Misschien een tip' date=' om geen gelazer te krijgen kun je een verrijdbare voet maken, die als je tv kijkt op zijn plaats zet, is er niemand thuis dan duw je hem uit het zicht.

[/quote']
Goed dat Je advies geeft en We zijn er om anderen te helpen maar Ik vind Je advies een beetje omslachtig.
Ten eerste omdat als Je een verijdbare schotel hebt Je die zowiezo op rails moet zetten anders moet Je hem elke keer richten, die rails moeten dan zowel waterpas liggen en van voor naar achteren niet afwijken.
Volgens Mij is die installatie duur om te maken.
En dan is er het ongemak om elke keer die antenne naar binnen te schuiven.
Het is zowiezo aan de achterkant, valt veel minder op en het zou kunnen gebeuren dat het gecontroleerd word terwijl hij buiten geschoven is.
Maar volgens Mij maakt het allemaal niet uit, in Nederland zijn de regels redelijk soepel.
Ik heb dit gevonden op :
Antennebureau.nl
Schotelantennes
Een schotelantenne kan onder bepaalde voorwaarden zonder vergunning op, aan of bij een gebouw worden geplaatst.
Deze voorwaarden zijn:
de doorsnee van de schotelantenne is minder dan 2 meter
de hoogte van de antenne (inclusief drager) is minder dan 3 meter
de antenne is achter het voorerf geplaatst
bij een inpandig balkon aan de voorkant dan moet de schotelantenne achter de voorgevel worden geplaatst
Uw gebouw is geen monument of valt onder een beschermd stads- of dorpsgezicht.
Hier kan Men ook een
PDF(2.4MB) downloaden met de regels, maar vind dat zelf zonde van mijn beperkte internet verbinding(Indonesie) dus heb het niet gelezen.