afstandsbediening humax 5400

C

Compy

Enige tijd heb ik een Humax 5400 in bezit.

Nu de grootste problemen rond deze ontvanger opgelost zijn zit ik toch nog met 1 ergernis!

De Afstandbediening!!!

Deze is niet bedieningsgevoelig genoeg,je moet hem echt naar de humax richten om hem te kunnen bedienen. Andere ontvangers zijn hier beter in.

Een kleine modificatie hierin zou toch een oplossing kunnen zijn.

Iemand een idee! ?

Greetings Compy

 
Als het aantal afstandbedieningen toch al uit de hand is gelopen: schaf een universele, volledig programmeerbare, afstandbediening aan.

Bv de Pronto (van Ph*l*ps) met een enorm bereik.

info: http://www.prontoedit.com

 
Ga er mee terug naar de leverancier,

die van mij werkt namelijk wel goed.

t'is dus geen standaard humax5400 probleem.

 
Nou dat de ab van de humax niet zo gevoelig is als een normale ab is wel gebleken uit de test van de humax 5400 en de 5100.

Ik gebruik nu zelf een universele van philips dit werk wel wat gevoeliger.

Maar heb ook zo het idee dat de ontvanger ook wat ongevoeliger is.

Kijk als je vrij uitzicht hebt van ab na ontvanger dan doet hij het perfect, maar zodra het via een omweg moet werkt het al bijna niet meer.

 
Hi,

@JamesT

Nou, is niet helemaal waar...er zijn wel degelijk meer klaagliederen over de AB van de 5400. Maar er zijn ook 2 verschillende versies in omloop (met en zonder Humax opschrift), degene zonder Humax opschrift op de AB hebben, blijkt in de praktijk, mazzel.

Tips:

1) In sommige gevallen is de IR-diode iets naar binnen gebogen, ff terug buigen (voorzichtig !) naar voren is in sommige gevallen een verbetering.

2) Weerstand R1 (1 Ohm) vervangen door een directe verbinding (zo kort mogelijk houden). Er komt een hogere spanning op de diode.

3) Behuizing van de AB open houden, werkt het beste maar is niet echt de mooiste oplossing.

was signed,

theGIZMO

 
Bedankt voor de reactie ik denk dat ik de diode naar buiten ga brengen

Compy :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan