afstand bediening

H

hatz

met de afstandbediening zet je de rechiever op een andere zender normaal gesproken kan dit van 2 a 3 meter afstand bij mijn 7000 lukt dit zelfs van een grotere afstand,
de 7020 is beperkt tot max 50 centimeter ja je leest het goed 50 centimeter
het komt er op neer wil ik hem op een andere zender zetten ik van de bank af moet en daar baal ik van,
heb bijde afstand bedieningen geprobeert allebij zelfde reseltaat,
en nee ook de batterijen zijn niet leeg (vervangen door nieuwe)
zijn er meer die er last van hebben,
en hoe is dit op the lossen.....

Hmmz... misschien een probleem met de infrarood ontvanger in je 7020? Ik heb namelijk ook een 7020 staan en bedien deze met de a/b vanaf mijn pc, da's ongeveer een meter of 3,5 er vanaf en dat werkt zonder problemen.

Bij het TV kijken hangen we hier op de bank en is de afstand zo'n 2-3 meter en ook dan geen problemen.
Als je dan met beide afstandsbedieningen hetzelfde probleem hebt, bekruipt me derhalve het vermoeden dat het aan de ir-ontvanger in de 7020 ligt.

Misschien zit er iets voor of zit deze in de ontvanger niet geheel voor het gaatje waar hij voor moet zitten of zoiets? Voor dat deel ben ik niet zo technisch aangelegd. Maar wie weet...

Ik ben hier ook niet technisch genoeg aangelegd om dit voor jou op te lossen, maar ik heb hier ook wel eens gelezen dat het verplaatsen van het infrarood zendertje in de Ab zelf ( verder naar voren) ook wel eens wil helpen.

ja dat was het, gewoon even losdraaien en printje verzichtig aan duwen
je hoeft de dream niet eens uit te schakelen 3 min werk

kan ik in het vervolg blijven liggen op de bank.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan