aantal graden voor shote?

H

henisa

Wie helpt mij.

Ik heb een stab h110 gekocht. Deze moet ik volgens de documentatie op 38 graden zetten. Nu had ik een schotel hagen welke op 28 graden stond. nu wil ik deze terug plaatsen op de rotor, maar hoeveel graden moet deze achterover hellen?

 
De bevestigings as, zou bijna 7 graden voorover moeten hellen, naar het zuiden dus, als de as van de motor in het midden staat.

Dan tel je de 7 graden bij de hoek van de schotel op, dus 29 +7, dan kom je op een hoek van 36 graden voor de schotel.

Volgens een tip van FLUP, motor in de middenstand, uitrichten op de astra totdat je een goede signaal sterkte hebt, dan het geheel verdraaien tot je de sirius tegenkomt en je hebt een punt waaruit je verder kunt afstellen.

sksss.

 
Aardig, maar kan je met een 80 cm schotel de sirius ontvangen. Waar staat de sirius nou precies, is dit de meest westelijke satelliet die er is ????

 
Helaas! motor in nul stand. dan de schotel verdraaien tot je de astra hebt. het zaakje inregelen en vast zetten. nu zou als het goed is de schotel als je de motor gebruikt de az van h to h moeten afschuimen.

greetz flup

 
@henisa

De Sirius 2 staat op 4.8gr oost... :sad:

De motor stel je in op de breedtegraad van je positie (benelux 50-54gr) + 0.7gr (omdat de aarde geen perfecte bol is).

Je schotel stel je in op de maximale elevatie min de declinatie (benelux 23-26gr).

Als je mast exact waterpas staat kun je met deze link en de GPS-coördinaten de exacte waarden berekenen voor jouw positie.

http://www.satsig.net/ssazel.htm

Begin altijd met het afstellen op de sat die voor jou het dichtst bij het zuiden ligt.

Suc6 :tong:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan