af en toe een etterbak "ergernissentopic" van de Dreambox.

Ach, het kan best wat je zegt steph!

Ik heb vaak genoeg gelezen dat de voeding van sommige boxen te zwak was.
En in advertenties dat ze boxen aanbieden met zwaardere voedingen.
Mogelijk dat de spanning dan wat sterk zakt en de boel minder stabiel wordt.
En inderdaad, heb ik ook zo'n lineaire staafmotor (aktuator).
Die niks aan de werkspanning van de box onttrekt.
Dus wie weet!

Bovendien ben ik niet helemaal overtuigd van de stabiliteit van de images.
En zeker die van gemini niet!
Anyway, ik heb op de 600 geen problemen met die dingen zoals ik al zei.

Grtz.
 
De 7020 heeft inderdaad een betere voeding die ook los staat en beter gekoeld is op die wijze. Dit heeft wel bepaalde problemen opgelost maar niet die van de hangers als je over een aantal zenders zapt die geen beeld geven.
Komt ook voor met maar 1 image er op dus daar ligt het ook niet aan.

Waarom er dan wel machines zijn die geen problemen hebben zoals de 600 van Kilroy? Geen idee, maar eenzelfde stuk software kan op 2 dezelfde types Dreamboxen toch verschillend lopen.

Zo had je eerst de Dreambox 7000 en je had de Ronaldd images.
Op een aantal 7000 boxen was die Ronaldd erg stabiel en werkte goed. Op een aantal anderen liep dat voor geen meter en crashte de boel zelfs met regelmaat.
Idem met Barry Allen, dat doet ook strange bij mij en bij een 7025 bezitter op Fun, terwijl diezelfde bezitter er bij zweerde op zijn vorige Dreambox ontvanger (een 7000 dacht ik). Nu krijgt ie hem niet meer aan de praat.

Dus tja waar ligt het aan? Geen idee. Maar er zit gewoon verschil in die dozen op een of andere wijze, zodat je toch met dezelfde types Dreamboxen verschillende resultaten kunt krijgen.
 
Alles met alles zoals misschien instabiele voeding. maar ook hardware software time outs comminucaties zijn niet goed uitgewerkt.

Een voorbeeld is als je een gecodeerde canaal hebt die je niet kan endcoden krijg je netjes een melding. Als een kanaal geen signaal heeft krijg je netjes een melding.

Maar niet bij als je b.v de text krijgt motor draaid naar 23,5 oost en hij draaid niet dan kan je wachten tot je een ons weegt. er komt geen error of andere melding. en nog meer van die gevallen. waarvan misschien er wel sommige bijzitten die geheugen (cpu) vreten en de boel laten stranden.

Maar meenstal na koffie drinken of tuin schoffelen heb je vaak geluk dat je weer verder kunt zonder een melding van een error. dus in mijn ogen zijn er functies die die niet in het timeout error ciruit zijn opgenomen.

Wie veel met pc mainboarden werkt kan ook een ervaring weergeven. daar zijn ook etters bij of heb je dezelfde O.S eR OP+hardware. zijn er altijd wel verschillen in functioneren.

Want onder liggende software is complexer dan zichtbare software.


Grtz/Sth.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan