af en toe een etterbak "ergernissentopic" van de Dreambox.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.546
Waarderingsscore
652
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Soms heb ik de behoefte om op zoek te gaan naar een vuisthamer.

Zit je wat te experimenteren met de doos, loopt ie vast omdat ie geen signaal krijgt
Na een minuut of twee komt de boel dan weer vrij of je moet uit de luie stoel gaan om de DM uit en weer aan te zetten. Herstart duurt bijna net zolang.

Ook wil het regelmatig gebeuren dat als je een herstart doet dat de boel na 1 minuut of zo op een goede ontvangst ook stopt , muurvast zit en pas na 3 minuten weer vrij komt of herstart

Als je met de motor naar een satelliet draait waarvan de gekozen zender niet meer bestaat zeurt ie iets over een switch en als je pech hebt zit de boel weer vast.

Dus lekker zappen om te kijken welke zenders nog te ontvangen zijn vergeet het maar.

Ik gebruik gemini 4.6 en volgens mij maakt het niets uit welke image je gebruikt, ze lijken me op systeemniveau allemaal hetzelfde, alleen die leuke schil erom heen doet likkebaarden.

Hebben ander dreamdozen ditzelfde euvel of is er een slimmigheidje om deze perikelen ongedaan te maken.

Aan de andere kant is het met alle mogelijkheden een fantastisch stuk speelgoed.


Misschien een idee om een topic te openen waar een ieder zijn ergenissen met een DM kwijt kan.
 
Inderdaad je schrijft precies wat ik denk...

Ik zat ook met een idee om een topic te openen waar men schrijft over de perikelen van een Dreambox.

Ik had hier laatst ook zoiets.

Een tijdje terug via flashwizzard, meerdere images op de stick gezet, maar er ging steeds meer fout, de Dream gooide zenderlijsten en images compleet door elkaar.

Na een kleine verbouwing buiten, het ophangen van een knikarmzonnescherm, de wok 5 centimeter omhoog, omdat deze in de weg zat, want de bak van het rolluik dat eronder hangt, zat in de weg...

Schotel weer op het oog gericht, en besloten om hem met de ab verder goed af te stellen.

De Dreambox ging helemaal over de emmer hier, en na meerdere malen opnieuw starten was dat ding de weg helemaal kwijt, dan weer beeld op alles, en dan werd de usb-stick weer niet gevonden..

1 en ander weer opnieuw via flaswizzard erop gezet, en bekeken, maar diverse dingen gingen niet meer lopen, waaronder newcs bijvoorbeeld...

Besloten om op de oude manier de boel te flashen, seri?el, en hoppeta de Dream loopt weer als vanouds!

Wat er dan dus precies fout gaat weet ik dus ook niet, maar het lijkt er op dat de programma's waar wat leuke gadgets inzitten toch voor de nodige problemen zorgen. ;)
 
the matrix;202262 zei:
Misschien een idee om een topic te openen waar een ieder zijn ergenissen met een DM kwijt kan.

Hierbij: Geopend
 
Het is bekend dat de dreambox die jullie hebben weinig (ram) geheugen heeft.
Hebben jullie al eens via telnet gekeken hoeveel je nog vrij hebt met het "free" commando?
Hebben jullie een swapfile aangemaakt (kun je ook via "free" bekijken)?

Als het geheugen vol loopt en er dus weinig of niets vrij is, dan kun je problemen verwachten.
 
in flashwizard pro 6.3 bij instellingen naar smart telnet en dan <free> ingevuld

mem 61624 used 39664 free21960
SWAP:131064 used 0 free 131064
total 192688 used 39664 free 153024

lijkt me ruim voldoende.

Alleen die swapfile snap ik niet dat die niet gevuld is heb deze keurig aangemaakt en geactiveerd
 
Deze toestanden had ik wel met de 500.
Maar minder met de 7020.
Het swapfile heb ik wat groter gemaakt en in de cf staan geen andere image's meer.
Als er wel wat op de cf staat loopt de boel wel regelmatig vast.
Dat kan ook aan mij liggen want de image op de cf loopt ook niet echt goed.
Het duurt idd wel erg lang als de stekker er uit is geweest voor er weer beeld is.
Omdat er met de dreambox nu gewoon tv gekeken word zit ik eigenlijk nooit meer zoveel te zappen dus.....
Als je met de motor naar een satelliet draait waarvan de gekozen zender niet meer bestaat loopt hij hier vast en moet hij van het net ab reageert dan ook niet meer.
De ab vind ik 3x k*t.
Je moet goed richten anders werkt het niet en als je dan een getal indrukt biv. 2 staan er wel 5 .
 
Het spijt me zeer matrix dat ik je moet teleurstellen!
Maar hier loopt hij NOOIT vast, en het is een 600 zoals je weet.
Met een HD en een boel images erop, en de swapfile uiteraard UIT.
Dat is ook op enkele plaatsen hier uitvoerig besproken.

Hij loopt dus NOOIT met zappen vast.
Ook niet met een kanaal niet gevonden, al of niet draaibaar.
Als hij op een niet gevonden kanaal staat gewoon de pijltje omhoog/omlaag toets drukken.
Dan kom ik direkt in de kanalen lijst en kan DIREKT verder zappen naar een ander kanaal.
Dus geen enkele hanger.
Ook over de ab heb ik geen enkele klachten.

Nou heb ik steeds nabilo, nemesis of Pli gebruikt en de meeste tijd wel Pli (jade).
Alleen kreeg ik met Barry Allen problemen met de update omdat de nabilo in de flash te oud was.
Desondanks had ik toen ook geen enkele vastloper.
Maar nu met de nieuwe darkstar 2 in de flash is dat ook opgelost.
Gemini ben ik echter nooit over te spreken geweest.
Die staat wel in de multiboot maar gebruik ik nooit.

Ik denk dan ook dat gemini bij jou de boosdoener kan zijn.
Of mogelijk het dreambox-type met gemini combinatie.
Ik vind de door jou geschilderde problemen echt niet normaal hoor!

Grtz.
 
Nee het is niet Gemini want het gebeurt even vrolijk met Nabilo en Pli. In elk geval bij de 5x en 7x series machines, lopen de Dreamboxen gewoon vast als je een paar keer achter elkaar over een zender heen zapt waar geen signaal op zit of waar hij geen signaal op ziet.

Dat staat los van het geheugen waar Eendenteam het over heeft of de gebruitke firmware. Zelfs mijn Dreambox 800 ging even heel vreemd doen (maar liep niet vast gelukkig) toen ik deze week over een aantal zenders zonder signaal zapte.

Het is een euvel van de Dreambox en het is inderdaad iets om gek van te worden.

Of zich dat voor doet bij de 7025, 600 of 8000 is me niet bekend. De 800 hangt niet scrolt wel even snel door de lijst heeft op een vreemde manier als je het doet.

Met gewoon zappen langs allerlei kanalen die wel werken, heeft geen enkele machine problemen. Dan hangt er geen een. Dat werkt allemaal prima.
 
lopen de Dreamboxen gewoon vast als je een paar keer achter elkaar over een zender heen zapt waar geen signaal op zit of waar hij geen signaal op ziet.
Eigenlijk van begin af aan zit er ergens een foutje in de dreamboxen dat ze inderdaad vast kunnen lopen bij "geen signaal". Dit foutje is nooit gevonden en eruit gehaald....
 
Maar waarom loopt hij dan op de 600 nooit vast?
En loopt hij ook op de originele fw vast?

Grtz.
 
Matrix, je hebt mijn tekst toch gelezen?

Grtz.
 
Bij mij wordt ie steeds trager, als ik "lege" zenders tegenkom.
De eerste paar gaan nog wel, zeg een stuk of 6, daarna wordt de opbouw van het menu op het scherm steeds trager. Dan moet ik gewoon even stoppen met zappen, ga ik eigenwijs door, hangt ie een poosje.
Ik draai nu PLII, de groene versie of zoiets, ziet er gelikt uit, dat wel, maar ik ben er niet helemaal happy mee. Hiervoor draaide ik Gemini, die me beter beviel, totdat mijn rotor de geest gaf, op de een of andere manier kreeg ik de box daarna niet meer lekker lopend, nu dus PLII in combinatie met een ordinaire LNB met ingebouwde disecq. Ik kijk toch alleen maar naar Astra/hotbird.
Dat zapt een stuk sneller (geen bewegende schotel meer dus) maar als ik nu iets op wil nemen op de HDD, geeft ie daar een error op. Iets vanaf de harde schijf kijken gaat trouwens wel.
Benader ik de harde schijf via het netwerk kom ik geen problemen tegen, ik heb de HDD op die manier uitgemest, maar het zal wel op formateren uit gaan draaien.
Ook zit er nog een usb stickie in, voor de swapfile.

Ter voorkoming van problemen, gooi ik steenvast kanalen waar niets op staat direct uit de lijst, en zet er ook regelmatig nieuw gevonden kanalen bij. Het levert niet zo'n nette kanalenlijst op (is me teveel werk) maar hij zapt als een dolle :biggrin: (oh ja, vergeet de Prio niet)
 
Sinds een poosje aan de Technisat Multytenne zapt lekker snel en geen storingen meer ik krijg het idee dat de problemen in het draaibare systeem zitten.

Ik werk wel met een usb stick om het geheugen redelijk vrij te houden.

;)
Nr.10
 
Het is toch bepaald niet alleen de dreamdoos (type) die er last mee heeft? heb 10 jaar humax gehad. voor die tijd nokia med. en later ook de xtreme. en ze konden er allemaal wat van.

Ik denk gewoon dat errors slecht onderbouwt zijn. en zichzelf daarom niet gaan resetten. want van de meenste hangers krijg je geen error melding. maar naar koffie drinken of paupen heb je meenstal geluk dat je weer verder kunt.

Mijn collega heeft een zelfde dream. dm7000s. met de zelfde images en settings + config. alleen heeft hij een DiSEq motor. en ik een Lineare Actuator motor. en hoor hem meer over hangers dan ik zelf ondervind. de enige verklaring die ik er uit kan maken. kan zijn dat DiSEq motors meer mill.ampere vragen i.v.m lange coax (verlies) een Actuator motor word gevoed met een externe bron.(36 v) waarvan de DiSEq puls maar een zeer korte weg heeft naar de V-Box.

Heb tig images uitgeprobeerd maar herken daar weinig verschil in. dus ligt mijn oordeel bij dat hij iets niet kan vinden de time out van errors slecht onderbouwt is. en niet overgaat in selfresset.

Dus van bovengenoemde is een samenloop van. en waar het echte euvel nu zit zul je wel nooit opgelost krijgen. daarbij komt ook nog eens bij electronica componenten verouderen en gaan slechter werken. ik vergelijk het met pc,s waarvan je ook mainboarden hebt die etteren.

Dit is mijn evaring. en heb sinds kort dreamboxen en tenopzichte van een humax/xtreme loopt een dreambox wel 70% stabieler.

En denk dat we er moeten mee leren leven. want zie geen oplossing. vooral met full draaibaar heb je meer kans op hangers.met meerdere lnb,s heb ik geen evaring.of daar ook vaak hangers zijn?


Grtz/Sth.
 
stephopper;202293 zei:
En denk dat we er moeten mee leren leven. want zie geen oplossing. vooral met full draaibaar heb je meer kans op hangers.met meerdere lnb,s heb ik geen evaring.of daar ook vaak hangers zijn?


Grtz/Sth.

Ik heb hier geen problemen hoor met mijn draaibaar systeem.
De 500 die ik heb liep wel vaak vast maar mijn 7020 eigenlijk nooit.
Wel als ik er meerdere image's op zet.
Dan krijg ik ook problemen met zappen.
 
Janblues;202303 zei:
Ik heb hier geen problemen hoor met mijn draaibaar systeem.
De 500 die ik heb liep wel vaak vast maar mijn 7020 eigenlijk nooit.
Wel als ik er meerdere image's op zet.
Dan krijg ik ook problemen met zappen.

Waar ik het over had waren de dm7000s die verschillen met de dm7020 voeding op mainboard en losse supply. en denk dat de 7020 een betere voeding heeft. waar ze met de eerste dm7000 de mist in gingen. en latere modellen dit hebben aangepast.

Alleen hardware/software comminucatie loopt soms uit de pas.

Nu moet ik zeggen heb vele images in multiboot en uitvoerig getest en nabilo darkstar geeft de meenste hangers op mijn dm7000 en ook van mijn collega heb ook deze alleen in flasch dm gehad maar maakt niets uit.

Voor derest geloof ik het wel. en leer er wel mee leven. heb jaren met humax geklooit en het enigste wat hielp was om de tijd de boel leegvegen en alles opnieuw er weer op. vergelijk het maar met een pc. op den duur draait het beroerd en je kan er allerlij schoonmaak tools op los laten maar het enigste wat echt helpt is format en besturing er opnieuw op.



Grtz/Sth.
 
stephopper;202307 zei:
Nu moet ik zeggen heb vele images in multiboot en uitvoerig getest en nabilo darkstar geeft de meenste hangers op mijn dm7000
Grtz/Sth.

Bedoel je met "meenste" de meeste of de minste????
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan