaatsen in Noord-Irak hadden ze spionnen gehad die doorgaven wie in welk huis woonden en dat is met internet goed te volgen.
Toen ze het dorp of stad hadden ingenomen werd op elk huis met spuitbussen geschreven "gelovigen" of "ongelovigen" en de "ongelovigen" werden gewoon vermoord of onthoofd of opgehangen, en voor iedereen gold hun strenge islam wetten en moesten ze belasting betalen.
Toen de Koerden de stad weer veroverd hadden was er niets bewoonbaars meer over en alles vernield en de hele infrastructuur kapot.
Alle arabische bewoners waren verdwenen omdat niemand durfde te blijven gezien wat er gebeurd was.
Dit was het beeld in alle plaatsen die op IS werden heroverd.

Het is een godsdienst oorlog omdat het in Irak tussen die twee godsdiensten gaat.
IS is soennitisch en werd gesteund door andere soennitische staten als olie-staten en Saudi-Arabie.
Nou heeft Saudi-Arabie veel wapens van Westerse landen (o.a. Duitsland) gekregen en veel meer dan ze voor hun eigen leger nodig hadden.
Dus waar zouden die nou heen gegaan zijn?
Iran is wel sjiitisch en er is een jarenlange oorlog tussen Iran en Irak geweest die miljoenen doden heeft gekost.
Iran steunt Assad in Syrie hoewel die geen sjiiet of soenniet is, dus wie kan het nog volgen?
En Erdogan van Turkije laat alle transporten gewoon doorgaan en is het deel van zijn politiek om IS met rust te laten.

Grtz.

Het is echt onvoorstelbaar wat die IS aanricht en honderd keer erger als Hitler en dat was op tv te zien.
Nouuuuuu.... dat wil ik zo hard niet zeggen.  Hitler is met de Joden ook zo omgegaan en dan hebben we het nog niet gehad over Zigeuners, mensen van "lagere" bevolkingssoorten zoals bolsjewieken en niet te vergeten gehandicapten en mensen met down syndroom.
En als je weet welke martelingen ze met spionnen uitvoerden, dan komt het aardig in de buurt.
IS is alleen wat barbaarser met hoofden afsnijden en dat soort dingen.

Maarja, van de andere kant. Als zij zich daar aan die kant van de wereld zonodig onderling vernietigen willen moeten ze dat zelf doen, zolang ze dat dan maar niet hier komen doen.
Nadeel is dat dit gevolg er vanzelf wel gaat komen als ze daar eindelijk klaar zijn. Nog los van alle burger slachtoffers.
Het blijft een wespennest en het is gewoon link om er je hand in te steken, maar het is ook link om niks te doen.

Begrijp me niet verkeerd BT.
Ik heb niet gezegd en wil niet zeggen dat Hitler niet erg is geweest want het was verschrikkelijk wat die heeft gedaan, althans anderen heeft laten doen.
Hij heeft bevolkingsgroepen als de Joden en anderen laten uitmoorden ja dus als bevolkingsgroep en hij was dan ook geestelijk ziek.
Het is verschrikkelijk wat in die oorlog is aangericht.

Bij de IS gaat het tegen "ongelovigen" oftewel alle andere bevolkingsgroepen en geloven uit alle landen die niet hun uitleg van de islam volgen, inclusief soennieten!!!
Ik vind het stuitend dat ze met pickup auto's rondrijden en acher zich aan slepen een aantal lijken van vermoorden en lachend tegen de camera praten.
Ook dat ze de afgehakte hoofden op palen steken als afschrikking en mensen kruisigen en zo laten hangen.
Dat alles uit naam van "hun" geloof!
Dat is erger dan erg!

Grtz.

Ik heb niet gezegd en wil niet zeggen dat Hitler niet erg is geweest
Nee, geen zorg, op die wijze heb ik dat niet opgevat. Maar gezien je schreef dat IS 100x erger was, wilde ik toch aangeven dat hij veel erger is geweest als men misschien zou denken.

Wat IS doet is barbaars, dus in die context gezien erger, behalve misschien wat Mengele uitspookte. Qua aantallen doden hebben ze nog wat in te halen.
Ik vind het net als jij dus erger dan erg en barbaars. Het lijkt wel alsof die gasten terug naar de middeleeuwen willen.
Toen werden er nog hoofden op palen gespietst. Zou wel eens graag willen weten hoe zij zouden reageren als mensen dat met hun gezins- of familieleden zouden doen.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan