active-x in webbrouwser dm500

O

opeltje

goedenavond,

tja, ik heb weer eens wat....

op mijn dm 500 met pli-jade immage zit een internet plugin...

nu zou ik graag mijn ip camera er op laten lopen....inloggen op de camera is geen probleem...maar beeld ho maar....wel kan ik in de instellingen menu's komen...

persoonlijk denk ik dat de browser geen active-x aankan....en dit heeft de camera wel nodig om beeld te geven.....in de brouwser..

iemand nog een sugestie om dit werkend te krijgen?

met vr groet,

opeltje

In het DOS tijdperk moest alle hardware door de programma's benaderd worden met een voor die software én de hardware geschikte driver.

Wie weet herinner je je nog datje bij elk spelletje apart de geluidskaart en de videokart moest instellen.

Windows bracht daar verandering in: die zorgt voor universele drivers, waardoor software tegen windows moet vertellen wat de bedoeling is, en dan gaat windows dat regelen.

nadeel hiervan is dat de meest geavanceerde en tijdkritische zaken niet goed gingen, want windows moet gewoon teveel tegelijk doen.

Active-X is een windows systeem welke er voor zorgt dat software een soort van afkorting genomen kan worden en bovengenoemd probleem op kan lossen.

Dit hele verhaal om uit te leggen dat Active-X een windows specifiek systeem is.

En je camera dus alleen met windows zou kunnen werken.

Kijk nog eens in de specs van je camera of die niet ook met linux of mac kan werken.

Anders rest er niet veel meer dan windows op je dm500 te installeren... ;)

dus erg jammer dat daar geen mogelijk voor is...

bedankt voor je reactie!

Succes alvast Opeltje, ik ben benieuwd naar je ervaringen!

tja, ik krijg hem niet aan de praat....werkt blijkbaar niet op een dm500....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan