Airco/infrarood en andere dingen?

Of course dat is de juiste manier van koelen en verwarmen.

Maar afhankelijk van je woonruimte zijn er plekken die dan achter blijven .
Mijn woonkamer/ open keuken is u vormig. En de airco hangt in het langste gedeelte en mijn bankzaken bank zit daar 3m naast en tegen buitenmuur dus duurt het wat langer voordat de koelte/warmte daar arriveert , maar daar zijn de verzetbare zijschotjes voor die de lucht zijdelings de ruimte injagen.
En dan gaat het prima.

Het is een heel gepuzzel om bij vreemde kamervormen de airco optimaal te hangen

Wat ik eigenlijk bedoel is dat de luchtstroom hoe aangenaam in temperatuur ik toch niet de ideale koelte warmte ervaar. Het komt van 1 kant.
 
Zo werkt het niet helemaal Dr.Z.
Het mooiste is de warme lucht langs het plafond zo dat de lucht bij de wand er tegenover weer neer valt. Zo krijg je een mooie circulatie.
 
En de vaatwasser niet snachts aan te zetten, macht der gewoonte van moeders.
Waarom niet? Hebben jullie geen dubbel tarief? Dan is 's avonds (en dus ook 's nachts) toch goedkoper? Of bedoel je vanwege het sluipverbruik en dus eerder bjiv. om 20.00 aanzetten zodat ie uit kan als je naar bed gaat?
 
Je lijkt wel een vrouw BT. :ROFLMAO:
Als je zonnepanelen hebt maak zelf stroom.
Er zijn al slimme installaties die het zelf regelen. Veel zon veel apparaten aan.
 
Waarom niet? Hebben jullie geen dubbel tarief?
Nee we hebben geen dubbel tarief. Maar met het oog op salderingvermindering zonne-energie volgend jaar is het verstandig om alle of zoveel mogelijk zonne-energie zelf te gebruiken dan is het rendement het hoogst. Dus wassen vaatwassen drogen strijken etc wat niet echt tijdgebonden is zoveel mogelijk uitvoeren als de panelen staan te bakken. Daar kun je nu naar toewerken zodat het straks vanzelfsprekend is.

Sluipverbruik daar heb ik (nog) geen last van oude meuk met aan uit schakelaar. Voor wat betreft witgoed
 
Laatst bewerkt:
The Matrix dat is volgens mij 2025 geworden.
 
Idd een jaar uitgesteld maar dan hakt het er versneld in.

KalenderjaarTe salderen volgens oorspronkelijk wetsvoorstelTe salderen bij 2 jaar uitstel
2022100 procent100 procent
202391 procent100 procent
202482 procent100 procent
202573 procent64 procent
202664 procent64 procent
202755 procent55 procent
202846 procent46 procent
202937 procent37 procent
203028 procent28 procent
20310 procent0 procent
 
Grrr.... vandaag even naar Kemkes gebeld nadat ik een offerte gevraagd had voor een Hybride warmte pomp voor bij onze cv.

Dan krijg je als antwoord dat deze tijdelijk niet leverbaar zijn ivm chip problemen???

Je zou toch haast zeggen, als onze regering ons van het gas wil dat ze gas gaan geven.
Stop dan met machines zoals een droger oid waar chips in zitten en plaats die in andere apparaten. [of zie ik het nu verkeerd]?
 
Waarom hang je de slimme meter niet aan een raspberry-py en domoticz? Dat is goedkoper dan de commerciele varianten en ook nog eens leuk om zelf te maken en je bent niet afhankelijk van derde partijen die jouw meter gaan uitlezen.....
Je kunt de energiekosten per eenheid erin verwerken zodat je een uitstekend overzicht in de gemaakte kosten krijgt.
 
Dat heb ik ook Tech.
Maar niet alles krijg ik aan de praat.
Als ik weer wat meer tijd voor handen heb wil ik home assistent op de rasp zetten.
Ik vind home assistent eigenlijk mooier.
 
Dus, het overschot wordt niet meer beloond en geld verdienen met de zonnepanelen gaat dus niet meer.
...als de rekening maar op 0 komt te staan, dan is het prima.
 
Zo kijk ik ook @Dr.Z

Maar als ik naar de volgende tabel kijk dan kan ik er even geen wijs meer uit?
 

Redelijke terugleververgoeding​

Als je op jaarbasis meer elektriciteit teruglevert dan je afneemt van het net, kan de leverancier het overschot niet salderen. Je teruggeleverde stroom wordt verrekend tot je verbruik op nul uitkomt. Je houdt dan als het ware nog teruggeleverde stroom over. Je energieleverancier betaalt een 'redelijke terugleververgoeding' voor dit overschot.

Autoriteit Consument en Markt​

De Autoriteit Consument en Markt moet erop toezien dat de vergoeding ook echt redelijk is. Maar momenteel heeft de ACM nog niet vastgesteld wat dan 'redelijk' is. Wij dringen erop aan dat de overheid in de nieuwe Energiewet vastlegt hoe hoog de vergoeding minimaal moet zijn. Zodat je echt de garantie hebt dat je leverancier niet minder betaalt.
 
Gisteren gezien op tv.
Gas t.o.v.pellets.
Pellets 20% duurder.
Hout kachel 40% een ander Hout kachel 180%.

Ik snap die stelling niet.
Toen wij ons huis kochten hadden we een brink direct gestookte verwarming.
Het verbruik 2800 cuub inclusief San.
Verwarming vervangen door een indirecte verwarming verbruik 12oo cuub inclusief San.
Nu pellets 400 euro en 200 cuub gas.
Hout dat scharrelde ik vaak bij elkaar.
 
Ik wel diegene die hout sprokkelt is goedkoop uit, diegene die hout e/o pallets officieel kopen gaan komende winter de hoofdprijs betalen. Kunnen ze niet van het gas afgesloten worden dan komt daar een sloot vastrecht etc. Erbij
 
@ jan
Hout dat scharrelde ik vaak bij elkaar.
Jan, dat doe ik nog steeds. Hout is het nieuwe goud. Heb inmiddels weer een aardige voorraad verzameld.
hout-2022-1.jpg


hout-2022-2.jpg
 
Even naar hier gemoved, dat andere topic is alleen voor tips. ;)

@janblues Wat begrijp je niet van de stelling? Want ik begrijp van het geheel niet eens alles. Wat is bijvoorbeeld San?

Oh jij komt de winter wel door he @boets? Dus jij stookt hout, is dat van het boetsenbos of moet je dat spul zelf ook kopen?
 
@Tijger, nee hoef ik niet te kopen, een paar van mijn buren hebben geen houtkachel dus dat hout krijg ik ook allemaal als die gaan kappen. Kan voorlopig weer een jaartje of drie vooruit.
 
Men zei dat gas nog altijd goedkoper was dan een pellet of een hout kachel.
Ik vergeleek het met mijn gas verbruik t.ov. pellets en hout.
San. Daar bedoel ik mee sanitair.
Sanitair verbruikt ook gas.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan