AIRVAST IEEE 802.11b Wireless PCMCIA Card

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Weet iemand welke drivers ik hiervoor moet installeren op de notebook.

Ik vind anders niks dan Linux drivers.

AIRVAST IEEE 802.11b Wireless PCMCIA Card WM 100

Dit is wat mijn notebook vind aan nieuwe hardware maar ik kan hiervoor geen drivers vinden.

Wie weet raad ???

 
Niemand dus..

Jammer

 
Hmmz... mischien toch wel.

Waar heb je die kaart vandaan eigenlijk? En met welke util heb je gevonden dat het een Airvast is? Ik heb namelijk het idee dat Airvast wel eens de chipset zou kunnen zijn i.p.v. het merk kaart.

Ik ben ook eens met google gaan zoeken en kwam het volgende tegen:

Card: Ashton Digital's WRUB-2011i AirDash wireless USB stick

Chipset: TI Texas Instruments ACX 111 54Mbps Wireless Interface

lsusb ID 124a:4017 AirVast PC-Chips 802.11b Adapter

Driver: Ashton Digital Windows XP Driver from CD

Other: worked first attempt with ndiswapper 1.9 + FC5 Test2 Kernel 2.6.15-1.1878_FC5 likely

Weliswaar gaat het hier over een wireless usb stick, maar deze heeft wel de Airvast 802.11b chipset en blijkt van Philips te zijn.

Vandaar dat ik nieuwsgierig ben welk programma je gebruikt hebt om het merk/type van jouw pcmcia kaart vast te stellen.

Ik vond trouwens nog iets:

http://www.acesuppliers.com/company/index.asp?company_id=7325577242004034402080984

Maar daar staat als website http://www.airvast.com opgegeven, doch deze bestaat niet meer want ik krijg zo'n searchsite als ik dit in de browser intyp.

Misschien is het je kaart een overjarig model ofzo?

Oh wacht eens... probeer deze driver eens of zoek eens op driverguide.

Misschien kun jij ook aangeven wat er allemaal op de kaart nog eventueel vermeld staat aan (type)nummertjes en andere gegevens.

 
Oh wacht eens... probeer deze driver eens of zoek eens op driverguide.
Op die pagina staat exact wat ook op deze kaart staat.

Hij zat al in deze laptop maar de hd was stuk.

Hij heeft dus wel gewerkt neem ik aan.

Heb de HD vervangen en geprobeerd nog wat terug te vinden op de oude maar deze was elektronisch niet goed.

Vandaar dat ik zocht naar een driver. De link had ik al gevonden maar het vreemde is dat ik deze niet aan de praat krijg.

Misschien dat ik ergens anders een fout maak.

 
Geen idee. Het zou kunnen zijn dat je de windows Zero wireless service moet uitschakelen.

Maar anders weet ik het ook zo vlug niet meer. Is altijd een beetje lastig met oudere dingen waar je geen drivers meer bij hebt.

 
Ik had je vraag al eerder gezien maar na BT's laatste reply bedacht ik me zojuist dat ik eens gehad heb dat de bluetooth van die laptop uitgeschakeld moest worden om de WiFi te kunnen gebruiken.

Dus; zit er misschien een blauwe tand in je lappie ?

De reden hiervoor is dat bluetooth in hetzelfde frequentiegebied werkt, en de antenne kan dus gedeeld zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan