aansluiten op de pc

saat

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
66
hoe sluit ik mijn dream nu aan op de pc aub geen links naar weet ik wie ben een leek nl

heb het volgende gedaan .

ip = 150.60.126.320
subnet = 255 enz
standard gate way = 150.60.126.320

nou staat in de dream het volgende
ip =
net.enz =
type = lan
name serv, =
gate way =

mijn vraag is wat moet ik nu waar invullen....... aub help
heb een adsl met usb modem en een ethernetwerkkaart

saat

Dit is echt niet moeilijk hoor.
Wat je zeker moet doen als je je pc rechtstreeks wilt verbinden met je dreambox is een crossover-kabel gebruiken.

Vervolgens moet je in je dreambox bij ip je ip adres invullen van je pc.
Hoe weet je wat je ip adres is van je pc?
Ga naar start en kies run. Type cmd druk daar na op enter.
Dan krijg je een dos venster, type het volgende commando: ipconfig. En zie daar je ip adres van je pc.

Dus dit adres geef je in je dreambox. Submask: 255.255.255.0 en voor de volgende twee opties vul je 127.0.0.1 in.

Vink het vinkje netwerk aan en sla alles op.

Vanaf nu is je pc verbonden met je dreambox.
Maar dit wel nog niet zeggen dat je dreambox op het internet hangt.
Hoe je dit moet doen weet ik niet (sorry).

Om te zorgen dat je dream vervolgens op internet kan moet je bij gateway het ip adres van je pc opgeven en bij name serv. de het dns server adres van je internet provider.

Mazzel, Rovi

Om te beginnen klopt je IP adres al niet!
Een ip adres kan nooit een getal bezitten groter dan 255, immers we hebben er maar 256 tot onze beschikking, en nr 0 is eigenlijk 1.

De mogelijke ip adressen die je mag gebruiken voor thuis is de range 192.168.*.* en 10.0.*.*

Dus je computer krijgt een IP 192.168.0.1
Als je nl ip forwarding doet onder windoos ben je verplicht dit IP te gebruiken, anders moet je speciale router progje installen.
En dat willen we niet, daar kan windoos niet tegen.

Het netmask zal ik je de uitleg besparen, maar bij deze IP adressen is dat altijd 255.255.255.0
Je netwerkkaart krijgt het IPadres 192.168.0.1 geven en het vakje aankliken met forwarding activeren. (oid)

Als je een hubje of switch hebt gebruik je een normale UTP kabel en als de Dream direkt aan je PC hangt gebruik je idd een crosslink UTP kabel (pc boer weet wel welke welke is)

Goed, het plaatje komt er dan zo uit te zien:
Originally posted by saat

ip = 192.168.0.1
subnet = 255.255.255.0
standard gate way = 192.168.0.1 (feitelijk hoef je dit niet in te vullen)

nou staat in de dream het volgende
ip = 192.168.0.2 (het laatste mag tot 255, wat jij makelijk vindt te onthouden)
net. = 255.255.255.0
type = lan
name serv, = Deze leg ik later uit
gate way = 192.168.0.1

heb een adsl met usb modem en een ethernetwerkkaart

saat

Goed,
Nu willen we alleen nog weten wat de DNS servers zijn van je provider:
klik: start ==> uitvoeren ==> CMD ==> OK
tik in: ipconfig
of ipconfig /all
en je krijgt een hele zwik tekst te zien.

Nu moet je even kijken naar de tweede en derde IPadres die je ziet van het onderdeel USB modem.
Dat zijn de dnsservers, en 1 kan je gebruiken voor je dream, maakt niet uit welke.

Ik ben ervan uitgegaan dat je win 2000 of daarvoor hebt, XP werkt denk ik wel hetzelfde. Ik heb eerlijk gezegt al twee jaar geen M$ spul meer in huis...

Als je uitleg wilt hebben mbt tot IP adressen of computers of wat dan ook...

Pleur maar op het forum, meestal weet ik wel e.e.a.

Uitstekende uitleg alleen...
Het netmask zal ik je de uitleg besparen, maar bij deze IP adressen is dat altijd 255.255.255.0
Alleen hier een klein foutje.
Officieel is de 192.168 een klasse C range en de 10.x een klasse A range en die heeft als subnetmask 255.0.0.0

Als ik het heel goed herinner is het zo:
Klasse a: 10-127.
127 = local en testrange
Klasse b: 128-192
Klasse c: 192-254

Deze klassen zijn inmiddels niet meer echt in gebruik en achterhaalt wegens de mogelijkheden die subnetting biedt en waar men dus gebruik van is gaan maken waardoor bovenstaande klassen eigenlijk een beetje zijn komen te vervallen.

Maar voor compatibiliteit met andere netwerken, dus als je je laptop ergens mee naar toe neemt of zo, kun je wel beter de normale subnetmaskers aanhouden.

Vandaag geprobeerd om een dreambox aan een pc te hangen.
Zonder resultaat.
Wat heb ik gedaan?

DB aan de pc d.m.v. UTP cross-over kabel.

PC instellingen

IP=192.168.1.xxx
Netmask=255.255.255.0
Nameserver=213.51.129.168 (@home)
Gateway=192.168.1.xxx

Dreambox instellingen

IP=192.168.1.xx
Netmask+255.255.255.0
Type=LAN
Nameserver=213.51.129.168
Gateway=192.168.1.xxx

Ik gebruik zelf een router waar de connectie prima mee gaat.
De test opstelling is voor een kennis die geen router gebruikt.
Connctie is alleen nodig voor key-update.

Wat doe ik verkeerd, en hoe moet het dan?

Groetjes,

Norman

inderdaat je doet iets verkeert, maar wat komt niet uit de mail wisseling.

Het lijkt mij beter dat je vriend ook een router koopt.

Die krijg je wel aan het werk.

Groetjes Bert

bert je hebbie gelijk een router is de oplossing

Das een makkelijk antwoord.
Ik vind een router ook de mooiste en beste oplossing.
Maar het moet toch kunnen?
En dan wil ik weten hoe?

Groetjes

Norman

je hebbie pm

Okay NPersijn,

Je vriend heeft een internet aansluiting van @Home, okay.

Plaats een tweede netwerkkaart in de computer en ga naar internet sharing. Eigenlijk heb je dan al een Router in de PC gemaakt.

Een netwerk kaartje kost niet veel, ga daar eens mee stoeien, er moet wel een Coss-Cable tussen. Maar nu heb je de mogelijkheid om de DB ook met Internet te laten praten.

Groetjes Bert

Mijn kennis heeft geen @home maar zonnet
In ieder geval bedankt voor de info, internet sharing, daar had ik nog niet aan gedacht.

groetjes

Norman

Die heb je wel nodig ja, alhoewel ICS niet altijd even lekker werkt. Je zou eens op zoek kunnen gaan naar Winroute Lite, heb ik gisteren via de chat ook iemand aangeraden en die had het daarmee ook zo aan de praat.

Als het niet werkt, zet dan a.u.b. je nameserver op de db naar het ip adres van je pc.

Ik weet dat geadviseerd word om de nameserver van de provider te gebruiken maar dit is feitenlijk helemaal niet nodig.
Aangezien er routers, firewall's en pc's zijn die de "oproep" naar de DNS helemaal niet doorlaten, kan men dit advies beter vervangen door het betere advies om de nameserver naar de router en/of sharende pc te laten verwijzen.
Dan is men er zeker van dat het -altijd- werkt en hoef je niet te zoeken en te proberen of je toevallig een van die systemen hebt die dns niet zou doorlaten en je hoeft geen dns ip's van je provider te weten.

jongens alles draait perfect al een hele tijd topic kan gesloten worden ............ draaiende gekregen met

1 * een router aangesloten
2 * juiste instellingen gedaan

perfect

saat

Mooi dat het werkt. We sluiten de topic niet want misschien hebben meer mensen problemen met hun instellingen en zo hou je alles bij elkaar in ??n draadje

ik heb geen router maar ik heb een huub heb ik hier nou wat aan voor de dream of heb ik een router nodig is het niet zo dat de router alleen een betere beveiliging geeft en wat ik graag wil is bv films van de pc naar de dream sturen en van de dream naar de pc bvd grtz

Dan heb je aan een hub (ook wel switch genoemd) voldoende.
Zorg dat je interne netwerk goed is geconfigureerd en gaan met die banaan..

Heb je vragen over je netwerk, stel die dan even in het andere forum

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan