Al Manar R.I.P.

klukje

Sr. Member
Lid sinds
10 nov 2002
Berichten
472
Waarderingsscore
0
Punten
0
De libanese zender Al Manar is op last van de Franse regering van de Hotbird satelliet verwijderd.
Lang leve de vrijheid van meninsuiting...
 
Originally posted by klukje
De libanese zender Al Manar is op last van de Franse regering van de Hotbird satelliet verwijderd.
Lang leve de vrijheid van meninsuiting...

Nou ja ik kijk daar niet naar omdat ik het niet kan verstaan maar ik kan me er iets bij voorstellen als je dit soort berichten verspreid

Al-Manar verbannen van de Hotbird satelliet
14 december 2004 - De radicale moslimzender Al-Manar heeft haar uitzendingen via de Hotbird gestaakt. Eutelsat kwam tot deze actie, nadat de Franse Raad van State heeft ge?st binnen 48 uur de uitzendingen te stoppen.

Al-Manar moest haar verspreiding via de Hotbird stoppen door een programma waarin de joden ervan werden beschuldigd ziekten als aids naar de Arabische wereld te exporteren.


Bron Satelietmagazine

Groetjes
 
het was , ondanks dat het niet te verstaan was voor de meesten van ons, blijkbaar een extreem clubje: dus achter een decoder plaatsen met een codering van nog te ontwikkelen nagra 4, en als betaalpakket aanbieden aan leifhebbers had ook nog gekunt
 
Al Manar is de officie?le zender van Hezbollah, niet de meest vredelievende beweging op deze aarde, dus ik kan me, ondanks dat vrije meningsuiting een groot goed is, wel wat voorstellen bij deze beslissing.
 
nou (De radicale moslimzender el manar)
zegt dus al genoeg
opgerot met die .........


-----------------------------------------------------------------------------
Gaarne voortaan op taalgebruik letten S.V.P
edit door The Wizzard
 
ik vind het ook goed dat het verboden is alles wat extreem is, is nooit goed maar er zijn wel mensen die vinden dat er vrije meningsuiting moet zijn ten kostte van alles en dat gaat mij te ver zo ook in dit geval en natuurlijke gevallen die er waren in het verleden zoals mensen (groeperingen)kwetsen onder het mom het is toch mijn mening
 
Er is een groot verschil tussen beledigen/kwetsen en vrije meningsuiting.
Maar het gaat mij meer om het recht op informatie. Door bepaalde meningen dood te zwijgen, wordt niets opgelost.

Ter verduidelijking een citaat van Mao Tse Tung, uit een toespraak voor het Chineze parlement in 1959:

"Om te begrijpen wat mooi is, moet men eerst kennis nemen van wat lelijk is.
En om te begrijpen wat goed is, moet men eerst ervaren wat slecht is.
Daarom hebben wij besloten een boek uit te geven, in grote oplage. Dit boek bevat de verzamelde werken van Chiang Kai-shek, onze grote vijand.
Hiermee denken wij het Chineze volk in de gelegenheid te stellen, zich een beeld te vormen over wat slecht is, en vervolgens te begrijpen wat goed is".

Dat de opvolgers van Mao naderhand lezers van dergelijke boeken in het gevang smeten, doet niets af aan de juistheid van Mao zijn stelling.

Als je wilt weten, wat er mis was met het Duitse nazisme, is het nuttig om "Mein Kamf" van Hitler te lezen. Maar dat boek is verboden.

Het is nuttig om zowel de bijbel als de koran te lezen, om vervolgens te begrijpen, dat beide geloven niet deugen...

Om je een beeld te vormen over wat er leeft in de Islamitische wereld, is het nuttig om tv kanalen als Al Manar te ontvangen.
 
Ik heb de Posting van speed
ge edit omdat deze een ziekte verwenst die je ergste vijand nog niet toewenst dus vandaar de edit.

Een verdere uitleg hierover hoef ik niet te geven.
 
ik sluit me aan bij aydinsport, elke vorm van extremisme verbannen,je weet niets over de kijkdichtheid van deze zender
dus hoe kan je dan een beeld vormen over wat er leeft in de islamitische wereld? ik denk dat je beter had kunnen stellen wat er leeft in de extremistiche moslimwereld.
dus moet er ook maar een extreem rechtse zender komen?
 
Waneer men toch graag dit soort "Vreemde TV" wil gaan kijken, moeten ze gewoon de koffer pakken , en lekker terug gaan waar ze vandaan komen...

Die tv zender heeft gewoon een programering die in Europa niet past, het sluit absoluut niet aan op onze denkbeelden...

Hulde voor de Fransen, Want die hebben teminste nog wel lef!!!

GR Fred.
 
Mijn vader was de enige van een familie van 62 personen, die in 1940-1945 zijn koffers niet hoefde te pakken, ook omdat zij een ander geloof hadden.
Dus laten we dat soort toestanden maar voorkomen.
 
1940-1945 heeft niks met 2004 te maken.....

Die Hezbollah gasten willen een zender in Europa om hier de zaak op te naaien. ze hebben andere denkbeelden, en andere gewoontes. dat past gewoon niet bij ons, en er komt alleen maar tramelant van...

Kijk de moslims die hier wonen, die passen zich aan en leven als Nederlanders.

Dan hoeven we toch geen Hezbollah zender die overal tegenaan loopt te schoppen!, of wel Klukje????
 
Kennelijk niet mijn posting hier boven gelezen, over hoe belangrijk het is, om van die andere denkbeelden en gewoonten op de hoogte te zijn.
Als je in Nederland bijvoorbeeld een ultra rechtse- of linkse partij verbiedt, verandert dat niets aan de mening van die mensen.
Resultaat zal zijn, dat ze overgaan tot ondergrondse activiteiten, en dan hebje de poppen pas goed aan het dansen.
Bovendien baseer je jouw mening over Al Manar op info van horen en zeggen. Waar schoppen ze tegen aan?
Al eens gehoord, wat de Israelische Tv over de Palestijnen meldt?
 
sssssssssst niet praten over de israelies anders horen de amerikanen het
 
tuurlijk mag je iemand geen ziekte toewensen
maar elkaar aanzetten tot terreur en opblazen mag natuurlijk wel
nou ik vind het echt belachelijk
maar goed dat is mijn mening
als ik die nog mag hebben
 
Iedereen mag zijn of haar mening hebben maar er zijn gedrag regels op dit Board .

Deze kun je nalezen op :
http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=8415

Wil je echter hier niet aan houden dan is dat geheel voor je eigen rekening.
En die regels gelden voor iedereen op dit board niemand uitgezonderd.
 
Ik ben het wel met Klukje eens wat dit betreft.
Vaak helpt toestaan en dan gewoon negeren veel beter dan verbieden.
Met verbieden krijg je meer ondergrondse activiteiten die steeds moeilijker controleerbaar zijn, vergelijk het maar met het warez gebeuren, het blijft toch, wat ze ook zullen doen.
Daarnaast kunnen ze dan roepen dat we geen echte democratie zijn, want immers, we (lees: de democratie?n) roepen het hardst over vrijheid van meningsuiting, maar verbieden wel anderen hun mening te uiten. Dat die wel heel erg ver gaat is onbelangrijk.

Want je hebt de zogenaamde zwevende groep, net als bij elke politieke stroming, die het nog niet zo goed weet. Die krijgen dat argument voor ogen en dat is niet te weerleggen en daarmee zijn ze dan alweer een stukje meer de verkeerde kant op overtuigt, op deze manier draait de democratie zichzelf de nek om. Als je daarbij nog gaat tellen de steeds grotere beperkingen op je privacy, groei van wets- en politiestaten en wetjes en regeltjes om de burgers te beperken, vind ik het allemaal niet zo vreemd meer.

En dat is iets waar we voor moeten waken als democratie zijnde en dat krijg je niet voor elkaar door alles maar te verbieden wat je te ver vind gaan.
Stoor dan stiekum signalen zodat ontvangst moeilijker word en zorg dat niemand het te weten komt, maar op deze manier speel je dat soort groepen alleen maar argumenten in handen die je niet weerleggen kunt als democratie omdat ze gewoon juist zijn.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan