Om te beginnen klopt je IP adres al niet!
Een ip adres kan nooit een getal bezitten groter dan 255, immers we hebben er maar 256 tot onze beschikking, en nr 0 is eigenlijk 1.
De mogelijke ip adressen die je mag gebruiken voor thuis is de range 192.168.*.* en 10.0.*.*
Dus je computer krijgt een IP 192.168.0.1
Als je nl ip forwarding doet onder windoos ben je verplicht dit IP te gebruiken, anders moet je speciale router progje installen.
En dat willen we niet, daar kan windoos niet tegen.
Het netmask zal ik je de uitleg besparen, maar bij deze IP adressen is dat altijd 255.255.255.0
Je netwerkkaart krijgt het IPadres 192.168.0.1 geven en het vakje aankliken met forwarding activeren. (oid)
Als je een hubje of switch hebt gebruik je een normale UTP kabel en als de Dream direkt aan je PC hangt gebruik je idd een crosslink UTP kabel (pc boer weet wel welke welke is)
Goed, het plaatje komt er dan zo uit te zien:
Originally posted by saat
ip = 192.168.0.1
subnet = 255.255.255.0
standard gate way = 192.168.0.1 (feitelijk hoef je dit niet in te vullen)
nou staat in de dream het volgende
ip = 192.168.0.2 (het laatste mag tot 255, wat jij makelijk vindt te onthouden)
net. = 255.255.255.0
type = lan
name serv, = Deze leg ik later uit
gate way = 192.168.0.1
heb een adsl met usb modem en een ethernetwerkkaart
saat
Goed,
Nu willen we alleen nog weten wat de DNS servers zijn van je provider:
klik: start ==> uitvoeren ==> CMD ==> OK
tik in: ipconfig
of ipconfig /all
en je krijgt een hele zwik tekst te zien.
Nu moet je even kijken naar de tweede en derde IPadres die je ziet van het onderdeel USB modem.
Dat zijn de dnsservers, en 1 kan je gebruiken voor je dream, maakt niet uit welke.
Ik ben ervan uitgegaan dat je win 2000 of daarvoor hebt, XP werkt denk ik wel hetzelfde. Ik heb eerlijk gezegt al twee jaar geen M$ spul meer in huis...
Als je uitleg wilt hebben mbt tot IP adressen of computers of wat dan ook...
Pleur maar op het forum, meestal weet ik wel e.e.a.