AC3 Digitaal audio

S

Satlook

Uli heeft het weer voor mekaar (en goed ook)--------------------------------------------------------------------------------

FR 04/20/2001

For hell it works! We can play AC3 digital audio with our mediamaster. No extra hardware requirerd. 100% software solution (you need the digital output you most likely already have, of course).

I finished code for CS4920 boxes and going to fix for CS4922, now. Since I completely understand those chips, now I am also going to fix our old audio-bugs as well as PCM-Playback for 4922.

I hope you understand now why there were no news for months. Stuff like this needs some time... Big excuse to my friends and family: I am neither in prison nor in hospital. I was just reverse-engineering this signal-processor and making pretty new code for it.

I need new webspace first... I guess we need real "unlimited traffic", now when uploading the AC3-Version

Sorry

 
Je kunt zeggen wat je wilt maar die DVB2000 software is in mijn ogen nog altijd de beste.

Alleen jammer dat hij geen webspace kan vinden, kan niet wachten op die versie dan kan ik eigenlijk mijn AC3 versterker eens op de satelliet proberen.

 
Satshow , als fervent aanhanger van de mm9600 sluit ik me volledig bij je aan. :)

 
Ik moet nu toch ook maar aan een digitale uitgang. Heeft iemand de Url van Franx zijn site nog?

 
Het viel me eigenlijk wel een beetje tegen te lezen, en dan wel met zo veel ophef, dat er nu een digitale audio uitgang te maken zou zij op de Mediamaster. Ik gebruik diezelfde schakeling zoals Uli die nu voorstelt al ruim een jaar en heb er in ons board al heel lang geleden al eens een vraag over gesteld wat betreft de data instellingen in menu / 9 / 4 . Daar staan de waarden voor XMTCN ( 0168 ) en voor XMTCS ( 0004 ). Ik heb n.l vastgesteld dat het Audiosignaal wel eens weg valt na enig zappen en dat je het dan weer terug hebt wanneer je op menu / 9 / 4/ 0 drukt. Ook blijkt de waarde van XMTCN anders kan zijn b.v. 0110 of AAA of 0188 enz.

Maar op de indertijd gestelde vraag welke waarde me garandeert dat het signaal niet weg valt heb ik nooit, ook via een duits board, iets gehoord; ik denk dat daar niet veel ervaring in is opgedaan door anderen.

Graag andere ervaringen. Groetjes

HOOST

 
Aan Joost.

Die digitale uitgang is er i.d.d. al een tijdje.

Alleen een AC3 uitpoepen was nog niet mogelijk, nu dus wel.

 
Is het nou zo dat als je audio chip 4922 (niet de goeie dus)

in je ontvanger heb zitten dat je de nieuwe versies van DVB2000 niet in je ontvanger mag laden? Of kan dat wel en werkt hetdan gewoon niet??

 
Weet iemand trouwens waar ik de door Uli beschreven digitale uitgang kan laten inbouwen? Ik wil het zelf wel doen maar ik vertrouw mezelf niet meer met een soldeerbout, heb namelijk al eens bijna een PlayStation om zeep geholpen :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan