acer n35 gps

H

hatz

heb tomtom 5 geinstalleert op pda maar gps antenne wordt niet erkendt is hier wat aan te doen of ander versie installeren.

gr hatz,

draait onder windows 2003 mobiel blijft toch lastig ?
 
Hoi Hatz.

Bekend probleem voor Tomtom 5 en de Acer, aangezien de Acer zo'n ingebouwde gps antenne heeft.
Er is wel een oplossing die je kunt proberen. Maar volgens mij lukt dat niet als Tomtom 5 niet geupgrade is terwijl tomtom3 er al op stond want je moet dan Tomtom GPS hebben.

Daarin zit een keuze die je maken kunt, een antenne met cijfertjes. De baudrate moet in elk geval op 115200 staan. Heb je die andere gps antennes niet moet je voor "andere nemea GPS antenne" kiezen en dan dus de baudrate op 115200 zetten.

De "juiste" methode zou via start->system->gps zijn of zoiets, dus niet vanuit Tomtom.

Ik zelf heb er een paar uur aan gespendeert, heb daarna Tomtom 5 eraf gekiept en Tomtom 3 er op gezet, dat werkte meteen uitstekend.
Dat was met de pda van een neef van me, want zelf heb ik een HP Ipaq 4150 met draad-antenne en daar zijn 0 problemen mee.
 
black tiger

ik ben er ook een uurtje mee aan het spellen geweest het werkt goed maar geen gps antene erkening ga dus op zoek naar tomtom 3

gr hatz,

het blijft lastig !
 
Misschien helpt dit, ik las het vandaag toevallig.
Upgraden naar Tomtom 5.1 en dan de volgende instelling nemen:
Andere kabel-NMEA-GPS
9600
GPS ON NAVIGATOR

Daar schijnt het mee te werken. Er is een versie 5 met upgrade naar 5.1 te downloaden met beginners handleiding.
Als je ftd hebt is het #435402. Als je die niet hebt dan kun je zoeken op "TomTom 5 Stappenplan" in a.b.warez.pocketpc want ze zijn hem momenteel op de newsserver aan het zetten.
Suc6.
 
Heeft inderdaad te maken met je antenne instellingen. Kijk of vraag even bij het forum van de pocket pc club, daar is een uitgebreid deel wat speciaal over Tommie gaat!
 
Ik heb tomtom5 al een week of 6 probleemloos lopen op de Acer N35 het maakt niet zoveel uit wel baudrate snelheid je opgeeft.

Het duurt de eerste keer een paar minuten voordat de gps zich ingesteld heeft (voldoende satelieten heeft gevonden).

Andere kabel-NMEA-GPS
9600
GPS ON NAVIGATOR
 
@Tukker: Dat verhaal hoor ik dus meer, maar ik heb er hier eentje gehad van een neef. Die zag wel erg snel een 6-tal satellieten al, maar hij bleef aangeven "geen bruikbare satellieten gevonden".
Ongeacht welke baudrate ik aangaf. Bij sommige baudrates gaf hij zelfs aan "geen geschikt gps apparaat gevonden".

Ook hoorde ik het verhaal dat het de eerste keer enkele minuten duurt en daarna sneller gaat.
Doch dat ding heeft hier op 4800, 9600 en 115200 gestaan, meer dan 10 minuten per baudrate en bleef maar met "geen bruikbare satellieten gevonden" komen, terwijl je toch kon zien dat hij er een stuk of 6 zag, die kleurden alleen niet groen.
Met Tomtom3 was het meteen prijs en binnen een minuut in orde, wel maar 3 satellieten en daarna 4, maar het werkte tenminste.

Derhalve dat ik zo het vermoeden heb dat er toch hier of daar ergens een verschil zit in die Acer's, ondanks het feit dat het allemaal N35 is en allemaal op PPC2003 draait.
Vreemd, nietwaar? Die van m'n neef wilde zelfs na de 5.1 update, die net bedoeld is voor GPS verbetering, niets anders doen dan hetzelfde als boven aangegeven.:(
 
Black Tiger dat is inderdaad een vreemd verhaal.
Ik heb Tomtom3 ook op de Acer gehad en mijn ervaring is, dat met Tomtom5 de satelieten juist sneller gevonden worden als met de Tomtom3 versie.

Ik heb met de Acer een ander probleem als ik de Acer aan de lading laat zitten loopt het apparaat (volledig opgeladen) af en toe vast en kan ik alleen nog maar een harde reseset geven.
Met als gevolg dat ik Tomtom opnieuw moet installeren.
Hier had ik met Tomtom3 geen last van.

Ik ken overigens meerder personen die probleemloos met Tomtom 5 op de Acer draaien.
 
Ja dat is net het leuke. Hij vind met 5 de satellieten inderdaad sneller, doch herkent ze niet als bruikbaar.

Ik heb ook van meerdere mensen goed werkende Acer's gezien met Tomtom5, maar ook een aantal met hetzelfde probleem.

Het vastloop probleem waar jij het over hebt, daar is een fix voor die schijnt te werken.
Als je hem niet hebt wil ik wel kijken of ik hem nog op de HD heb staan dan stuur ik hem je toe, dan kun je kijken of het helpt bij jou.
 
Black Tiger de fix waar jij het over hebt, heb ik op het net nog niet kunnen ontdekken.

Mocht je deze fix op jou harde schjf terug kunnen vinden, dan zou ik hem graag ontvangen.

b.v.d Tukker1
 
Fix is verstuurd. Als je grote bestanden kunt ontvangen dan stuur ik je ook nog de update. Deze is 2,5 mb groot ingepakt.

Mochten er nog andere liefhebbers zijn mogen die zich ook per pm of per email melden.
 
Black tiger ik houd mij aanbevolen, het is gewoon een hinderlijk probleem wat meer voorkomt bij de Acer N35.

Volgens mij is de inbox van hotmail tegenwoordig standaard 250 MB dus groot genoeg.

b.v.d

Tukker1
 
Ja de inhoud van hotmail is wel 250 mb, maar het gaat er om hoe groot attachments mogen zijn.
Maar inmiddels hebben wij al een andere oplossing gevonden omdat de hotmail mailserver niet bereikbaar was via een mailtje wat ik automatisch weer terugkreeg.:)
 
yes yes yes ,

heb met veel moeite en hulp van BT tom tom 5.1 werkent op de acer n35 gekregen gps wordt nu erkent en werkt ook, de adam en eva stem echt alles ?

nauw ja als je van 1 geslaagde rit van 50 km een en terug er mag van uit gaan dat alles werkt het later ook nog doet ik denk het wel .

gr hatz,


BIJ MIJ WERKT HET VOORLOPIG GOED met windows 2003 mobiel,
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan