Al geprogr. StabRotor geheugen-pos. aansturen met DreamBox kan dat?

A

Atraxx

Voorheen had ik een Humax 5400 'draaibaar' en zojuist een DreamBox7000 aangeschaft.
Bijna alle, ook zeer zwakke, satellieten heb ik ooit in de rotor gesaved op eigen geheugen posities.
Weet iemand of het mogelijk is deze positie-nummers binnen de dreambox configuratie bij de juiste satellieten te saven?
Bij de Humax werden de stab-posities meegenomen in de settings-lijsten. Is er misschien een file waarin de verwijzing van satellieten naar Stab-geheugen-posities staan, die ik kan aanpassen oid. Ik kan hier niet veel info over vinden.
Mocht iemand hier iets over weten of een link met info hierover weten dan hoor ik het heel graag. Ik vind het een toestand om alles weer goed te krijgen.

Groeten,
Atraxx

Ook op de dreambox worden deze bewaard. Alleen als je een nieuwe image laadt, moet je ook de rotorposities opnieuw instellen. En dat is - als we je bericht goed hebben geinterpreteerd - nu net wat je wilt vereenvoudigen door het simpel terugzetten van een of meerdere bestanden.

We hebben al eens gevraagd of degenen die zich bezighouden met het maken van de images nu onderling niet een bep. standaard kunnen afspreken. B.v. door de rotorposities e.d. in een apart bestand op te slaan dat bij elke image dezelfde structuur en positie (op de dream) heeft. Dan kun je eenvoudig een backup daarvan maken en terugzetten.

We weten dat sommige mensen nu bezig zijn met een soort backup-menu keuze voor die rotorsettings, maar dit werkt dan volgens ons alleen als je je huidige image update met een van hetzelfde soort. Dat is al een stap in de goede richting, maar als je een image van iem. anders wilt proberen zit je toch weer met die instelljngen. Vandaar dat we hebben gepleit voor een universele (uniforme) rotor-instellingen-bestand.

Maar misschien is er nu reeds een manier om die settings terug te zetten die ook een simpele gebruiker kan uitvoeren...

Neem de de settingslijst van vroeger(Humax) en haal met Humbox de antenne settings eruit.
Hier zie je dan je rotor instellingen(Sat Positie) van je stab in staan.
Deze satpositie's geef je in bij je dreambox bij rotorinstellingen en je bent vertrokken zonder dat je je stab opnieuw moet instellen.

Vb. Astra 19,2 E is Sat Pos. 2 -> dreambox.
Dan geef je als rotor nummer 2 in en bij orbit positie tik je 192 en je kiest richting oost, daarna druk op de gele knop om toe te voegen.
Dit doe je voor alle sat.
daarna niet vergeten alles opslaan (groene knop).

Dit kan je snel doen en zal je iedere keer moeten als je van img. verandert (tenzij je een multiboot gebruikt dan doe je dit slechts 1 maal per img.)

Je kunt natuurlijk met je dream ook gewoon met usals gaan draaien, dit is met 2 min. ingesteld en alle satelieten worden automatisch gevonden.

Waneer je handmatig posities vastlegt, moet je de optie goto xxx UIT vinken.

Anders gaat hij bij een nieuwe opstart weer naar de usals instellingen kijken en draaid je rotor niet meer.

GR Fred.

Bedankt jongens, Dat werkt inderdaad het beste. Wel vreemd dat je dit na elke image weer opnieuw moet ingeven. Het zou toch een onderdeel van de settingslijst moeten zijn?
Zal eens een vraagje uitzetten bij Nostromos. xOak kan bv Humax settings omzetten naar enigma. Bij de Humax settings heb je gelijk de motor-posities voor de Stab. Misschien kan hij daar iets intelligents voor ontwikkelen.

Groet,
Atraxx

Je kan altijd een copy maken van de file registry.
Deze vind je onder /var/tuxbox/enigma/registy.
In de file zitten oa de rotor settings alleen heb je geen zekerheid dat dit werkt met een andere img.
Ik heb gemerkt als je een andere img. gebruikt dat dit niet werkt zelfs als je een img. gebruikt van dezelfde ontwerper.
Dus helaas er is nog geen standaard.

Na het terug zetten van dezelfde image en het instellen van je diseq en netwerk zet je de settingslijst terug en doe je een reload of een reboot.
Daarna overschrijf je de file registry.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan