Airco/infrarood en andere dingen?

Eens kijken of ik het gebruik van mijn plaat in januari terug kan vinden.
Ja maar dat is kleine toiletruimte, dat zou dus bij een woonkamer een stuk meer worden.

Ik vind het maar moeilijke materie om daar goed een vinger achter te kunnen krijgen.
 
Idd is het een moeilijke materie, er wordt niet voor niets gezegd , leuk voor bijverwarming , lees een IR plaat achter je zitplaats en blijven zitten. , zou je de hele woonkamer willen voorzien, dan moet je gigantisch gaan isoleren. En vervolgens de muren of plafonds volplakken met die platen. Alhoewel plafond is verre van ideaal, earmte blijft boven hangen en je krijgt een koude onderstel.




Ik heb de calculator op mijn woonkamer losgelaten en kom uit op 5000Watt.
Laat dat nu precies overeenkomen met mijn radiatoren op stadsverwarming.
 
Laatst bewerkt:
...of een dikke airco/warmtepomp van 1 KW/u met een SCOP van 5.
 
Dat klopt the matrix.
Ik wilde eerst ook mijn verwarming vervangen voor ir.
Maar dat betekent een enorme uitbreiden van de groepenkast en een hoog elektrisch verbruik.

Ik was lekker gemaakt door een artikel van een universiteit uit Duitsland.
Met een speciale thermostaat werd alles aan gestuurd voor energie zuinig stoken.
 
of een dikke airco/warmtepomp van 1 KW/u met een SCOP van 5.
Ook dan geldt isoleren isoleren al het glas vervangen door hr++ spouwmuur isolatie, vloerisolatie . Dat loopt aardig in de papieren.

En ik verwarm in de winter met airco als het een beetje kil wordt. Masr om nu te zeggen dat dat de ideale verwarming is. Zeer zeker niet. Regelt in mijn geval in stappen van 1° en ding hangt op 2 meter dus warmte blijft hoog en duurt even voordat die op bankhoogte komt. Dus in principe stook je ietsxte veel om uiteindelijk behaaglijk ye krijgen. Nu kun je decwapperaar aanzetten metvvolle fan snelheid . Maar dat is luidruchtig. Meestal gebruik ik het erste half uur de turbo mode en daarna de snooze functie werkt prima bij koelen en verwarmen.
 
Om je huis te isoleren kun je subsidie voor aanvragen. En met de hoge gas prijs heb je dat gauw terug verdiend .
 
Heb je je al eens verdiept wat die subsidie is en inhoudt??
1) Geldt alleen voor koopwoningen
2) onder voorwaardes max 30%
3) minimaal 2 isolatie projecten

Voorbeeld mijn woonkmer nu dubbel glas vervangen door HR++
kosten 1800€
Subsidie 600€
Terug verdien huidig tarief 250/j (reken model is altijd "lucratief"

Dus zeker 4-5 jaar voordatvik zou verdienen. En dat met stadsverwarming die op groen werkt?? Biogas pallets etc.

Dus subsidie ??? Ja met kanttekenen
 
Jij hebt toch een koopwoning.
En de verkoopprijs zal daar ook mee stijgen.
 
Vandaag even aan het stoeien met zo'n zonnepaneel set met controller en omvormer. Wel een zwaardere accu gekocht. Het werkt op apparaten die niet te veel stroom vragen zoals de infraroodverwarming die ik gekocht heb
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt toch een koopwoning.
En de verkoopprijs zal daar ook mee stijgen.

Mijn huis is redelijk geisoleerd, alleen de ramen beneden dubbel glas en boven enkel . Zou ik die allemaal vervangen door hr++ dan ca 5000€ en dan moet ik nog een isolatie project verzinnen bv kunststof kozijnen. Een investering die ik never nooit meer terug verdien.Of ik moet 120 worden.
En eventuele verkoopwaarde stijgt daardoor totaal niet.

Da geleufde gei zelf tog ook nie.
 
Ik zit hier momenteel ook van alles te verzinnen om nog meer te verduurzamen @the matrix.
Wij hebben trouwens boven en beneden dubbel glas, maar hoe het met de muurisolatie zit dat weet ik even niet.
Ons huis is net geen 40 jaar oud.

En er zijn momenteel ook dingen die ik niet begrijp.

De foto in mijn andere antwoord is de omvormer van een set die ik gekocht heb via Ali, daar daar wordt bij verteld dat het 4000 watt is, maar ik ben er al achter dat dit ding geen frietpan oid trekt, een oude draagbare radio gaat voor een uur of 5 met een 60mha accu.

Wat ik wel wil weten hoeveel panelen ik nodig heb incl. omvormen om wel de frietpan of iets anders aan te sturen.

Tevens ben ik sinds kort alle energie rapporten aan het bewaren van mijn energie leverancier. In mijn geval Essent.

Waarom?

Ik zie daar ook iets wat ik niet begrijp.

Wij hebben 11 zonnepanelen op ons dak liggen, en deze leveren de laatste maanden ongeveer 500 Kwh op, maar als ik dan mijn overzicht krijg van de leverancier, dan heb ik volgens hun ongeveer 250 gebruikt en ook weer teruggeleverd? En ik zie dan de kosten staan van het verbruik.

Maar een simpele rekensom laat zien dat ik eigenlijk bijna niks gebruikt heb maar toch nog volgens hun ongeveer €50,-? Gaan ze met de huidige prijzen volgend jaar in mijn geval ook de hogere prijs terug betalen?

ik sla de komende maanden het energierapport op, want ergens mis ik hier iets.

Tevens vandaag een offerte gevraagd voor het eventueel plaatsen van een Hybride cv.
 
Het is zo ondoorzichtig als de pest freggel. De btw verlaging en de eenmalige bonus worden allemaal door de energieleveranciers verwerkt.

Mijn dochter krerg iedere maand een overzicht en daarin werd stelselmatig verteld dat ze eventueel het maand bedrag kon verlagen. Gisteren kreeg ze de eindafrekeming 520€ bij betalen . En toch nog de mededeling dat het maandbedrag met 10€ verlaagd zou worden. Ze maken er Een enorme zooitje van.

Zo ook krijg ik iedere maand het overzicht van Engie. U zit goed met 38€ per maand vermoedelijk ontvangt u 216€ terug

Idem met stadsverwarming tot juli betaalde ik 173€ per maand nu eind juli verlaagd naar 159€ . Snap er geen reet meer van.
 
Laatst bewerkt:
Als je zelf je slimme meter niet kan uitlezen is er wel een alternatief.
Aanmelden bij slimme meter.nl
Dat is gratis en krijg je iedere dag een overzicht. En ook van het sluimer verbruik.
 
Ja BT die bedoel ik.
We hebben dat al jaren.
 
Hmmz... moet ik toch eens gaan kijken of ik daar niet ook een accountje neem. Je moet daar ook betalen voor extra dingen zie ik, maar mij gaat het alleen maar om het sluimer verbruik en dat zie ik in mijn app helaas niet tenzij ik er extra voor betaal.
 
Ik heb al jaren waarvoor je niet hoeft te betalen.
Over energie gesproken ik hoef tot het einde van dit jaar niks meer betalen.
 
Ik heb de gebruiks manager app geïnstalleerd van Essent , alleen het duurt ongeveer 3 dagen voor dat het geactiveerd kan worden. :unsure:

Tevens is vanavond onze oude groepenkast verwiijderd, we zijn van die oude stoppen zijn we af.

Als ik het goed begrepen heb, dan hebben we nu 7 groepen, want de zonnepanelen waren al aangesloten op een aparte groep.
 
Ik heb een.Plugwise smile module gekocht, die sluit je aan op de slimme meter.
Standaard kost dat ding rond de 110€ , op MP worden ze regelmatig aangeboden. Ik heb er ern aangeschaft pp MP voor 50€ + 4€20

Aanschaffen aanmelden en verder geen kosten. In de instellingen staat nog 23.5ct zou dit nog moeten aanpassen.
Het sluimerverbruik is ca 450Watt. Hoofdzakelijk door amerikaamse koel vriescombinatie en de vijverpomp . Besparen is mogelijk door om 22u naar bed te gaan tot 0900 ipv 02u00 tot 09u. En de vaatwasser niet snachts aan te zetten, macht der gewoonte van moeders. Krijg het haar niet aan het verstand daar mee te stoppen.

smile.jpg



Daarnaast heeft mijn zoon de smile module en mijn zonnepanelen ondergebracht in HomeAssist en dat is beter te monitoren.


smile2.jpg
 
En ik verwarm in de winter met airco als het een beetje kil wordt. Masr om nu te zeggen dat dat de ideale verwarming is. Zeer zeker niet. Regelt in mijn geval in stappen van 1° en ding hangt op 2 meter dus warmte blijft hoog en duurt even voordat die op bankhoogte komt. Dus in principe stook je ietsxte veel om uiteindelijk behaaglijk ye krijgen
Wanneer je gaat verwarmen dan laat je de airco over de vloer blazen, dus de flappen omlaag en eventueel heen en weer wapperen.
Warmte stijgt immers omhoog.
Bij koelen juist andersom, want warmte blijft hoog hangen..
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan