Advies gevraagd voor herbegin satelliet kijken?

T

tader

Hoi,

als eerst sorry als ik de verkeerde categorie heb gekozen, ik heb lang gezocht en hoop dat dit de goede plek is.

Ik heb tot ongeveer een jaar na de invoering van seca2 de satelliet gebruikt om tv te kijken, hierna was ik verhuisd naar een flat met kabel en geen mogelijkheid om de satelliet te ontvangen. Ik sta nu op het punt weer opnieuw de satelliet te gaan gebruiken. Ik heb behalve een legale smartcard geen apperatuur meer, dat zal opnieuw moeten worden aangeschaft.

Omdat er in die paar jaar veel kan zijn veranderd zou ik graag gebruik maken van jullie kennis die uiteraard wel up-to-date is gebleven.


Wat ik graag zou willen weten:

- Gebruikt CanalDitigaal nog altijd seca2? Blijft dit zo, moet ik rekening houden met een nieuwe codering die misschien binnenkort wordt ingevoerd?

- Is seca2 nog altijd niet gekraakt? Het laatste wat ik weet is dat het alleen mogelijk was om een kaart te delen, het was niet mogelijk om zoals vroeger goldcards te proggen met de juiste code's of om een kaart te klonen.

- Als ik alleen ge?nteresseerd ben in de Nederlandse zenders, niet de lokale omroepen of de pr0n op de Hotbird, heeft het dan nut om behalve de 19,2 sat ook nog een andere te ontvangen, komen er bijvoorbeeld binnenkort/zijn er HD varianten van de zenders op een andere satelliet?

- Heb je een aanbeveling voor (met inachtneming van de vorige vraag) een schotel/LNB (monoblock?/quad) combinatie, geschikt voor het aansluiten van vier ontvangers. Waar moet ik op letten om een kwalitatief hoogwaardige LNB te kiezen?

- Kan je een ontvanger aanbevelen die goedkoop (+/- ?100,-) is en wel acceptabele zaptijden/epg heeft?

- Kan je een ontvanger aanbevelen die een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft die snel zapt, goede epg, en kan opnemen op een harddisk, eventueel (maar niet noodzakelijk) met een tweede interne ontvanger? Fancy features voor lan netwerk of cardsharing zijn geen vereisten.

- Wat ben ik vergeten waar ik vooral op moet letten?


Als je een site kent waar (een deel van) deze vragen al worden beantwoord, wordt een link zeer gewaardeerd.

Hartelijk dank voor de moeite,
Thomas
 
Allereerst welom op het forum.

Tja wat is de goede plaats voor een vraag als deze?

Secaontvangers, als je die 1 wilt zit je goed, maar wellicht stond deze vraag beter in het Duckforum ( klik ).

Voor wat betreft de vraag of seca2 gekraakt is dan loop je idd behoorlijk achter, want seca2 is niet meer, we zijn alweer een stapje verder. ;)

Kaarten samen delen is een onderwerp wat hier niet besproken mag worden, maar daarvoor heb je bijvoorbeeld een Dreambox nodig.

Als je nog meer nederlandse zenders wilt zien buiten de 19,2 dan kun jer er de 23,5 bij nemen, de doulnb, dan heb je er meteen alle regionale bij.

En wat eventueel een goede ontvanger is voor dit? Ik zou zeggen lees eens 1 en ander op het gebied van de Dreambox, met wat computerkennis en dergelijke kun je met deze decoder een hoop leuke dingen doen.

Hopelijk heb je nu een beetje antwoorden die jij zocht, mochten er meer vragen zijn dan zijn er hier allicht die jou nog meer tips mee kunnen geven.

Maar ben voorzichtig met wat je vraagt over cardsharing! dit is tegen de hier geldende boardregels.
 
Bedankt voor de snelle reactie :)

Ik lijk ten onrechte de schijn gewekt te hebben dat ik vooral uit ben naar informatie over cardsharing of andere manieren om Canal Digitaal dwars te zitten :)

Ik was vooral ge?nteresseerd naar de huidige stand van zaken (als seca2 niet meer wordt gebruikt, wat hebben we dan nu? seca3? :biggrin:), en naar advies voor de keuze van de ontvangers en schotel/lnb.

Ik zoek voor op slaapkamers hele simpele maar goede ontvangers. Ik zie bijvoorbeeld de 'Thomson TS4H' als de goedkoopste, maar misschien is hier slechte ervaring mee?

En voor in de woonkamer een betere, met harddisk recording.
Ik zie bijvoorbeeld de 'Dreambox DM 600' zonder harddisk en met ??n ontvanger, maar voor een tientje meer krijg je de 'Lemon 070 PVR CD 80 GB' met harddisk en twee ontvangers. Dus omdat cardsharing g??n vereiste is zou ik denken dat die Lemon een betere keuze is. Of is er een argument om toch voor een Dreambox te gaan? :)

Tevens wil ik voorbereid zijn op de komst van HDTV en daar met in elk geval de schotel en LNB rekening mee houden.
 
Dreambox 100 voor de slaapkamer en een 600 voor de woonkamer, voordeel je hebt maar 1 abboo kaart nodig

Dreambox 100S - 105 eurie
Dreambox 600S - 200 eurie

TAV de HDTV gebeuren daar hoef je met je schotel en je LNB geen rekening mee te houden wel weer met je ontvanger natuurlijk

Op moment in beta fase

Azbox HD Elite - 279 euro ---> ook pvr via externe usb hdd
Azbox HD Premium - 369 euro ----> zowel intern als externe hdd mogelijkheid en wifi
 
Bedankt voor de tips :)

Ik had naief aangenomen dat er geen budget Dreambox zou bestaan, ziet er goed uit!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan