Advies ADSL abo gevraagd

Heb vandaag maar eens alvast via internet alles laten overzetten naar Orange,, dus over 2 maanden zou het allemaal goed moeten gaan.

Ben benieuwd want heb al rare dinge nover planet gelezen als je daar weg wilt.
 
Oh Technodad,, jij schreef dit:

Maar voor € 1,50 per maand heb ik via hostingdiscounter een eigen domein en dus ook vaste e mail adressen , als ik ooit wissel van provider blijf ik altijd mijn mail adres houden....

Wou daar dus mijn vaste domein naam heen verhuizen maar dan heb je een of andere code nog.

Hoe kom ik daar nu weer aan.
 
Voor een .org domein heb je een transfercode nodig, voor een .nl domein toestemming.
Als het de transfercode voor een .org domein betreft, dan moet je deze kunnen zien bij je huidige domein instellingen, althans bij Transip wel.
Anders moet je even de code vragen aan de domeinhoster waar op dit moment je domein staat.

Dat is ook een reden dat ik alles bij Transip doe, je kunt daar alles zelf regelen, domein locken, transfercode zien, DNS wijzigen, naamservers wijzigen, noem maar op en ook nog uitstekende support.
 
Ik heb een .net domein en die jaren geleden bij Planet aangevraagd,, dus dan moet ik die gasten gaan bellen,, heb ze trouwens vandaag mijn opzeggingsbrief toegestuurd.

Heb bij planet bij mijn info gekeken maar zie nergens een code staan.
En die heb ik wel nodig om hem te verhuizen.
 
Jack je hebt in je brief toch wel aangegeven dat de lijn intact moet blijven voor adsl anders breken ze die af en moet orange die weer opbouwen en dat kost veel tijd.
 
Ja ik heb de voorbeeld brief van Orange gebruikt en daar netjes al mijn eigen gegevens ingezet.

Daar word ook gevraagd de ADSL lijn in tact te laten omdat orange deze overneemd.
 
Even een updated want hoop dat het allemaal goed gaat komen.

Orange heeft brief gestuurd dat zij per 14 juli mijn adsl lijn zullen opleveren.

KPN stuurd brief dat zij per 17 juli adsl buiten gebruik zullen stellen.

KPN gebeld en die zeggen dat dit normaal is.

Orange gebeld en die zeggen ook dat dit normaal is en dat het allemaal goed komt.

Nou ikhoop het maar enzal danmaar afwachten.
 
Ja klopt dat is normaal, er moet altijd wat marge in zitten voor als het niet lukt.
Bij mij was Telfort bijv. 1 dag te vroeg, opeens lag mijn internet er uit, terwijl pas de dag erna de aansluiting van Telfort zou plaatsvinden.
Ik dus modem van Orange er af en van Telfort er op. Telefonie werkte nog niet (pas vanaf aansluitdatum, dus dag erna) maar internet deed het wel meteen.

Als alles goed gaat bij Orange, gaat het signaal van KPN er automatisch af wanneer die van Orange actief wordt.
 
Kwam vanmiddag thuis en had dus geen internet meer,, vond dat raar maar dacht misschien is orange wel te vroeg dus modem van orange erop gezet en geconfigureerd en hoppa had weer ADSL,

Zat me niet lekker dus toch KPN gebeld die het niet snappen en zeggen dat ze dus wel bezig zijn met de ADSL lijn te slopen maar dat er nog steeds signaal opstaat en zeggen dat orange er waarschijnlijk nu tussen zit met hun signaal wat eigenlijk helemaal niet ken en zeiden tevens er verder niks meer aan kunnen doen en kunnen stoppen met de lijn van hun te slopen.

Dus daarna Orange gebeld en die zeggen ja we zijn dan iets eerder dan gepland maar de lijn word niet gesloopt daar zorgen wij voor en zou dat voor de zekerheid nog onder de aandacht brengen.

Dus ben nu wel benieuwd wat er gebeurd als KPN komende donderdag de lijn afsluit en of ik dan nog gewoon adsl behoud zoals ik hem dus nu al van Orange krijg.

Hoop van wel want kom nu lekker aan de 18 MB, Wist gewoon dat het nooit goed kan gaan met Planet en KPN,, maar blijf hopen dat er verder niks meer fout gaat nu.
 
Schijnt inderdaad niet te kunnen de lijn te slopen als er signaal op staat. Nja kan wel, maar doen ze normaal niet.
En da's boffen want anders zit je meteen 3 weken zonder internet dus ik hoop dat Orange alsnog doorgeeft dat KPN met de poten overal af moet blijven.

Of bij KPN wisten ze het niet goed, als er sprake is van een migratie worden er geen lijnen gesloopt.
 
Ik heb nu sinds juli hier online wat vroeger orange was en werkt allemaal lekker snel maar heb nog een vraagje hierover.

Als ik een film download gaat dat met een snelheid van 18 MB, maar op het moment dat ikiets ga uploaden valt de download snelheid direct terug naar 500 KB/ps.

Als ik stop met uploaden gaat de download snelheid weer omhoog naar 18 MB.

Is dit normaal of kan ik daar nog iets aandoen.

Trouwens afgelopen week is het dan eindelijk afgerond met KPN met mijn oude planet abo,, kreeg eindelijk mijn geld terug nadat ik al 3 maanden niet meer betaald had en ze dreigden met afsluiten en incasso bureau, maar was hun fout,, ik ga niet 5 maanden lang betalen voor iets wat ik niet meer heb, maar uiteindelijk hebben ze het verrekend en terug betaald , blijven ambtenaren daar.
 
Is dit normaal of kan ik daar nog iets aandoen.
Het is wel erg veel dat hij terug valt, maar het is wel normaal dat het terugvalt.
Eigenlijk zou dit bij adsl niet zoveel invloed moeten hebben, maar de ervaring leert dat het wel degelijk behoorlijk wat invloed heeft.
Alleen van 18mb naar 500 mb is wel wat erg veel terugval.

Het is in elk geval een van de redenen dat ik vrijwel nooit tegelijkertijd aan het uploaden en downloaden ben, dit probleempje speelt overigens bij elke provider.
Bij @slome zakt ook je lijn compleet weg. Wel gaat @home met 3mbit upstream beginnen, alleen is er nog steeds het nadeel dat je er geen servers mag draaien en ze nog met regelmaat het ip wijzigen.
Zolang daar niets aan gebeurt zal ik nooit teruggaan naar @home.

KPN... LoL, ja het blijven ambtenaren, of althans de ambtenarencultuur.:biggrin:
 
Jack, wat kun je in je modem configuratie lezen over de upstream/downstream snelheid?
Die moet daar te lezen zijn.

Grtz.
 
Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 16840 Kb 1016 Kb

dit staat er.
 
Dan is je upstream maximaal 1016 Kb(bit).
Tenminste zo is hij bij je provider ingesteld.
Denk eraan dat het hier om bits gaat en niet om bytes die windowz meestal aangeeft.

Grtz.
 
Dat was wel bekend lijkt me. Maar wat bedoel je ermee?
Want hier ging de vraag niet over.:?
 
Black Tiger;184597 zei:
Jawel hoor, alleen moet je hem dan achter de Livebox hangen.;)

Hoi ,,,

Ik heb nog een vraagje over die router.

Nu heb ik dus maar 2 aansluitingen op mijn livebox waar mijn computer in zit en mijn dreambox.

Maar, ik wil graag een 2e computer er ook bij hebben waar ik ook dus internet op heb.

Is dit mogelijk.

Ik heb geprobeerd om mijn router op mijn Livebox aan te sluiten en dan de dreambox op de router en wil dan eigenlijk ook mijn 2e computer hier op aansluiten maar dit werkt niet dan heb ik geen internet.

Of moet er iets in die router ingesteld worden,, zoja is weer de vraag wat, dacht eigenlijk inpluggen en klaar maar zo simpel is het volgens mij niet.

Of moet ik zo een speciaal verdeel kastje kopen waar je 1 hoofd aansluiting voor internet hebt en er dan 4 andere computers op kan zetten.

greets,,
 
Simpel!
Gewoon een switch eraan hangen en er kunnen pc's aan zoveel als de switch ports heeft.
Het voordeel van een switch is ook dat er alles aan kan.
Dus zowel livebox als dream als pc's.
En je hoeft nergens wat in te stellen.

Grtz.
 
Zou moeten gaan alleen moet je wel je router als switch instellen.

1 kijk wat voor ip rage je krijgt van de livebox 192.168.1.* of 10.0.0.* (b.V.B 192.168.1.33)
3 Log in op je router (nog niet gekoppeld aan de livebox) en zet DHCP UIT ,Nat uit ,Firewall uit.
4 Zet een VAST IP in de rage van je Livebox BUITEN de dhcp range van de livebox
Dus als je livebox 192.168.1.1 heeft maak je voor de router B.V.B 192.168.1.2
5 log uit en zet de router uit.
6 koppel de router tussen een pc en de livebox (2x een lan poort rj45 gebruiken kan zijn dat je voor de livebox de eerste moet gebruiken) en zet deze weer aan.
7 start de pc opnieuw , je moet nu een ip van de livebox toegewezen krijgen en het moet werken.
 
Ik heb vandaag van alles geprobeerd met mijn router maar wat ik ook doe ik krijg er geen internet verbinding mee.

Ik heb dus een Livebox waar nu 1 pc en 1 Dreambox op aangesloten zitten en dat werkt uiteraard goed, maar ik wil nog een 2e pc aangesloten hebben met internetverbinding.

Helaas zitten er op die livebox maar 2 aansluitingen op hiervoor.

Wat is nu de makkelijkste en goedkoopste manier om te zorgen dat ik dus 2 pc's en 1 Dreambox kan aansluiten zodat ze alle 3 een internet verbinding hebben.

Lees hier over een switch, is dat makkelijk aansluiten, moet je die dan in 1 internet aansluiting van de livebox stoppen en dan de 2e pc en dreambox in die switch stoppen.

Alvast bedankt weer.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan