Aansluiten op home cinema

J

jorrit20

Ik heb een dreambox 500 hd en nu wilde ik deze aansluiten op mij home cinema set.
maar nu blijkt dat er in mij home cinema geen optische aansluiting zit.
is het oook mogelijk het op een andere manier aan te sluiten
 
Digitaal geluid van je dreambox via je home cinema set krijg je alleen via optische kabel of via hdmi.
Heeft je home cinema set wel een hdmi ingang (en uitgang)?
 
ja wel een hdmi aansluiting die zit aangesloten na de tv
 
dan is het simpel:

dm500hd:
hdmi kabel naar home cinema set (hdmi in)

home cinema set:
hdmi kabel (hdmi out) naar tv (hdmi in)

Je hebt dus 2 hdmi kabels nodig: 1 van je dm500 hd naar je home cinema set en 1 van je home cinema set naar je TV
 
in mij home cinema heb ik maar een hdmi aansluiting zitten. dus word lastig om er dan een van de home cinema na de tv te doen
 
Is die HDMI in of out?
Wat voor merk en type home cinema set is dat dan?
 
het is een hdmi uitgang in de home cinema
het gat om een philips hts3560
 
Hmmm dat is wel een heel erg goedkope en dat heeft natuurlijk zijn uitwerking: de hoge tonen zijn slecht en bovendien zitten er nauwelijks ingangen op:

geen optische ingang
geen coaxiale ingang
geen componentuitgang
geen HDMI-ingang
geen scart-aansluiting
geen DLNA

Slechts 1 HDMI-uitgang, een USB en een Ethernetaansluiting en dat was het.

Jammer maar helaas.

We vrezen dat je in combinatie met een HD-satelliet ontvanger er niet veel aan hebt.
Wij zouden je adviseren het proberen te verkopen en sparen tot je een goede AV-ontvanger kunt kopen; indien je een goede koopt heb je daar veel meer plezier van.
 
daar kwam ik later ook achter dat het er niet op zat.
maar bij de mediamarkt adviseerden ze mij deze te nemen.
 
Als het nog niet te lang geleden is dan ding terugbrengen en creditnota vragen (geld zul je wel niet cash terug krijgen). Spaar door toch je een goede kunt kopen. Goede AV-ontvangers zijn niet goedkoop. State-of-the-art zijn de A-merken, zoals bijvoorbeeld Onkyo. Ga maar eens op onderzoek uit, je kan ook goedkope home cinema sets (compleet met boxen e.d.) kopen maar daaraan merk je ook dat het goedkoop is. Wil je echt kwaliteit dan een losse en goede A/V-ontvanger kopen en daarnaast apart de speakers. Ook bij de speakers heb je veel kwaliteitsverschil. Let bij een subwoofer er op dat je een actieve subwoofer neemt. Die zijn uiteraard wel duurder dan een passieve. In de meeste home cinema sets zit dus een passieve (en geen actieve subwoofer).

Een actieve subwoofer wordt aangestuurd door ingebouwde eindversterker (deze heeft nl. een ingebouwde eindtrap) en heeft dus minder vervorming en betere laagweergave

Een passieve subwoofer wordt aangestuurd door de versterker van je normale radio, is dus veel minder krachtig en heeft minder goede basweergave en meer vervorming van het andere geluid.

Dat kost allemaal natuurlijk wel een aantal Euro's. Een ieder moet zich afvragen of hij/zij dit geld er voor over heeft en of het zich loont.
 
Onkyo is idd een fantastisch merk

Ik heb ruim 10 jaar geleden een Onkyo 600 gekocht, toen een prachtig apparaat.

Nu bijna uit de tijd vanwege HDMI enzo, maar wel optische ingangen en ik moet zeggen zolang hij geluid blijft produceren gaat ie nog niet weg.

Het merk Onkyo is echt een aanrader
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan