advies LED LCD TV

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
890
Punten
113
Leeftijd
75
Ik wil een deel van mijn vakantie geld besteden met een aanschaf van een LCD LRD TV.

Eisen 40 inch prijs <700 euro geen 3d

Ik heb mijn oog laten vallen op een Samsung 40D6000.

Maar als je eens rondsnuffelt dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Gigantisch aanbod in modellen en fabrikanten.

Wie heeft er ervaring op dit gebied en wil de voor en nadelen bespreekbaar maken.

De Samsung LED TV hebben een goed dynamisch bereik (zwart is zwart, wit is wit) en verder een mooi plaatje. Als je het mij vraagt een goede keus. (Hier staat een 40B7020 :) )

Samsung en sharp staan hier beide te dra
aien zwart is zwart wit is wit....

De Samsung LED TV is momenteel ??n van de betere TV's. Als ik door een showroom liep dan viel het strakke beeld en de echte kleuren mij ook direkt op.

Maar The Matrix, als ik kijk op de pagina van Samsung, dan komt de UE40D6000 er niet op voor, wel de UE40D6200?

32UE6500 hier op de slaapkamer staan.
Ga ik nog aan de muur hangen, leuk super plat ding.
Deze heeft er ook een DVB-S2 tuner inzitten en dat werkt leuk, wil ik ook nog wat mee spelen.
Samsung doet het heel erg goed op tv gebied, al heb ik wel iemand horen roepen dat ze niet probleemloos zouden zijn, niet al te lang geleden.
Veel speelgoed op het ding met allerlei internet mogelijkheden, en deze heeft wel 3D.

In de woonkamer staat een Philps van een jaar of 2 oud, want ik wilde daar wel Ambilight.
Doet verder wat ik er toen van verwachtte, maar er bromt iets in de voeding als er sterke contrasten in het beeld zijn.
Dat stoort wel als je eens een film zit te kijken.

Van Samsung worden er ook veel modellen in NL aangeboden die hier niet ge?ntroduceerd zijn of die de importeur al niet meer op de site heeft.
Eerste heeft met internet shops te maken, en tweede met het snel opvolgen van modellen.
Advies is zoveel mogelijk beelden te gaan bekijken, en goed uit te zoeken wat een toestel nou allemaal wel en wat niet kan.
Geloof de verkoper niet meteen, maar controleer diens beloftes via internet.
Zo is er een verschil in de schermen (herhalingsfrequentie) tussen dezelfde modellen met een scherm kleiner dan 40 inch, en een die groter is dan 40 inch.
Dat verschil is in het voordeel van de groter schermen (met bijbehorende grotere prijs).

typefautje Ue40C6000 is mijn keuze.

Maar ik heb al een goed beeld dat de Samsung een goede keuze is.

De UE40D6200 is een 3D toestel en daar boet je gelijk op de cmr 200Hz
de C6000 heeft een cmr van 400HZ en dat komt ten goede bij snelle beelden en dat heb je wel nodig bij het kijken naar XXX films ;-)

Bij die snelle XXX films zie je in HD echt elk pukkeltje en dat leidt af, DiscoveryHD is echt veel mooier :)

@Kilroy wat je schrijft is een goed advies voor The Matrix. Veel kijken en vergelijken en proberen binnen je budget te blijven. Maar ook zeker kijken naar andere merken. Zo'n TV koop je namelijk niet elke dag.

Inderdaad is vandaag gekocht is morgen alweer verouderd, zo snel gaat het met die modellen.

Grt. Parabolica.

Ik kan het niet bepaald waarderen dat je mij verward met kilroy.

Idd Killroy was niet hier , die zit in Griekenland. ;-)

Sorry MAS3 :) Hoe kom ik daar nu bij LOL. Ik had wel net zijn reactie over Griekenland gelezen The Matrix :)

Dus mijn welgemeende excuses aan jou MAS3 :)

Maar ik wacht wel op een reactie van Kilroy want in die Samsungs zit wel Linux.

Grt Parabolica

Zet vanmorgen mijn Philips LCD tv aan en ja hoor geen beeld, alleen geluid.
Tv gekocht in 2008 en inmiddels ruim voorbij de garantie.
Gezocht op internet en blijkt dat dit een probleem is met veel Philips tv van die periode rond 2007 en 2009. Kan gerepareerd worden, maar de kosten lopen (verschilt per reparateur) zo tussen de 250 en 150 euro.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=73808
Met andere woorden kan beter een nieuwe kopen, maar dus geen Philips meer. :grrr2:

PHILIPS staat voor Product Hopeloos, Ieder Ledje Is Practisch Stuk

BH je anders afleiding genoeg.
De hele dag feest vlak in de buurt.

Klote Philips TV

Janblues;216748 zei:
BH je anders afleiding genoeg.
De hele dag feest vlak in de buurt.

Ja haha Zitten in de finale van Het leukste dorp van Groningen.. Tolbert...
Met kampioenschap, Dreuge worst eet'n.. :biggrin:

Die "Dreuge worst" moet je zeker ergens indopen :)

Ik heb dus een Samsung LE40C750, een 3d tv en ik zal eerlijk zeggen de 3d films kijk ik niet zo gek veel. maar de kwaliteit van de 2d films is echt fantastisch, als er mensen op bezoek komen en er is voetbal in HD, weten ze niet wat ze zien.

Leuk is dan nog even de 3d films te bekijken via de app. Explore 3D.
Maar er staat hier nog een clip van Micheal Jackson in 3D op de Ac Ryan met The Earth song en Thriller, echt bizar. De planten en lijken komen de tv echt uit.

Ook leuk is Call of Duty in de 3d mode op de xbox. Kogels vliegen je om de oren. Wel even je surround setje aanzetten voor het gewenste schrik effect.

Met andere woorden er is meer dan xxx op deze tv. :biggrin:

De 400 mhz zorgt er voor dat snelle bewegingen vloeiend zijn. Kijk ik heel erg scherp dan zie ik wel eens een sleep spoor (ghost effect) maar minder dan bij een Sony van een honderd ?uro meer.

Ik ben di(c)k tevreden :biggrin:

Wat de kwaliteit van een Samsung TV is kan ik beamen.

Maar op mijn 2d TV weet je ook niet wat je ziet als je naar een voetbalwedstrijd kijkt. ZO slecht......

Maar dat komt omdat het NL voetbal zo super slecht is .............

Maar kijk je naar een wedstrijd van bv Barcelona dan weet je wel wat je ziet ......

Met 2D, en met goed of slecht voetbal, is het soms moeilijk om te zien of de bal vlaklangs de doelpaal gaat of dat de bal erin gaat. Met 3D zie je dit door de diepte veel beter.

Bij een gemiddelde van 40 goede schoten echt gericht op het doel, blijf de visite dus zo'n 95% meer stilzitten zonder het dure bier te morsen op je meubels en tapijt. Je bezuinigt er nog eens extra mee, en dat noem ik een winstpunt voor 3D. :)

Fout,

je kent de visite niet, die nemen alles zelf mee en morsen niets.
Ik ga er nog geld op verliezen ook dan, bovendien het is heel gezellig.:drinken:

Ps. Hebben jullie dit nu ook met Samsung?

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan