Advies Multimedia apparaat

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.212
Waarderingsscore
160
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
Gevraagd.

Zou dit nu wat zijn?

;)

Nr.10

 
Zo te zien kan hij iets meer video formaten aan dan de AC Ryan en de WD maar minder audio formaten in elk geval.

Het aantal aansluitingen zijn gelijk en in elk geval met de Ryan kun je met een dongle ook gebruik maken van Wifi. Het spul komt uit China. Nu weet ik niet wat de verzendkosten zijn van dit apparaat, maar hij kost zo al 88 en ze worden met UPS verzonden.

Het ziet er leuk uit, maar voor die paar tientjes verschil zou ik dan toch al een WD nemen, die kost 109 euro. Kan geen HD in.

De Ryan kost 139, kan wel een HD in. De Eminent is ook in verschillende prijsklassen te krijgen vanaf 159 euro zelfs met hd dacht ik en zonder HD ook rond de 130 euro.

Voordeel van dat apparaat is dat je er 5 jaar garantie op hebt ook nog eens en een toegankelijke helpdesk.

Zowel de Ryan alsook de Eminent hebben een forum.

Misschien moet ik er wel spijt van krijgen dat ik niet toch een Eminent gekocht heb.:)

Deze ondersteunt ook .TS, .ISO en Xvid (naast Divx uiteraard). Weet niet zeker of de Ryan dat ook kan. De WD in elk geval wel.

Edit: Phew... gelukkig, de Ryan kan al die formaten ook.:)

Voor garantie kun je gewoon hier terecht, bijv. bij die "ik ben toch niet gek" markt die deze dingen (behalve de WD) op voorraad heeft en hoef je niet naar China. Ik zou echt voor die twee tientjes winst al die voordelen en support niet willen missen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet het toch even uitstellen.

Breek zojuist mijn glas van me telefoontoestel. Die gaat dus even voor maar dan kan ik te gelijke tijd nog even rond neuzen.

Merk wel dat dit soort dingen erg handig zijn.

Denkt dat dit toch wel toekomst op zich is, scheelt een hoop dvdtjes en cdtjes.

;)

Nr.10

 
Ik vind het ding er best aardig uitzien qua mogelijkheden en vooral ook de vrij complete levering (beetje op de foto's geklikt).

Enige wat me daar nog ontbreekt is een HDMI en / of een tweetal tulp kabeltjes voor geluid en component.

Er is een ventilator te zien op de foto's waar een HDD word ingebouwd.

Fans maken altijd geluid, dus dat kan een domper zijn, natuurlijk weet ik ook niet hoe ernstig dat bij dit ding zal zijn.

Persoonlijk zou ik niet gaan voor de WD.

Eerder nog voor dit dingetje, maar inderdaad moet je je wel afvragen hoe het zit met eventuele (garantie) problemen.

Omdat het ding ook ext3 ondersteunt, is er vermoedelijk een Linux variant op geïnstalleerd.

Dat opent ook perspectieven, maar het leukst zou het zijn als ook voor dit ding fora zouden ontstaan waar gerommeld word met firmware en de mogelijkheden wellicht uitgebreid kunnen worden.

 
@Mas3: Dat klopt, maar al deze dingen, incl. de ext3 ondersteuning, heeft de Ryan ook.:)

 
Voor garantie kun je gewoon hier terecht, bijv. bij die "ik ben toch niet gek" markt die deze dingen (behalve de WD) op voorraad heeft en hoef je niet naar China. Ik zou echt voor die twee tientjes winst al die voordelen en support niet willen missen.


Ik heb hem eerlijk gezegd ook bij ik ben "toch niet gek" markt, omdat ik daar toevallig moest zijn. Er was vorig ook een folder bij mij in de bus gevallen waar er eentje in de aanbieding was voor €188,- incl. 640HD. Ik ben even de naam kwijt.... ohnee het was P***digit.

Bij die andere markt hebben ze hem niet incl. HD, die bouwen ze er voor jou in als je wil.

Vwb de vraag van Nummer10, eigenlijk moeten we nu niet allemaal de Ryan gaan kopen, dan is er niks meer te testen. :biggrin:

 
Nou dan kan Nummer10 toch de Eminent nemen? Die heeft 3 jaar garantie meer dan de Ryan en schijnt zeer aan de Ryan gewaagd te zijn zoniet hetzelfde te kunnen.:)

Overigens had P..Digit de toestellen niet meer op voorraad. Zouden afgelopen dinsdag binnen komen, ja ook die zonder harddisk. Dus ik donderdag vragen, nee er kwamen er de dag erna (vrijdag dus) een paar binnen maar dat waren er alleen met die 1 TB HD er in en die kostten 209 euri. En die wilde ik niet.

Want zoals gezegd ben ik nu aan het sparen voor een HD, denk dat het een 500 Gig gaat worden.

Overigens is die markt gekker dan wij denken, want bij P-Digit kosten ze 139 resp. 209 en bij de markt 149 resp. 229, je bent dan goed gek als je ze voor dat bedrag daar koopt.:biggrin: Dus als iemand ze bij de markt gaat halen, verwijs er dan naar dat ze bij P-Digit standard goedkoper liggen, dan krijg je ze aan dezelfde prijs.

Heb ik ook gedaan.... kreeg hem fijn aan 139 mee.

 
De EnVivo.

Ziet er ook wel leuk uit voor die prijs. Weet alleen niet of er een Harde schijf in zit en of er USB/sd card aansluitingen in zitten.

Ik weet het echt nog niet, eerst moet ik me telefoon maken of een nieuwe kopen.

;)

Nr.10

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even de link vervangen door de naam van het ding, zoals je weet mogen we niet naar commerciele sites linken.:)

Er zit geen harde schijf in, maar deze kan er volgens mij wel ingebouwd worden. Verder heeft hij in elk geval USB aansluitingen volgens de specs (die erbij stonden):

speelt zonder tussenkomst van de PC mediabestanden af op de tv • dit kan o.a. vanaf een USB stick, harde schijf of het thuisnetwerk

• aansluitingen: AV, YPbPr, HDMI, Optical (SPDIF), 2 x USB Host en RJ45 10/100M

• speelt o.a. af: MPEG 1/2/4, Divx, Xvid, H.264, WMA, Rm/RMVB, WMV, MKV, MOV, AVI, MP4, ISO, IFO, VOB, OGG, AAC, Dolby Digital AC3, DTS.

• ondersteunt ook: JPEG, PNG, BMP, GIF en ondertitels SMI, SRT, SUB en SSA

• inclusief afstandsbediening en HDMI-kabel

• afmeting: 16 x 12 x 4.5 cm (b x d x h)
Geen SD kaart zo te zien.

 
Als het goed is komt me telefoon deze week binnen. Jawel vanuit het verre China. Hoop dat het lukt want dat nieuwe jaar daar zorgt voor wat vertraging.

Dan kunnen we weer verder gaan met sparen voor een clone DM 800 en een Chineese multimediaspeler. Welke weet ik nog niet.

;)

Nr.10

 
Nou dan zijn we benieuwd naar de ervaringen dus als je uitgespaard bent horen we het wel als het apparaat binnen is.:)

 
Ik ben nog steeds bezig mee hierin te verdiepen. Nu las ik en ook @BT vertelde dat al dat je Eminent ook zonder HD kan kopen. Maar vraag is eigenlijk wat kan je ermee zonder HD? Snap dat je niet kan download en dat je er nog een ext. HD bij kan pluggen.

Verder begrijp ik dat je via een menu gewoon kan download (mits HD) via newsgroupen.

Wat zou de beste HD schijf zijn en hoe groot. Zie Samsung regelmatig langskomen, is dat wat?

Ik hoor jullie.

;)

Nr.10

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:42 uur ----------

Ben door dit

weer wat wijzer. Geloof dat ik mijn keuze gemaakt hebt.
;)

Nr.10

 
De Eminent en de AC Ryan zijn gelijk aan elkaar, kunnen hetzelfde. Zonder HD kun je streamen. Ik zou een HD komen van Samsung of Western Digital en dan 1 of 1,5 TB maar 2 TB kan ook.:)

De Eminent ziet er wat meer plastic uit.

Ik heb echter geen idee of de Eminent ook open source software gebruikt. De Ryan wel en dat heeft dan weer als voordeel dat je hobbyisten firmware er op kunt zetten.

Zie ook

filmpje. Alleen heb ik nog niet de 500GB uitvoering gezien.
Zoals gezegd is het me niet bekend of de Eminent ook open source heeft maar wel is hij vorzien van 5 jaar garantie en de Ryan slechts 2 jaar.

 
Zoals gezegd is het me niet bekend of de Eminent ook open source heeft maar wel is hij vorzien van 5 jaar garantie en de Ryan slechts 2 jaar.
Eminent heeft in ieder geval goede ondersteuning op diversen forums waar ook Eminent medewerkers zitten deze behandeld klachten en zorgt voor aanpassingen in de firmware. Die dan weer te downloaden is op de website van hun.

Echter de AC Ryan heeft een langere HDMI kabel en niet te vergeten een USB dongle.

Ik ga dus nog even verder kijken. Had de Eminent gezien voor € 129,- maar ik wil er wel een dongle bij dus wordt hij duurder.

Zie de AC Ryan al voor € 131,-

Misschien nog tips.

;)

Nr.10

 
Ja ik heb zeker nog tips. De AC Ryan heeft namelijk ook een support forum met medewerkers van AC Ryan zelf. Op datzelfde forum zitten ook hobbyisten en is er een NL sectie.

Verder moet ik even aangeven dat de AC Ryan -niet- met USB dongle geleverd wordt.

Het wifi is bij de AC Ryan mogelijk middels apart aan te schaffen hardware. De dikke HDMI kabel zit er wel bij.

Dus nee echte tips heb ik niet, de toestellen zijn zeer aan elkaar gewaagd.

 
Verder moet ik even aangeven dat de AC Ryan -niet- met USB dongle geleverd wordt.

Het wifi is bij de AC Ryan mogelijk middels apart aan te schaffen hardware. De dikke HDMI kabel zit er wel bij.
Zag een filmpje op youtube en daar zat hij wel bij.

Maar hij heeft wel een kaartlezer en Eminent niet.

Nu heb ik nogal veel kaartjes dus ik denk dat ik naar de AC Ryan ga.

Ik zag hem voor € 139,-. Als iemand hem goedkoper heeft gezien, ik hoor het graag.

;)

Nr.10

 
Zag een filmpje op youtube en daar zat hij wel bij.
Klopt. Dat filmpje heb ik ook gezien, en daar zat ook nog zo'n soort antennetje bij, maar dat zit er dus echt standaard niet bij, vraag maar aan freggel1.

Ik heb er zelf een HDMI kabel bij gehad, 2 setjes kabels met allerlei tulpstekkers, een usb kabeltje en een usb verlengkabel.

Het goedkoopst wat ik hem zag was incl. verzendkosten ook 132 euro. Dus ik denk dat je hem het best voor 139 kunt nemen dan bij een winkel in de buurt. Da's wel zo handig ook met garantie enzo.

 
Weet jij toevallig hoe het met wlan zit. Ik begrijp dat het er niet bij zit maar wat kan je nu het beste erbij nemen. Neem aan dat het een USB dongle moet zijn, maar welke is de juiste?

Groetjes,

Nr.10

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 01:22 uur ----------

Komt er goed uit echter ik heb geen N-Router.

;)

Nr.10

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 01:23 uur ----------

De PlayOn Wireless-N 300mbps USB Adapter.

 
Ik kan er gen advies over geven. Volgens mij zouden de meeste moderne usb dongle's moeten werken.

Wel een nadeel is dat je maar 5 of 6 mbit over het netwerk naar die Ryan kunt streamen, maar dat blijkt met de meeste van dat soort apparaten het geval te zijn. Dus men raadt wel draadloos af, doch gezien die snelheid is het makkelijk te doen. Het maakt dus ook niet uit als je geen N router hebt. Voor zover ik begrepen heb kan het wireless deel van de Ryan ook met b/g overweg. Of niet?

 
Dat hoop ik anders moet ik weer een draad gaan trekken en de buis zit al zo vol.

Morgen gaan we eens in de winkel kijken.

Bedankt.

;)

Nr.10

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan