Afstellen draaibaar systeem ?

S

stefaand

Ja ik heb hetzelfde probleem (als jaded in dit onderwerp)...

Ik had mijn vorige rotor heel goed afgesteld en draaide van 40oost naar 40 West zonder problemen en had alle tussenliggende satellieten.

die motor was er een met de arm naar beneden.

nu heb ik een nieuwe motor met de arm naar boven en ik krijg hem ook niet direct in een goede baan en zoek iemand die me hierbij wil helpen.

Iemand die ook eventueel een monitor heeft om de schotel op het (plat)dak volledig uit te lijnen zodat we niet telkens naar beneden moeten.

wie kan me helpen?

Stefaan

Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke rotor dat jullie hebben. Ik heb zelf een moteck, met de arm naar beneden dus. De Stab heeft hem dacht ik met de arm naar boven maar dat weet ik niet meer zeker.

Wat heel belangrijk is, is dat je de zaken eerst aansluit. Vervolgens geef je in je ontvanger aan dat de motor naar Goto 0 moet draaien.

En van daaruit ga je beginnen, alles loodrecht achter elkaar monteren, ook de schotel.

Dan draai je het geheel, dus vanaf de paal met motor en al, naar de Sirius (5E) en zorgt dus met het geheel dat dit optimaal staat afgesteld voor zover mogelijk.

Dus niet met de schotel naar links en rechts draaien alleen, maar met het geheel, dus motor en alles.

Staat het zo optimaal mogelijk, dan stel je ALLEEN de schotel nog beter af door uitsluitend naar beneden en naar boven te bewegen (elevatie dus) totdat het signaal weer optimaal is.

Moet je nog meer naar rechts en links, dan weer het geheel incl. motor draaien dus niet de schotel.

Als je alles optimaal hebt, ga je naar binnen en stelt de juiste locaties in de motor setup in (bij de Dreambox bijv.) dus longittude en lattitude. Er zijn handleidingen voor te vinden hoe je zo'n motor opzet.

Een meter is noodzakelijk bij digitale signalen.

Als je bovenstaan zo correct hebt uitgevoerd, draait je Dreambox (als je die hebt) automatisch bij de keuze van een satelliet in de zaplijst en je signaal is dan ook goed.

Heren,

Dit is niet de bedoeling.

@stefaand:

Als je je eigen probleem neerzet in een nog niet afgerond onderwerp van iemand anders, leid je dus de aandacht af van de eerste vraagsteller.

Dat heet op fora zoals het onze "thread stealing", dus onderwerp stelen.

Die benaming geeft al aan dat dat niet netjes is.

Dat is dan ook de reden dat ik de onderwerpen uit elkaar gehaald heb.

Verder is jouw probleem wel vergelijkbaar, maar niet hetzelfde als dat van Jaded.

Jaded heeft het namelijk nooit over een motor gehad, maar over een multifeed systeem.

Die heeft dus 1 schotel met 4 LNB's als ik het me goed herinner.

BT heeft dat schijnbaar gemist want die geeft jullie beiden een antwoord, welke voor Jaded niet van toepassing is.

Als je een bezoekje verwacht van iemand (uit je buurt), is wel slim te vermelden in welke regio je zit (Belgie of Vlaanderen is een behoorlijk grote regio).

Ik had dat inderdaad even gemist.;)

ok, ik begrijp het dat ik een appart onderwerp moest maken, maar ik dacht, ik lees eerst even het forum om te zien of er al onderwerpen bestaan en ik zet het onder dezelfde categorie.

Je ziet...als je dan eens goed wil doen, dan doe je het weer helemaal fout.

Maar goed...jullie hebben er een nieuw topic van gemaakt.

Bedankt,

Stefaan

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan