Advies gevraagd inzake Slingbox

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.246
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
Een jonge eend gaat naar amerika emigreren. Hij zei tegen ons dat als we een slingbox aanschaffen terwijl hij een slingcatcher aanschaft dat hij dan in amerika de nederlandse zenders kan bekijken via een dreambox die bij ons staat en waar de slingbox op is aangesloten. Hij kan die dreambox dan gebruiken om te kijken, zappen etc. Wij hebben daar geen verstand van maar hij zei dat als we een Slingbox PRO HD kopen zelfs HD mogelijk is, alleen de kwaliteit van HD is minder goed dan over een homenetwerk. De SD signalen zouden prima zijn en de upload snelheid bij ons hoeft maar minimaal 256 KB/sec te zijn terwijl geadviseerd wordt minimaal 512 kb/s.

Wie weet of dit allemaal juist is en waar we zon slingbox en slingcatcher kunnen kopen?
Het zou zelfs mogelijk zijn met zo'n Slingbox op je iPhone overal ter wereld TV van je huis uit te kunnen kijken.

Ook zei die dat het mogelijk moet zijn zonder Slingbox mits we aan onze kant ngrab op de dreambox hebben draaien. In de enigma1 machines zat dat er wel in maar op onze DM800 en DM8000 hebben we die niet kunnen ontdekken. Weet iemand of dat verhaal met ngrab mogelijk is en of dat met de DM800(0) dan zou kunnen...
 
Wow bedankt pet123. Verhaal klopt dus helemaal. Nu alleen nog de vraag mbt dreambox. We hebben gezien dat op Enigma1 machines een ngrab server zit. Dus die dreambox kun je dan als ngrab server laten draaien terwijl je dan aan de andere kant alleen een Slingcatcher nodig hebt. Zo spaar je dus een Slingbox uit. Als het waar is tenminste.

Stel dat het zo is wat gebeurt er als de andere kant naar Nederland 1 wil kijken en die via de slingcatcher - en dus gebruikt maakt van de dreambox als ngrab server - schakelt naar Nederland 1. Moeten wij dan ook verplicht kijken naar Nederland 1? Er zit immers maar 1 tuner in een Enigma1 ontvanger.

We zijn eigenlijk nieuwsgierig naar mensen die er al ervaring mee hebben, dus weten of de ontvangst en beeldkwaliteit overal goed is.
 
We hebben de slingbox aangeschaft en aangesloten op de dm8000. Wow wat een goed ding zeg, zelfs HD wordt doorgegeven en met de PRO HD zelfs niet gedownscaled (deze is eind vh jaar in Nederland beschikbaar). Prachtig beeld waar je ook bent op de wereld, zelfs op iPhone en IPad werkt dat ding als je maar internetverbinding hebt. Wel grappig in het vliegtuig je eigen dreambox bedienen hahaha kicken.
 
Ja dat werkt heel erg mooi, alleen je hebt wel wat meer bandbreedte nodig als je een goed HD plaatje wil neerzetten. Een ADSL upload van 1 Mbit voldoet dan vaak niet.

Ik gebruik het juist om naar amerikaanse kanalen te kijken.
 
Is deze ook in NL te koop? en bestaat er een PAL versie?
Heb het filmpje gezien en daar wil ik zeker iets mee gaan doen!
 
@CM: we schreven al dat in Nederland de PRO HD eind van het jaar beschikbaar komt. Koop geen PRO maar wacht op de PRO HD en ja: de Nederlandse versie is PAL.
 
@Eendenteam: bedankt voor het antwoord.
De plaatselijk satboer verkoop een soortgelijk systeem.
Dat is een kastje met internet aansluiting en tevens voorzien van een scartaansluiting.
Hiermee is het mogelijk om de Arabische (free tot air) zenders te ontvangen zonder gebruik te maken van een schotel. Ik was daar al verbaasd over de beeldkwaliteit.

Deze heeft echter niet de mogelijkheid om zelf als server (input) te dienen.
Maar nogmaals zodra de slingbox HD te koop is weet ik genoeg toepassingen :) Al is het maar om TV te kijken op mijn Iphone. Hahah FreeXtv in de kroeg :)
 
met scart zul je nooit hd krijgen
wij hebben slingplayer ook op iPhone draaiende
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan