Afstandsbediening

P

pepeb70

Weet iemand waar de jumpersetting voor is, die in de achterkant van de ab zit ?

groetjes Pepe

Vraag ik me nou ook altijd af als ik het klepje open doet.

;)
Nr.10

Mischien hadden jullie deze over het hoofd gezien, maar had iemand nog een idee ?

meest logische lijkt mij dat je hem op een andere stand kan zetten om 2 dezelfde dreamboxen naast elkaar te kunnen bedienen. maar als dat zo is zou je dat in de software van de dreambox ook ergens moeten kunnen doen.

gr blokker

Zou me ook niet verbazen als het bedoeld is om er een soort van factory reset mee te doen ofzo, net zoals je op een pc moederbord een jumper hebt om de bios settings leeg te kiepen, c.q. te resetten.

Doch dan zou je aan 1 jumpertje genoeg moeten hebben. Dit lijkt me eerder iets om een connectortje op te plaatsen zodat de afstandsbediening te programmeren is.

Zoals men weet kun je de TV knop zelf programmeren, dat kan ook met de Dream knop, er word immers voor gewaarschuwt niet met de verkeerde knop te rommelen aangezien anders de settings voor je Dream pleitmans zijn.

Daarom vermoed ik dat die jumpers een aansluiting zijn, zodat de dealer of fabrikant weer de zaak recht kan zetten, of indien nodig nieuwe firmware of zoiets in de a/b kan pompen.

Black Tiger zei:
Doch dan zou je aan 1 jumpertje genoeg moeten hebben. Dit lijkt me eerder iets om een connectortje op te plaatsen zodat de afstandsbediening te programmeren is.

Zoals men weet kun je de TV knop zelf programmeren, dat kan ook met de Dream knop, er word immers voor gewaarschuwt niet met de verkeerde knop te rommelen aangezien anders de settings voor je Dream pleitmans zijn.

Daarom vermoed ik dat die jumpers een aansluiting zijn, zodat de dealer of fabrikant weer de zaak recht kan zetten, of indien nodig nieuwe firmware of zoiets in de a/b kan pompen.

Klopt 100% BT

Heb ooit ergens een beschrijving ervan gezien, je kan um nl zelf ook herprogrameren ( weet alleen niet meer waar ;-(( ).

Ah is jammer dat je niet meer weet waar. Want hoe dat met die codes moet weet ik wel, maar zou wel eens interessant zijn om het proggie te bemachtigen waarmee dat moet en de software.

Dus als jij of iemand anders dit nog ergens tegen komt, dan graag.:)

Black Tiger zei:
Ah is jammer dat je niet meer weet waar. Want hoe dat met die codes moet weet ik wel, maar zou wel eens interessant zijn om het proggie te bemachtigen waarmee dat moet en de software.

Dus als jij of iemand anders dit nog ergens tegen komt, dan graag.:)

Kijk dan maar eens hier... -ttp://www.hifi-remote.com/jp1/index.shtml

Ah kijk eens aan, als jij zeker weet dat die ook geschikt is voor de Dream a/b.
Harstikke bedankt, ga hem sowieso even bookmarken want het is in elk geval een handige site! :biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan