Advies, dreambox.. Orgineel .. of .. Clone aanschaffen?

Hoi hoi,

BT heeft al grotendeels antwoord gegeven op je vraag.

Als het niet lukt met de satmeter geef je maar een gil hoor.

Met een meter is het zo gepiept .

Laat wel even weten of het gelukt is .

Groetjes

Wing

Hallo Wing / B.T.

Ik mocht een beroep op jullie doen als ik er niet uit zo komen.,, nou het is zo ver hoor ;-)

Ik heb inmiddels op mijn Nieuwe VU PlUS DUO een Open PLI 2.1 kunnen instaleren met een USB stick,, echter ging dat ook niet zonder een probleem. In eerste instantie heb ik een van de nieuwste 2.1 PLI getracht te installeren maar na het overzetten en na de info op het display "USB verwijderen en opnieuw opstrarten" bleef de VU hangen.

Ik heb toen een andere PLI 2.1 genomen dat onder de een apparte map Download VU+Duo (old kernel) stond,, en die starte wel door!! kunnen jullie mij vertellen of ik een oud model VUplus Duo in mijn handen heb laten duwen ?????

Verder tracht ik mijn multytenne uit te richten ,, ik heb met een satfinder app ongeveer de Astra 19,2 kunnen opsporen maar uiteraard blijft het nog daarbij.

Wanneer ik de VU wilt instellen met de twee tuners heb ik in eerste instantie tuner twee op UIT gezet en tuner 1 op Astra 19

Maar waar ik nu tegenaan loop is dat er zoveel termen op de VU ingesteld moet worden dat ik het ff niet meer weet'.

Termen kom ilk tegen als:

Afstemmen ( voor transponder )

Systeem ( DVB-S of DVB-S2)

Frequentie (......)

Inversie

Symbol Rate

Polarisatie

FEC

Modulatie

Roll Of

Met de toestanden ,, zie ik door de bomen het bos niet meer !!

Kunnen jullie mij vertellen hoe of wat hierover ???

Ik heb in ieder geval wat geprobeerd maar krijg nog o,o signaal binnen

Ik heb toen een andere PLI 2.1 genomen dat onder de een apparte map Download VU+Duo (old kernel) stond,, en die starte wel door!! kunnen jullie mij vertellen of ik een oud model VUplus Duo in mijn handen heb laten duwen ?????
Dat lijkt me niet. Maar het is wel verstandig als je Openpli draait, om ook dat forum goed in de gaten te houden.

Dikke kans dat je de bootloader zult moeten upgraden om de nieuwste versies te kunnen draaien. Lees hiervoor even dit (klik) topic. Als je dat gedaan hebt zou je de laatste nieuwe 3.1.1 image van OpenPli er op moeten kunnen zetten, deze update automatisch je kernel.

Ik lees echter van die allernieuwste dingens nogal wat problemen met freezes, heb me alleen niet ermee bezig gehouden waarom. De oude kernel heeft dat probleem schijnbaar niet, dus het is helemaal niet zo erg om met een oude kernel te draaien.

Zaak is dat de ontvanger goed werkt en je zenderlijsten etc. Van de rest hoef je niet wakker te liggen. Op mijn DM7020 draai ik bijv. nog software van 2008 of 2009 en die werkt rete stabiel.

Oke. FEC, Symb. Rate en al die termen heb je helemaal niet nodig, dat gaat alleen gebeuren als je handmatig een bepaalde transponder of frequentie gaat laten afzoeken.

Tuner 2 uitzetten is dus geen probleem, ik zou hem echter instellen als "zelfde als tuner A" of zoiets, weet het effe niet meer precies uit mijn hoofd. En dan dat doorluskabeltje gebruiken.

Je moet gewoon alle satellieten afgaan die je hebt en die moet je even instellen met de optie diseqc als het goed is.

Dus voor de tunerconfiguratie blader je zo lang door tot je "configuratiemodus" op "eenvoudig" kunt zetten en dan kun je daaronder aangeven diseqc a/b/c/d.

Daarna kun je aangeven welke satelliet je op welke poort hebt zitten. Dus niet moeilijker maken dan het is.

De tuner configuratie is wat ingewikkelder dan met Enigma1 modellen, maar je komt er wel uit.;)

Ok,, B.T.

Wat betreft de bootloader ga ik eerst in orde maken!

ik zou hem echter instellen als "zelfde als tuner A" of zoiets, weet het effe niet meer precies uit mijn hoofd. En dan dat doorluskabeltje gebruiken.
Het doorlus kabeltje is niet nodig,, Lijk mij!,, er zijn alleen maar twee ingangen op de VUplus zonder doorlus mogelijkheid.

Verder had ik de gedachte om alleen even (om de Astra 19 te vinden) de diseqc even uit te laten,,, naar mijn idee zal dan de VU automatich de 'hoofd' LNB aansturen en dat moet die van de Astra 19 zijn !

Het wordt een lastig klusje denk ik :snif:

De mulitenne kan je als volgt instellen:

Modus DiSEqC A/B/C/D

Poort A 19.2 Astra

Poort B 13.0 Hotbird

Poort C 23.5 Astra 3

Poort D 28.2 Eutelsat

Gebruik Voltage en 22 KHz ja

Dan moet het werken.

Zo staat de multitenne bij mij ingesteld op de VU+

Ik heb hem gericht met met Astra 3. Het bleek zeker bij de zenders op de Astra 3 een beter resultaat te geven.

Ook bleken de zenders op Astra 2 beter te staan. De eerste keer had ik hem gericht op Astra 1 19.2 E.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste allemaal,

Het is "bijna" gelukt !!

De aanwijzing (link) van B.T. om de image/bootloader te upgraden, met later de nieuwe versie van de OpenPLI te laden, was een makkie ;)

Met de aanwijzing van D.D. is het uitendelijk ook gelukt maar jammerlijk heb ik de pech dat op de plek waar ik mijn schotel had gedacht te plaatsen, geen enkel signaal is te halen en moet de schotel iets buiten mijn balkonhek (zo goed als er tegenaan) gaan plaatsen,,,, en daarmee kom ik in een dilema :[

Ga ik dat melden bij de VvE (met de kans dat de slapende honden wakker worden ) of ga ik 'm plaatsen met de kans dat je nooit wat hoort,, of,,, juist wel gelazer gaat krijgen :ruzie:

Op mijn blakon wat schuin en breed wegloop, heb ik op het einde ook glazen wanden staan tot het plafond en daar is een uitstekend uitzicht naar de Astra.

Om het uit te proberen,, ligt op het moment de schotel (ja ja alsof ie op vakantie is :tong:) gewoon in een tuinstoel voor dat glas en heb daar ongeveer 50% SNR,, terwijl dit signaal buiten het hek ongeveer 80% rijkt! (met de schotel in vanuit mijn handen gehouden).

Het is dus noodzakelijk om de schotel buiten het hek te plaatsen (in de vrije ruimte) om ook de andere sats te kunnen ontvangen.

Gelukkig is het een kleine schotel en hoop dat hij niet al teveel gaat opvallen aan de achterzijde van de woning complex en deze onopgemerkt jaren blijft hangen.

Het wordt een spannende tijd zal ik maar zeggen!!

Laatst bewerkt:
Misschien een tip, om geen gelazer te krijgen kun je een verrijdbare voet maken, die als je tv kijkt op zijn plaats zet, is er niemand thuis dan duw je hem uit het zicht. ;)

Misschien een tip' date=' om geen gelazer te krijgen kun je een verrijdbare voet maken, die als je tv kijkt op zijn plaats zet, is er niemand thuis dan duw je hem uit het zicht. ;)[/quote']
Goed dat Je advies geeft en We zijn er om anderen te helpen maar Ik vind Je advies een beetje omslachtig.

Ten eerste omdat als Je een verijdbare schotel hebt Je die zowiezo op rails moet zetten anders moet Je hem elke keer richten, die rails moeten dan zowel waterpas liggen en van voor naar achteren niet afwijken.

Volgens Mij is die installatie duur om te maken.

En dan is er het ongemak om elke keer die antenne naar binnen te schuiven.

Het is zowiezo aan de achterkant, valt veel minder op en het zou kunnen gebeuren dat het gecontroleerd word terwijl hij buiten geschoven is.

Maar volgens Mij maakt het allemaal niet uit, in Nederland zijn de regels redelijk soepel.

Ik heb dit gevonden op :

Antennebureau.nl

Schotelantennes
Een schotelantenne kan onder bepaalde voorwaarden zonder vergunning op, aan of bij een gebouw worden geplaatst.

Deze voorwaarden zijn:

de doorsnee van de schotelantenne is minder dan 2 meter

de hoogte van de antenne (inclusief drager) is minder dan 3 meter

de antenne is achter het voorerf geplaatst

bij een inpandig balkon aan de voorkant dan moet de schotelantenne achter de voorgevel worden geplaatst

Uw gebouw is geen monument of valt onder een beschermd stads- of dorpsgezicht.
Hier kan Men ook een PDF(2.4MB) downloaden met de regels, maar vind dat zelf zonde van mijn beperkte internet verbinding(Indonesie) dus heb het niet gelezen.

Laatst bewerkt:
Sterker nog de VVE mag je wettelijk niet verbieden om een schotel te plaatsen

Kijk hier maar even.

Zolang dat ding op jouw balkon staat ben je helemaal klaar

Groet,

Wing

Alhoewel ik vind dat we nu gaan afwenden van de vraag waar deze topic mee is begonnen ben ik blij met jullie informatie en dank ik jullie daarvoor.

Ik blijf wel bij mijn mening dat ik mijn uiterste best zal doen om het plaatsen van mijn schotel zoveel als mogelijk uit het zicht te houden, dit om het fijt dat "ook" ik het het een rot gezicht vind wanneer het aangezicht van het gebouw waar ik nu met veel plezier woon, zou worden verpest doordat we allemaal maar een schotel gaan plaatsen.

Alleen hiervoor heb ik al bewust voor de Multytenne gekozen,, een schotel van 45cm vierkant houdt het binnen de perken,, al is het signaal dan wat minder "

Er zijn ook geperforeerde schotels waar je min of meer doorheen kijkt,ik zag er laatst 1 hangen ergens en ik moet zeggen dat zo een shotel een stuk minder opzichtelijk is als een dichte schotel

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan