afstand bediening dvb 2000

N

niersteen

Hallo , ik heb het volgende probleem.

Heb van de week mijn nokia9500 van dvb2000 voorzien.

De versie die ik toen had , daarbij werkte mijn afstand bediening niet. Heb het advies gekregen versie 2.00.0 beta 3 te installeren.

Nu werkt hij weer , maar deze versie bezit niet de "tools" die ik graag wil gebruiken.

Heeft iemand een tip voor me?

By the way , complimenten voor deze board !

Willem

 
Dat ligt er aan welke tools je wil gebruiken.

Als je die met blokker wil moet je een versie nemen van voor 1817 (1814 draait erg stabiel) of anders een latere versie maar dan moet het eentje zijn die niet door Dr. Overflow gemaakt is, bijv. een Sandra versie ofzo.

 
Misschien ben ik niet echt duidelijk geweest.

Het vorige wat ik had was sandra versie 1820 , maar daarbij werkt de afstand bediening niet.

Is het dan misschien mogelijk via de pc de configuratie in de mm te wijzigen dat hij mn ab weer ziet ?

Willem

 
Nee, het mag voor de werking van je a/b geen verschil maken welke overflow versie je er in hebt. Je kunt ook het wel of niet gebruik van de a/b niet instellen in Overflow.

Zelf heb ik ook de 1820 Sandra er in gehad en de a/b werkte gewoon, net als met vele andere overflowversies.

Als bij jou de a/b vreemd doet afhankelijk van de overflowversie zou ik zo niet weten wat er dan aan de hand kan zijn maar dan lijkt het mij eerder een hardware probleem.

Misschien dat de ontvanger-technische lieden hier eens hun licht over kunnen laten schijnen.

 
Werkt je ab helemaal niet, of wilie niet inschakelen met je ab?

Want als je de ab wel kunt gebruiken nadat je box is opgestart, dan moet je de power up mode ff omzetten.

Er zijn 3 standen:

Een waarmee je alleen met de knopjes op de box deze in kunt schakelen;

Een waarmee je ook met de standby toets op de ab kunt inschakelen;

En een waarmee je met iedere toets op je ab kunt inschakelen.

Je moet dan wel ff in het menu gaan stoeien waar die optie ergens staat.

Zit in die rooie schermpjes

Als je SCSI hebt, kun je ook met Uli's vgrabber de settings uit de box halen en die er na de soft update weer terug inzetten.

Ik weet alleen niet of dat nog wel goed gaat als je met een gepatchte versie werkt.

 
let op ,

door een intern gemaakte aanpassing in je menu heb je niet de zelfde identiteit van je box als dat ie standaart is.

id 3.

verder klopt het verhaal van Mas3 ,maar is het erg omslachtig.

er is een snellere truuk die de klus klaart.

BTW beta 3/4/ of 5 is eigenlijk meer bedacht voor CI ontvangers en AC3 aangepaste doosjes,

wijzer is het de versie die Blacktijger aangaf in te geven ,dan draait alles gewoon lekkerder.

welnu de truuk.

je gaat een complete reset doen ...

druk op je ontvanger de drie toetsen van rechts naar links in en houd deze ingedrukt,

terwijl je in je andere hand de afst bediening hebt,daarmee druk als terwijl je ontvanger door je vingers is uitgegaan ,met de powerknop van je AB het toestel weer aan ,

letop !! je ziet heeeel kort in je display staan " erased "

laat dan de knoppen van je ontvanger los ,deze start nu automatisch en "met global settings " weer op.

en is nu dus ge "erased ".

wel even nieuw de tijd instellen . +2.

geen angst je soft en je settings zijn ongewijzigd, en alles zal nu weer werken.

met ieder soft.versie.

succes.

 
Je kunt je ab bij dvb2000 in bepaalde "scroll-standen"zetten.

Het staat mij vaag bij dat je bij die sandra versies (en die zijn toch echt al redelijk oud), één bepaalde scoll-versie niet moest gebruiken, want dan zat je ab echt vast.

Ik heb mijn mm nu niet bij de hand maar ik meende expert-menu>general setup>display-menu en dan scroll-mode.

Het is toen wel ter sprake geweest hier op het bord. Misschien dat een andere user het nog precies weet.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
niersteen ,je ziet het wel,heb je een probleempje ,zit iedereen er bovenop.

Originally posted by niersteen Jawel dat was hem , hartstikke bedankt.

 


Willem

graag gedaan man..! :)

 
Misschien is dit een oorzaak :

Druk eens in DVB2000 (v.Sandra) op --> Guide, --> Groen, --> (1)

Hier staat : BOX ID 1..4,

Dit schijnt iets met de AB te maken te hebben. (Voor als je meerdere MM Bezit.)

Als hier geen (1) achter BOX ID 1...4 Staat, dan "Snapt" DVB v.sandra je AB Identiteit niet meer .

MM Resetten is dan de enigste oplossing !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan