Advies Multimedia apparaat

Vraag het anders voor de zekerheid vanavond even in hun forum, daar zit een compleet Nederlandse sectie in en die antwoorden ook vrij snel op nieuwe vragen over het algemeen. Misschien is het antwoord daar ook al te vinden.

 
Kan een RJ45 Network Cable 1-to-2 Female-Female Spliter Coupler een oplossing zijn?

Hoef ik geen draadloos en geen kabel te trekken.

Hoor je.

;)

Nr.10

 
Ja hoor, dat kan.

Wat het ding wat je beschrijft precies is weet ik niet.

Maar je 100 Mb netwerkkabel heeft 4 aderparen en gebruikt er maar 2.

Het blauwe en het bruine paar zijn meestal niet in gebruik.

Die kun je dan dus gebruiken om er zelf een splitter van te maken.

Als je een stopcontactje in de muur hebt, kun je dee paren eruit halen en in het tweede gaatje dat er meestal inzit aansluiten.

Aan de andere kant moet je dan dus de kabel splitsen en daar 2 stekkertjes aanzetten.

Dat heb ik hier in de hobbykamer al jaren zo zitten en volstaat prima.

 
Ik ben persoonlijk niet kapot van dat soort oplossing en het gaat ook nog eens vaak (niet altijd) ten koste van je snelheid.

Dat apparaatje waar je over spreekt maakt er volgens mij trouwens een soort van parallel aansluiting van. Dus 2 netwerktoestellen op 1 kabel maar dan ook over hetzelfde aderpaar. Niet adviseerbaar.

Daarnaast moet je er heel goed mee opletten aangezien ze ook van dat soort pluggen in RJ45 verkopen maar dan blijkt het voor ISDN telefonie te zijn en werkt je netwerk er niet op. Je zult dus echt eentje voor netwerk moeten nemen.

Zoals gezegd ben ik van deze oplossing niet gecharmeerd omdat je over het zelfde aderpaar spoelen en data van twee verschillende toestellen gaat jagen. Dan kun je er nog beter een switch neer zetten.

Van de oplossing van Mas ben ik ook niet gecharmeerd alhoewel dat inderdaad ook werkt en volgens mij ook beter is dan dat je e.e.a. parallel gaat zetten met zo'n plug.

Maar ik zou dan zo'n 4 poorts miniswitch nemen of een draadloze usb stick, dat neemt nog minder plaats in beslag.

 
Moet zo'n switch nog worden aangepast. Of kan je de utp kabel er zo in stoppen?

Lijk me de perfecte oplossing, kan de Wii er ook nog bij, kids ook gelijk bij.

;)

Nr.10

 
Switch sluit je direct aan.

Moet wel gevoed worden.

Bij een switch is de aanvoer mogelijk een bottleneck.

Dat is de reden waarom ik daar destijds niet voor gekozen heb, wilde niet alles over 1 kabel jagen.

Maar zoals ik jouw verhaal meen te begrijpen, gebruik je zelden meerdere aansluitingen gelijktijdig, en dan heb je dus ook vrijwel geen last van zo'n bottleneck.

 
Helemaal duidelijk.

Ga nu even zoeken naar een leuke switch. Kan de AC Ryan er op met de Wii en de Dreambox. Dreambox staat aan maar de AC Ryan op dat moment ook om bv te downloaden. Misschien dat er dus een bottleneck ontstaat.

We zien het. Downloaden kan ook 's nachts als de Dreambox uit staat.

;)

Nr.10

 
Je kunt beter met een switch gaan doen wat je nu doet, dan hetzelfde gaan proberen maar dan met zo'n koppelstukje wat je eerst wilde, dat gaat geheid slechter.

Ja de toestellen kunnen er allemaal op en je kunt ook downloaden met de Ryan terwijl je TV aan het kijken bent met de Dream en de Wii kan er ook op.

Even ter duidelijkheid zoals het bij mij staat. Er gaat een kabel van de server naar een switch bij de Tv.

Daarop hangt de Ryan, de Wii, de Xbox, de Xbox360, de DM7020, DM800 en nog een modem wat ik als telefoonpoort in gebruik heb. Het betreft hier een 8-poorts switch.

De enige bottleneck wat zou kunnen optreden is als je teveel udp poorten open hebt van torrent als je met torrent vanaf de Ryan bezig zou gaan. Er zijn routers die daar niet tegen kunnen, dat zou ook wel eens met switches kunnen gebeuren misschien.

Voor de rest zou je geen last mogen hebben anders zou ik die ook gehad moeten hebben inmiddels, toch?

 
Ik ga het idd met een server doen ben nu aan het kijken bij zo'n mooie zaak hier in het dorp, waar jij volgens mij ook weleens spullen besteld. :biggrin: Helaas verkoopt ie geen AC Ryan.

;)

Nr.10

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 23:48 uur ----------

Ik zit te kijken naar een switch en op eens schiet me iets te binnen bij een merk.

He ik heb nog een oude van me werk. Even zoeken en ja wel, een 3com officeconnect (duel speed switch :cool:

Ik heb totaal geen idee of het wat is, ben dus benieuwd of het hiervoor zou kunnen werken?

;)

Nr.10

 
Nummer10, ik weet niet of die "borrel" van jou nog doorgaat? ( Lees pm bij Duck ).

Maar ik zou dus op die dag mijn Playon!HD mee kunnen nemen, en daar op die dag/avond eens kunnen laten zien wat het is en hoe het werkt, trekt misschien wat meer mensen op die dag?

Zorg jij dan daar voor een tv/pc en een netwerk, dan kunnen we het hele spul eens showen. ;)

Zomaar een ideetje hoor...

 
Dreambox staat aan maar de AC Ryan op dat moment ook om bv te downloaden.
Verlang wat downloaden betreft met de Playon géén topsnelheden! Dit ding is geen pc.

( PS: de mediaplayer in dit geval heet geen AC Ryan, dat is de fabrikant, het is bij mijn weten "Playon!HD")

 
mooie zaak hier in het dorp, waar jij volgens mij ook weleens spullen besteld. :biggrin: Helaas verkoopt ie geen AC Ryan.
Lijkt me sterk want ik ben tot nu toe (behalve met de bus) nog nooit bij jou in het dorp geweest.:biggrin:

De 3com officeconnect zou geschikt moeten zijn.

@Freggel1: Vergis je niet hoor, de AC Ryan is eigenlijk toch wel een kleine pc net als de Dreambox. Draaien ook beiden op Linux. Dat de topsnelheden niet gehaald kunnen worden ligt aan de capaciteit van diverse zaken, mede omdat dit ook geen primary issue is voor een mediaspeler.

Maar het is wel goed er even op te wijzen.

 
Ben jij met de bus hier geweest, hoop voor jou dat je gelijk bent doorgereden en niet te lang in de file heb gestaan, er is echt geen zak te doen.

Maar goed volgens mij bestel jij daar wel eens online. Het is een goedkope grote zaak bekend vanuit Duitsland en staat regelmatig (vaak) in diversen PC bladen. (wil geen naam noemen, maar het begint met een A)

;)

Nr.10

 
Nja, als je Rotterdam een dorp wilt noemen dan ben ik er met de bus geweest inderdaad, aantal keren, gezellig bij Spoor 0 (of hoe heette dat aparte stukje ook alweer?) geparkeerd.

Als ik er moest blijven overnachten of rusten dan gingen we met de metro naar het Marconiplein en daar was een straat met een cafe waar je goedkoop zeer goed kon eten. Maarja, dan spreken we al weer vlug over een 15 jaar geleden.

De A? Met 4 letters en een i op het eind? Daar kom ik zelden en al helemaal niet online. Ik ben wel vaker bij hun concurrent die met de L begint en ook 4 lettesr heeft.:)

Ook bij deze overigens life en niet online.:biggrin:

En anders weet ik niet wie je bedoelt tenzij er meer letters genoemd worden.

 
De A? Met 4 letters en een i op het eind? Daar kom ik zelden en al helemaal niet online. Ik ben wel vaker bij hun concurrent die met de L begint en ook 4 lettesr heeft.:)

Ook bij deze overigens life en niet online.:biggrin:
alternate

Maar ik woon dus in Ridderkerk. (De stad waard om in de file te staan zegt men. A) het is een dorp en B) Het is helemaal niet de moeite om er voor in de file te staan.)

Ik woon dus niet meer in Rotterdam. (dat was maar tijdelijk)

;)

Nr.10

 
Oh nee, daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit iets gekocht.:)

Ridderkerk? Duh... da's toch gewoon een wijk van Rotterdam tegenwoordig of niet?:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan