Afstandsbediening

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
80
Punten
48
Leeftijd
122
Op 1 van de afstandsbedieningen voor de DM700 van ons doet het pijltje naar beneden (net onder de OK toets) het niet meer.

Is hier nog iets tegen te doen of moeten we een nieuwe AB aanschaffen?

Daar is waarschijnlijk nog wel wat aan te doen.
Ten eerste moet je ab open maken (dûhh).
Daarna zie je dat ie bestaat uit een print en een rubber matje welke de toetsen vormen.
Aan elke toets zit een beetje zwart spul welk geleidend is.
Waarschijnlijk is dat vuil of versleten.
Wanneer het vuil is door vettigheid of koffie/cola/bier, kun je m schoonmaken met een wattestaafje.
Gebuik hierbij hooguit een beetje water, maar ZEKER GEEN schoonmaakmiddel ala spiritus of glassex.
Maak ook de contactjes op de print zo schoon.

Wanneer dat niet afdoende is, is er een middeltje te koop bij bijvoorbeeld Elektronica Online(overigens is die shop sowieso een aanrader !).
Dat kost ongeveer €30,- en je kan daarmee zo'n 50 keer zo'n reparatie uitvoeren aldus de beschrijving.
Dat middeltje is een lijm waar van je dat zwarte spul (koolstof) dat erbij geleverd word kunt aanbrengen.

Maar gezien de prijs van het potje exclusief verzendkosten, kan het wel es een beter idee zijn om gewoon een adere ab te gaan halen.

Inderdaad MAS das leuk spul ik heb er menig AB mee gerepareerd welke niet meer vervangbaar meer waren en zijn.
Maar voor de dream zou ik ook een nieuwe kopen zo verkom je ellende dan volgende week de volgende toets kapot is enzovoort.

't Is wat... wat water al niet kan doen. MAS3: bedankt, het werkt weer voor een tijdje.

mijn satshop doet het nog anders. hij bewaard altijd oude nog werkende a.b als er een toets kapot is dan snijd hij met een stanley mesje een dun plakje van het rubber met het koolstof af van de kapotte a.b en van de goede, daarna plakt hij het stukje van de goede a.b op de plek van de kapotte.
gr blokker

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan