ACS 1.2 kaart repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

assie

Een tijdje geleden heb ik een werkende seca goldwafer kaart gemaakt die het op een gegeven moment niet meer deed. Bij het proberen editten van de kaart bleek dat mijn programmers (zowel phoenix als pic programmer)geen toegang meer hadden tot die kaart. Bij wijze van experiment wil ik nu proberen om deze kaart te repareren. Hiervoor heb ik mijn kaart gekilled met cardwizzard. Hierover heb ik enkele vraagjes:

1) Is het killen van een kaart hetzelfde als het nullen van een kaart?

2)Hoe zet ik terug een ATR op mijn kaart?

3)Als 1) klopt, kan ik dan de methode om een ACS 1.6 kaart te repareren gebruiken om mijn ACS 1.2 kaart te repareren?

N.B. Ik hoop dat deze vraag hier geplaatst mag worden.

 
Het nullen van een kaart is het zgn. FF'en van een kaart.

Met andere woorden , als je de kaart uitleest staat overal FF FF FF , dus ook je provider info ed.

Als je geen atr meer op je kaart hebt zul je eerst die weer aan de gang moeten zien te krijgen , in cardwizaard zit dat onder reanimation. Optie aanzetten en de kaart er snel in en uit , tot er weer een atr op je kaart komt.

Als je die weer terug hebt kun je een I card script draaien om de kaart weer aan de gang te krijgen.

Channel id's erop en de juiste key's en de boel draait weer.

Een 1.2 is anders dan een 1.6 kaart , dus je hebt verschillende scripts nodig .

 
Werkt perfect. Leuk! Bedankt!

Heb ik gelijk als ik zeg dat zo'n i card script reeds in de kant en klare hex files inzit?

 
Alhoewel mijn kaart het perfect doet in de receiver, lukt het me niet om de kaart uit te lezen via cardwizzard. Cardwizard blijft zoeken naar mijnprogrammer (suche device...), maar vindt ze niet. Met andere software zoals secanix editor lukt het me wel om de kaart te lezen. Enig idee hoe dit komt?

Grtz Assie

 
Opes ik ben helemaal in de bonen geloof ik , zit ik me daar een antwoord te verzinnen , gaat het om een goldcard oeps foutje bedankt :)

 
ja tech maar dat komt door de topic, ik dacht ook irdeto en toen las ik seca. asie daar ligt denk ik ook het probleem. voor zover ik weet kan je geen info uit een seca kaart halen met cardwizard. kort om haal twee systemen niet door mekaar.

 
Sorry.. we hebben hier een topic voor.

Kom je er niet in, dan a.u.b. wachten, deze wordt gesloten.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan