ac3 naar 5.1 dolby?

A

apkay

bestaat er ook een (adapter)

om mijn hummy aan mijn dolby 5.1 versterker

te koppelen?

op mijn sony heb ik alleen maar een 5.1 ingang

en geen glasvezel ingang.

apkay.

 
@apkay,

Interfaces om van optisch naar coaxiaal te gaan bestaan inderdaad...een beetje elektronicazaak heeft ze zonder problemen.

 
ik blijf het wel jammer vinden dat alleen pro 7 in dolby digital uitzend ook cinedom enzo maar dan is het geluid gecodeerd.

En dan nog gezwegen over de kwaliteit van het dolby geluid van pro7.

Voor mij hoeft het allemaal niet als ze er niet op de goede mannier in uizenden .

Tja ik heb het wel want ik heb ook een hummi .

 
@satjan,

Het coderen van DD op zich is het probleem niet, hadden ze het bij PW volgens de DVB-norm gedaan was er niets aan de hand geweest. Daarnaast hebben ze bij Humax het probleem vwb DD bij de Cinedoms al gefixed maar waarom ze in godsnaam zo lang wachten op de nieuwe firmware release ?

Misschien toch een politiek spel ?

 
Hmm dat vindt ik een vreemd verhaal...

PW is normaal niet op een Humax te ontvangen, alleen door de software te patchen (waar Humax zelf op tegen is) is PW te ontvangen.

Dus waarom zouden ze DD gaan ondersteunen op PW? als je deze alleen kunt ontvangen met niet officiële software...

en aangezien een allcam Irdeto CI ook draait op gepatchde software zal ook deze geen ondersteuning krijgen van welke provider/fabrikant dan ook...

DD op een Humax bij PW zie ik somber in, misschien dat het intern bij Humax op het lab draait, dan zou een 'lekje' wel errug leuk zijn (wil ik de soft wel patchen)...:biggrin:

Gr FranX

 
Nou, misschien toch niet zo vreemd, want die CI-module werkt wel op PW/CD in een Kathrein, Hyundai en Micronik heb ik gelezen. :sad:

Stop dezelfde CI in een Humax en het werkt niet.

Het probleem zit hem niet in het CA-gedeelte maar in het ontrafelen van de stream. Een update zou dus niet ondenkbaar zijn, de geruchten zeggen dat men aan het testen is, dus hoop doet leven. :cool:

 
Ze zijn bij Humax maar wat blij dat de mogelijkheid bestaat om PW te verkrijgen op een 5400 ! Waarom zouden ze er op tegen zijn ? Dat er aan hun originele firmware wordt gesleuteld wordt bedoel je of ?

Ik zou wel eens willen weten bij hoeveel gebruikers (vooral in Duitsland) de Betacrypt-mogelijkheid de doorslag heeft gegeven om tot de aanschaf over te gaan.

 
@Wizzaerd

Erg vreemd, een 00.03 of 00.04 (org oude CAM) kan simpelweg niet met pw werken kijk maar in de firmware, er wordt duidelijk naar de kaart gekeken of dit een C-type is, zoja dan 'weiger' kaart (de Humax werkt op dezelfde manier) de patch is ook niet meer dan deze check weg 'noppen' en de CAM werkt ook met C-kaarten.

@theGizmo

Uiteraard zal Humax blij zijn met deze patch, het stimuleert alleen maar de verkoop, maar dit zullen ze nooit openbaar toegeven.

als ze dus een nieuwe softwareversie uit zouden brengen die DD op pw ondersteund geven ze dus min of meer toe dat ze achter de patch staan, en deze zelfs ondersteunen.

Ik denk dat Ome Leo dan heel snel bij Humax op de stoep staat...:)

misschien dus toch politiek...

Gr FranX

 
topic on>

@FranX,

Of Ome Leo blijft lekker thuis achter de PW-buis zitten en bij zichzelf denken: 'wieder ein abo'...met in z'n achterhoofd de doelstellingen voor dit jaar vwb PW. Ik denk dat Leo op dit moment hele andere problemen aan z'n hoofd heeft dan Humax.

En Opa Murdoch maar geduldig wachten...en daar zitten we helemaal niet op te wachten, dan is een nieuwe firmware/bytes 'noppen' helaas géén oplossing.

topic off>

Heb overigens weer een reaktie van Humax ontvangen:

"At the time the software to solve the Dolby Digital problem was in Final testing - had it passed out Quality tests then it would have been released. However due to a problem found during these tests it was necessary to delay the release further. We apologies for the delay, however we hope you understand that it is not possible to release software before it has been fully tested and approved. Our engineers are currently working to ensure that the solution is released as soon as possible. We appreciate your patience and kind understanding".

Maar misschien hebben ze hun auto-reply aangepast...

 
@Franx; de gebruikte CI's zijn SE4.6 & SE4.7...

Ik heb gelezen, op het duitse board, dat de Kathrein gebruik maakt van een chippie dat automatisch de juiste dingen doet.

Bij de Humax is het softwarematig geregeld.

Ik ben het eens met Gizmo dat Humax er weldegelijk belang bij heeft om het decoderen van de DD-stream wat "universeler" te maken.

Als het niet officiëel kan, laat ze dan maar ergens een oplossing posten, dan komt het ook wel goed... :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan